Strona 2 z 2

PostNapisane: 14 cze 2007, 11:55
przez VeruS
Jestem w trakcie remontu silnika KF.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37011&highlight=hydrauliczny+napinacz

Ten silnik jest bezkolizyjny do momentu zerwania się paska. Będzie bezkolizyjny jeżeli dasz 5 mm podkładkę pod głowicę... Good Fun. Plotka pewnie wyszła od mechanika który tylko czeka na wymiany śliników, głowic korbowodów.

Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Chociaż to była zupełnie inna historia...

PostNapisane: 14 cze 2007, 12:48
przez banan11
Większość uważa: skoro bezkolizyjny to całkowicie nic się nie stanie. Nic bardziej mylnego, silnik bezkolizyjny to taki, gdzie tłoki nie spotkają się z zaworami po zerwaniu paska rozrządu.
Nie pamiętam, ale chyba ma to związek z budową tłoka (wklęsłe...?)
W silnikach "kolizyjnych" może dojść do pogięcia trzonków zaworów, uszkodzenia tłoków albo prowadnic zaworowych...

PostNapisane: 14 cze 2007, 12:58
przez Adaś
VeruS napisał(a):Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

VeruS z tego co widzialem w twoim temacie kupiles rozrząd bez napinacza więc tez zastanów jak moze Twoj silnik wyglądać niedlugo:)

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:07
przez xANDy
Hmm – nie tylko – można jeszcze uszkodzić sam tłok, panewkę (jak wgniecie i zaprze się tłok zaworem o głowicę), podnieść głowicę albo w skrajnym przypadku zrobić krzywdę szklance.

PostNapisane: 14 cze 2007, 13:53
przez VeruS
Adaś napisał(a):
VeruS napisał(a):Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

VeruS z tego co widzialem w twoim temacie kupiles rozrząd bez napinacza więc tez zastanów jak moze Twoj silnik wyglądać niedlugo:)


Właśnie intensywnie się zastanawiam.... mam czas do 15.00

PostNapisane: 14 cze 2007, 14:06
przez banan11
to poczytaj jeszcze tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7614
do 15 masz czas :)

PostNapisane: 14 cze 2007, 16:14
przez VeruS
Już po 15.00

Pasek MITSUBOSHI, Rolki GMB, napinacz MAZDA. Dodatkowo kupiłem uszczelki pod głowicę MAZDY... A i tak słyszę niekonstruktywną krytykę. Chyba sobie pójdę.

PostNapisane: 14 cze 2007, 20:38
przez Briareos
Ładne zdjęcie, szkoda tylko że z zerwaniem paska to ma mało wspólnego. Trzeba by dość długo pokonywać wzniesienia na IV lub V biegu żeby doprowadzić tłoki do takiego stanu... No chyba że ktoś tak namiętnie LPG oszczędzał.
A w kwestii paska – ważne jest w jakiej pozycji staną wałki, one jakiegoś specjalnego momentu nie mają i bez napędu sprężyny je unieruchomią. W potencjalnie kolizyjnym silniku uszkodzenia mogą się w praktyce nie zdarzać. Co oczywiście nie znaczy że na rozrządzie należy oszczędzać :P

PostNapisane: 14 cze 2007, 22:23
przez banan11
VeruS napisał(a):Pasek MITSUBOSHI, Rolki GMB, napinacz MAZDA. Dodatkowo kupiłem uszczelki pod głowicę MAZDY...
SUPER że posłuchałeś naszych rad. Niech Ci się fura spisuje.
Pozdro

PostNapisane: 14 cze 2007, 22:53
przez VeruS
Fakt. Fotka którą pokazałem nie pochodzi z silnika w którym padł pasek. Tam podczas wymiany uszczelniaczy mechanik wsadził tylko połowę zamka. Druga posiał (podczas oględzin silnika nikt jej nie znalazł więc zakładamy, ze jej tam nie było). Sprężyna się trzymała więc tak zostawił. W czasie jazdy zamek się wypiął, zawór wpadł do cylindra... a, że właściciel nie ma specjalnie rozwiniętej wiedzy motoryzacyjnej to doprowadził do takiego stanu jak na zdjęciu.

