Tłumik końcowy | MX-3 1.6

Mazda 323 1980–1995

Postprzez kunio2003 » 27 lut 2005, 18:09

Mazda zaczęła emulować B-52, więc zmuszony jestem interweniować. W związku z tym, że nie jestem raczej fanem "pierdzących" tłumików, zastanawiam się co będzie dobrym wyborem. Teraz był Ulter, ale wyczytałem na forum, że ciche są Walkery.... Co radzicie?
kunio2003
 

Postprzez Morder » 27 lut 2005, 18:59

pewnie oryginał będzie cichy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Gość » 2 mar 2005, 00:34

kumpel ma walkera coprawda w vw polo i jest cicho, nie można porownać do ultera
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 2 mar 2005, 12:35

Sprawdz ile kosztuje ori, cena nie musi byc wyzsza od dobrego zamiennika. Ja kupilem ori
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez driver1980 » 3 mar 2005, 20:49

ja tam wole bez :D
only mazda!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9119
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 21:39
Posty: 42
Auto: Mazda 323f 1.6 16V
Mazda 6 2006 2.0 DOHC 147 km

Postprzez mbmaster » 3 mar 2005, 21:05

Ja mam Walkera i jest bardzo cichy.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez rook » 10 kwi 2010, 11:55

Witam. Coś mnie dzisiaj olśniło i sprawdziłem jaki mam tłumik końcowy. Wymieniałem około rok temu tłumik (fabryczny miał dziury, a że był od nowości to nic dziwnego). Okazauje się, że mechanik wsadził mi tłumik firmy Ferroz o numerze 14.001 czyli odpowiednik tłumika Bosal 171-473 oraz fabrycznego B6E5-40-100. Popatrzyłem w katalogi tych firm i jak byk jest napisane, że to tłumik do MX-3 1.6 SOHC 88 KM a ja mam 1.6 DOHC 107 KM . Bosal produkuje pod mój silnik tłumik o numerze 171-215 czyli odpowiednik fabrycznego B6G5-40-100 . Czy te różne tłumiki to pic na wodę czy się czymś różnią od siebie ? Mocowania na pewno są takie same, ale czy ten tłumik co mam nie przypycha mi zbytnio wydechu? Może ktoś się wypowie co ma DOHC i wymieniał też tłumik końcowy.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez karolradkow » 10 kwi 2010, 22:20

nie mam bo mam 1.8 ale wiem ze to nie ma roznicy srednica rury jest taka sama
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez rook » 10 kwi 2010, 23:39

Czyli pic na wodę? Średnica rury może i tak ale w końcu to nie są tłumiki przelotowe to może jakoś inaczej puszka jest zbudowana? A co sądzicie żeby odłączyć tłumik końcowy i sprawdzić czy jest lepiej? A może będzie jeszcze gorzej?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez EUNOS » 10 kwi 2010, 23:57

Mi się wydaje że ten tłumik nie będzie niekorzystnie wpływał na osiągi bo ten sam jest montowany w 323 1.8i 16V coś koło 106KM. A średnica wydechu chyba jest taka sama jak w SOHC skoro tłumik pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 255 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez rook » 11 kwi 2010, 01:06

No rzeczywiście sprawdzałem 323 1.8 16 V 103 KM i identyczny tłumik co w SOHC . Nie wiem w takim razie dlaczego producent produkował 2 rodzaje do 1.6
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez kubik » 11 kwi 2010, 09:07

Ja przy swoim nam dedykowany sportowy od 1.8 v6 a mam 1,6 sohc. Średnica rury jest taka sama, Wydaje mi sie ze skoro średnica rury jest taka sama to nie powinno byc różnicy
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez karolradkow » 11 kwi 2010, 10:39

jesli nie wiadomo dla czego to chodzi o kase.
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez rook » 11 kwi 2010, 11:49

Chyba sobie odpuszczę przyczepianie się do tego tłumika. Przy okazji spytam się o coś innego. Czy w waszych mazdach też wydobywa się mnóstwo pary wodnej z wydechu? Mam LPG i wiem, że podczas pracy silnika na gazie powstaje więcej pary wodnej. Ale u mnie generalnie bucha parą z wydechu. Na dworze jest 15 stopni a z wydechu biały dymek a jak się dłużej stoi w jednym miejscu to na ziemi poniżej rury wydechowej jest mokra plama. I tak samo jest na benzynie. Silnik oczywiście rozgrzany. Dodam że płynu chłodniczego nie ubywa. Jak jest u was?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Suloo » 11 kwi 2010, 20:18

rook napisał(a): A co sądzicie żeby odłączyć tłumik końcowy i sprawdzić czy jest lepiej? A może będzie jeszcze gorzej?

bedzie gorzej i znacznie glosniej(po miescie da sie jezdzic ale na trasie leb boli).
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez EUNOS » 12 kwi 2010, 00:43

rook napisał(a):Czy w waszych mazdach też wydobywa się mnóstwo pary wodnej z wydechu?


U mnie na wydechu jest suchutko, nie mam LPG. Ale jak rano odpalam to dopóki się silnik nie nagrzeje to biały dymek(para) idzie.

A skoro już przy tłumikach jesteśmy, to jak wpłynie na pracę silnika odetkanie wydechu(tłumik końcowy przelotowy)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 255 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez karolradkow » 12 kwi 2010, 11:31

nijak raczej mocy to to nie doda jedynie efekty dzwiekowe lepsze:)
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez EUNOS » 12 kwi 2010, 23:46

O tym że mocy nie doda to wiem, może jakieś setne procenta :D ale o elastyczność pracy głównie mi chodzi i czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na silnik. Efekty dźwiękowe to wiadomo ale bez przesady bo na dłuższą metę to jest uciążliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 255 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez karolradkow » 13 kwi 2010, 11:16

elastycznosc tez sie nie zmieni i negatywnie nie wplynie to na silnik. tylko ryba wplywa na wszystko:)
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez EUNOS » 13 kwi 2010, 17:42

Ok, dzięki. Pewnie nie wytrzymam i będę coś z tym tłumikiem robił <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 255 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323