Strona 1 z 1

czujnik temperatury?

PostNapisane: 26 mar 2009, 15:19
przez papieju
Hej. Jestem nowy i mam mały problem – auto jak w tytule, zdechł wskaźnik temperatury silnika. Na alledrogo kłopot, podobnie w sklepach motoryzacyjnych – rozkładają ręce. Ktoś mi poradzi, od czego może pasować? Albo gdzie taki dostać? I jak sprawdzić, czy na pewno to wina czujnika, a nie przewodu? Auto jest nie moje, tylko psiapsiółki żony robię z sąsiadem mały lifting i to jest jedna z niewielu usterek nieusuniętych a spędzających sen z powiek. Za sugestie z góry dziękuję :)

PostNapisane: 26 mar 2009, 16:03
przez Inte
z Twojego posta wynika, że zlokalizowałeś ten czujnik, nie ma na nim, żadnych oznaczeń?
papieju napisał(a): I jak sprawdzić, czy na pewno to wina czujnika, a nie przewodu?

hmm zewrzeć kable do niego idące, ewentualnie dotknąć masy, jeśli idzie tylko 1 (nie znam budowy tego czujnika)

jeżeli jednak nie znasz położenia w/w czujnika to może być problem, w temacie o czujnikach w BG napisałem kiedyś coś takiego:
że kosztuje ok 30 zł więc się nie przejmuj ;] a gdzie jest to ciężko mi wytłumaczyć
na pewno musisz szukać go w tej okolicy, są dwa przewody dochodzące do jakichś tam czujników i ten od temp jest niżej (obydwa wyglądają podobnie jednakże ten o którym mowa to ten, który jest niżej)
Obrazek

może to ci pomoże, tak jak cały temat :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=16

wiem, że Bg to nie BF ale pewnie każda pomoc się przyda, swoja drogą te silniki chyba mają podobną budowę. prawda?

PostNapisane: 26 mar 2009, 16:48
przez papieju
Podobny, ale nie taki do końca. Pokrywa dekla wygląda podobnie, ale jest do niej przymocowane więcej rupieci, postaram się cyknąć fotkę. Czujnik mam, problem nie polega na niemożności znalezienia symbolu, a na braku dostępności takiej części na stanie. Najpierw jednak zewrę ten kabelek – dochodzi 1 – z masą i zobaczę czy jest reakcja. Jak nie ma, to może wina kabla – będę meldował.

PostNapisane: 26 mar 2009, 17:51
przez Inte
papieju napisał(a):a na braku dostępności takiej części na stanie

w takim przypadku, trzeba byłoby rozejrzeć się na szrotach/ popytać ludzi mających dostęp do części używanych pochodzących z tego modelu.

Ale zostaje jeszcze opcja uszkodzonego kabla, więc może pójdzie łatwo.

PS.
wiem, że to banalne ale... nie zapomnij włączyć zapłonu podczas testu ;)