Strona 1 z 1

Pęknięty tłok !!

PostNapisane: 30 wrz 2008, 17:46
przez max
Witam !!
Koledze w mazdzie pękł tłok między pierścieniami i pojawił się problem , ponieważ nigdzie nie możemy znaleźć identycznego. Teraz mam pytanie : czy mozna założyć tłok o innym denku bo kupiliśmy tłok ale delikatnie sie różnią :|

PostNapisane: 30 wrz 2008, 19:18
przez Bladyy78
Tłok musi być z tego samego modelu. Nie można zakładać tłoków przeznaczonych nie do tego silnika.

PostNapisane: 30 wrz 2008, 23:07
przez waldii
Bladyy78 napisał(a):Tłok musi być z tego samego modelu. Nie można zakładać tłoków przeznaczonych nie do tego silnika.

dokladnie.A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym

PostNapisane: 1 paź 2008, 12:07
przez BratCukierka
max w czerwonym pękł tłok?? :(

PostNapisane: 1 paź 2008, 18:38
przez norbik88
miałem ten sam problem.Pękł kawalem aluminium pomiedzy dwoma pierscieniami.Kupiłem caly nowy silnik ze sprzeglem półosiami tarczami abs-em czyli wszystko nawet rozrusznik kostka z bezpiecznikami itd.za okazyjna cene 800zł.Wymienilem caly silnik.A wiesz dlaczego??tłok kosztuje 100zł uzywany.do tego mechanik powiedzial ze za naprawe wezmie okolo 600zł no i potrzeba szlifierza bo kazdy tlok mimo ze sa takie same robi jakies slady i "rzeźbi" cylinder i zadne pierscienie nie uszczelnia tego w 110%.Jest mozliwosc ze sie uda ale nie ma do konca pewnosci.Ogólnie objawilo sie to ze dymil przy odpalaniu po nocy-poprostu olej przeciekal po odpaleniu dymil tak ze nei widzialem nic w lusterku i po przejechaniu 50m konczyl.Inna opcja sa jak kupisz tlok nominalny do szlifu wtedy da sie to na bank uszczelnic ale kazdy chce zarobic i to tez bedzie kosztowac dlatego polecam kupic silnik.Jak juz wspomnialem kupilem z 8stowek a za 350 sprzedam stara skrzynie za kolejne pare groszy połosie abs rozrusznik głowice pozostale tloki tak ze zwróci mi sie 80% tego nowego silnika :D....decyzja nalezy do ciebie.Pozdrawiam

PostNapisane: 1 paź 2008, 18:39
przez max
BratCukierka napisał(a):max w czerwonym pękł tłok??


niestety tak :( zaczęła mocno dymić rozebraliśmy silnik i okazało się że tłok pękł :|

waldii napisał(a):A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym


dzisiaj ważyliśm tłoki i wagowo w ogóle się nie różnią , tylko ten nowy jest o 1mm niższy i ma inne denko :|

pózniej wrzuce fotki bo aparat mi padł

norbik88 o koszty naprawy to sie nie martwimy bo sami składamy , a znalezienie takiego silnika to nie tak łatwo ;)

PostNapisane: 1 paź 2008, 19:03
przez pinky
Nowy tłok wymiar nominał to koszt po rabacie jakieś 310zł/szt, nad wymiar 0.25 i 0.50 po 340zł za sztukę. Taki zestawik, PISTON SET

ObrazekObrazek

PostNapisane: 1 paź 2008, 20:17
przez max
fotki tłoków :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 8 paź 2008, 01:44
przez mod
Kształt denek zapewne wpływa na co najmniej kilka rzeczy:
Wielkości komory spalania – i co za tym idzie na stopień sprężania
kształt komory spalania – jest powód dla którego jeden jest plaski a inny nie !
Zagłębienie – wątpliwe ale może być miejscem dla np wtrysku, świecy (wątpię by tak nisko były wpuszczone ale mogę sie mylić ! )
Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza – sposób montażu bo gniazdo dla sworznia łączącego tłok z korbowodem jest przesunięta od środka w jedną stronę.
Długość tłoka – ma zabezpieczać przed ukosowaniem i nadmiernym tarciem po jednej stronie gładzi cylindra ( tak samo jak przesuniecie otworu dla sworznia).
Wagowo się nie różnią – a jaka dokładność wagi, ktoś ją certyfikował na powtarzalność i poprawność pomiaru ? Zapewne są dopuszczalne odchyłki od wagi nominalnej ale czy koniecznie chcesz to sprawdzić na swoim aucie ?

Ja bym się nie odważył.

PostNapisane: 8 paź 2008, 16:18
przez Jacek176
Ja proponowałbym dać cały układ korbowo-tłokowy do wyważenia. Inaczej skończy się to tak jak u mnie: przekręconą panewką.

PostNapisane: 8 paź 2008, 20:35
przez waldii
mod napisał(a):Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza

kropka oznacza kierunek-albo na wydech albo na rozrząd



max szczerze,nie chce Cie smucic ale ja nie widze tego.Inna kompresja przez to denko to masakra.Dlugo nie polatasz i moze wał pęknąc.Szukaj innego tloka.A ten stary tlok,co z nim???Odpadlo denko czy tylko poszedl ten kawalek miedzy pierscieniami????Nie da rady naprawic tego??Ja kiedys oddalem do naprawy tloczek,bo rowki na pierscienie mialy za duzy luz.Koles zalal mi to i wytoczyl nowe rowki.Robilem tak wlasnie ze wzgledu na dostepnosc czesci(zabytek).

PostNapisane: 8 paź 2008, 20:38
przez BratCukierka
Wy się tutaj rozpisujecie a kolega lejogtx z gtrproject.pl już kupił drugi silnik na części także z tłokiem nie ma problemu :) Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika :)

PostNapisane: 8 paź 2008, 20:52
przez max
mod napisał(a):a jaka dokładność wagi,


waga z mieszalnika lakierow wiec mysle ze dosc dokladna

waldii caly czas szukalismy tloka takiego jak oryginal koles co wyslal ten nowy zapewnial ze na 100% jest taki sam , a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo :|

BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest :| dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne :|

BratCukierka napisał(a):Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika


juz prawie koniec ;)

PostNapisane: 8 paź 2008, 20:56
przez BratCukierka
max napisał(a):BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest ysz dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne


Cóż... dobrze że chociaż to dobre...


max napisał(a):juz prawie koniec


to dobrze :D

PostNapisane: 8 paź 2008, 21:00
przez max
dam znac jak juz bedzie smigac , dzieki za wszystko ;)

PostNapisane: 8 paź 2008, 21:13
przez waldii
max napisał(a):a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo

a co myslales,ze powie sorki ale ten tlok jednak nie pasi??Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden :|

PostNapisane: 9 paź 2008, 15:17
przez max
waldii napisał(a):Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden


ok zgadza sie ale zapewnial ze tlok jest identyczny dlatego zamowiony zostal jeden

PostNapisane: 10 paź 2008, 02:56
przez mod
eee a zmiana stopnie kompresji ? przecież brak podcięcia zmniejsza wielkość komory spalania.
Hmm szczerze to kształt denka tłoka jest dobrany do kształtu głowicy, metody i sposobu podania paliwa, usytuowania wlotów i wylotów. To przecież nie wiadro a cześć dosyć precyzyjnego mechanizmu, zastanawia mnie co i jak sie od strony eksploatacyjnej jeśli włożyć 4 takie tłoki i jak wpływa to na życie silnika. Zakładając że gniazdo sworznia jest w tej samej pozycji i nie nastąpi ukosowanie tłoka.