To tylko spekulacja... jak było faktycznie nikt nie wie i sie pewnie nie dowie.

Nie myślcie, że nie czytam i nie wyciągam wniosków z tego co piszecie.

Pasek rozrządu strzelil... silnik bezkolizyjny – ale oprocz

PostNapisane: 29 cze 2007, 12:24
przez Tomex
Przeszukalem forum i widze ze ten silnik jest bezkoilizyjny wiec z zaworami sie nic nie stalo (a upewnilo mnie w tym dopiero stanowcze stanowisko jaksy :) ) . Ja swoj rozrzad wymienialem 10,000 km temu, z rolkami – niestety bez tej jednej , najdrozszej z hydraulicznym napinaczem (byla podobno ok) – niestety wczoraj przy obrotach rzedu 6000 silnik zgasl – otwieram maske, patrze – obudowa od rozrzadu cala wywalona w lewo no i pasek spadl – z gory nie widac ze pekl ale chyba musial w takim razie gdzies na dole bo spadniecie paska nie wiem czy w oghole jest mozliwe. W kazdym razie dopiero w pon odstawie auto do warsztatu i mam pytanie ...

Jakie szkody moglo to wyrzadzic? Wykluczam od razu silnik. Rolki? Pasek? Cos jeszcze ewentualnie?

PostNapisane: 29 cze 2007, 12:55
przez polnik@studio
Na pewno czeka Cię wymiana kompletnego rozrządu. U mnie w mx-3 strzeliła rolka i też pasek spadł. Po za wymianą kompletu rozrządu nic nie było robione.

PostNapisane: 7 wrz 2007, 14:56
przez ulka winnicka
:)

Re: Pasek rozrządu strzelil... silnik bezkolizyjny – ale opr

PostNapisane: 7 wrz 2007, 23:30
przez KiRi
Tomex napisał(a):Cos jeszcze ewentualnie?


Na kolanach do Częstochowy. Masz za co dziękować :)

PostNapisane: 8 wrz 2007, 10:31
przez ravo
wymien wszystko na porzadnych czesciach – oszczedzanie w madzie = duze straty

PostNapisane: 8 wrz 2007, 15:44
przez brii
ravo napisał(a):wymien wszystko na porzadnych czesciach – oszczedzanie w madzie = duze straty

Zgadza się – koszt poprzedniego rozrządu i samej roboty po raz drugi w sumie daje większą kwotę niż droższy rozrząd założony raz...
Jeśli idzie o napinacz hydrauliczny – jeśli był właściwie składny to ponoć jest wieczny :)

Re: Silnik bezkolizyjny | tak czy nie?

PostNapisane: 18 mar 2013, 09:40
przez NieAmator
A ja wczoraj debil jeden skleroza <glupek2> kłóciłem się ze swoją babą jak dolewałem płyn chłodniczy zapomniałem założyć korek dojechałem na cpn wszystko ok zatankowałem odpalam i słyszę jak by się zawieszał automat na rozruszniku :| Co jest patrze pod maskę a tam przed dziurę w obudowie rozrządu przy napinaczu wyszedł pasek <klotnia> powtórna sprzeczka z kobietą że przez jej fochy prawie uśmierciłem jej imienniczkę. Dzisiaj jadę holować moją kochanke i zabieram sie za pasek. Żadnego bęc puf stuk nie było więc musi być OK! <spoko>

Re: Silnik bezkolizyjny | tak czy nie?

PostNapisane: 21 mar 2013, 00:11
przez NieAmator
Mi pasek spadł i przyczyna wydaję się być bardzo dziwna

PostNapisane: 13 lip 2013, 14:02
przez batigol66
Kiedyś słyszałem ze wszystkie mazdy maja bezkolizyjne silniki a zwłaszcza V6.jest to proste jak budowa cepa czyli sa zrobione wycięcia na tłokach i zawory nie spotkaja sie z tłokiem.Kiedyś rozbierałem to widziałem a wyglada to tak https://www.google.pl/search?q=ford+pro ... 1000%3B380

[Usunięte]

PostNapisane: 24 mar 2015, 15:56
przez pondik
PostTen post został usunięty przez pondik 24 mar 2015, 16:09.
Powód: .