Pęknięty tłok !!
Strona 1 z 1
Witam
Koledze w mazdzie pękł tłok między pierścieniami i pojawił się problem , ponieważ nigdzie nie możemy znaleźć identycznego. Teraz mam pytanie : czy mozna założyć tłok o innym denku bo kupiliśmy tłok ale delikatnie sie różnią
Koledze w mazdzie pękł tłok między pierścieniami i pojawił się problem , ponieważ nigdzie nie możemy znaleźć identycznego. Teraz mam pytanie : czy mozna założyć tłok o innym denku bo kupiliśmy tłok ale delikatnie sie różnią
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Bladyy78 napisał(a):Tłok musi być z tego samego modelu. Nie można zakładać tłoków przeznaczonych nie do tego silnika.
dokladnie.A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym
-
waldii
max w czerwonym pękł tłok??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
miałem ten sam problem.Pękł kawalem aluminium pomiedzy dwoma pierscieniami.Kupiłem caly nowy silnik ze sprzeglem półosiami tarczami abs-em czyli wszystko nawet rozrusznik kostka z bezpiecznikami itd.za okazyjna cene 800zł.Wymienilem caly silnik.A wiesz dlaczego??tłok kosztuje 100zł uzywany.do tego mechanik powiedzial ze za naprawe wezmie okolo 600zł no i potrzeba szlifierza bo kazdy tlok mimo ze sa takie same robi jakies slady i "rzeźbi" cylinder i zadne pierscienie nie uszczelnia tego w 110%.Jest mozliwosc ze sie uda ale nie ma do konca pewnosci.Ogólnie objawilo sie to ze dymil przy odpalaniu po nocy-poprostu olej przeciekal po odpaleniu dymil tak ze nei widzialem nic w lusterku i po przejechaniu 50m konczyl.Inna opcja sa jak kupisz tlok nominalny do szlifu wtedy da sie to na bank uszczelnic ale kazdy chce zarobic i to tez bedzie kosztowac dlatego polecam kupic silnik.Jak juz wspomnialem kupilem z 8stowek a za 350 sprzedam stara skrzynie za kolejne pare groszy połosie abs rozrusznik głowice pozostale tloki tak ze zwróci mi sie 80% tego nowego silnika ....decyzja nalezy do ciebie.Pozdrawiam
- Od: 22 sie 2008, 19:20
- Posty: 33
- Skąd: Września
- Auto: 323c 1.5 16v 88KM
BratCukierka napisał(a):max w czerwonym pękł tłok??
niestety tak zaczęła mocno dymić rozebraliśmy silnik i okazało się że tłok pękł
waldii napisał(a):A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym
dzisiaj ważyliśm tłoki i wagowo w ogóle się nie różnią , tylko ten nowy jest o 1mm niższy i ma inne denko
pózniej wrzuce fotki bo aparat mi padł
norbik88 o koszty naprawy to sie nie martwimy bo sami składamy , a znalezienie takiego silnika to nie tak łatwo
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Kształt denek zapewne wpływa na co najmniej kilka rzeczy:
Wielkości komory spalania – i co za tym idzie na stopień sprężania
kształt komory spalania – jest powód dla którego jeden jest plaski a inny nie !
Zagłębienie – wątpliwe ale może być miejscem dla np wtrysku, świecy (wątpię by tak nisko były wpuszczone ale mogę sie mylić ! )
Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza – sposób montażu bo gniazdo dla sworznia łączącego tłok z korbowodem jest przesunięta od środka w jedną stronę.
Długość tłoka – ma zabezpieczać przed ukosowaniem i nadmiernym tarciem po jednej stronie gładzi cylindra ( tak samo jak przesuniecie otworu dla sworznia).
Wagowo się nie różnią – a jaka dokładność wagi, ktoś ją certyfikował na powtarzalność i poprawność pomiaru ? Zapewne są dopuszczalne odchyłki od wagi nominalnej ale czy koniecznie chcesz to sprawdzić na swoim aucie ?
Ja bym się nie odważył.
Wielkości komory spalania – i co za tym idzie na stopień sprężania
kształt komory spalania – jest powód dla którego jeden jest plaski a inny nie !
Zagłębienie – wątpliwe ale może być miejscem dla np wtrysku, świecy (wątpię by tak nisko były wpuszczone ale mogę sie mylić ! )
Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza – sposób montażu bo gniazdo dla sworznia łączącego tłok z korbowodem jest przesunięta od środka w jedną stronę.
Długość tłoka – ma zabezpieczać przed ukosowaniem i nadmiernym tarciem po jednej stronie gładzi cylindra ( tak samo jak przesuniecie otworu dla sworznia).
Wagowo się nie różnią – a jaka dokładność wagi, ktoś ją certyfikował na powtarzalność i poprawność pomiaru ? Zapewne są dopuszczalne odchyłki od wagi nominalnej ale czy koniecznie chcesz to sprawdzić na swoim aucie ?
Ja bym się nie odważył.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
SPAWANIE PLASTIKU – PW
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
mod napisał(a):Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza
kropka oznacza kierunek-albo na wydech albo na rozrząd
max szczerze,nie chce Cie smucic ale ja nie widze tego.Inna kompresja przez to denko to masakra.Dlugo nie polatasz i moze wał pęknąc.Szukaj innego tloka.A ten stary tlok,co z nim???Odpadlo denko czy tylko poszedl ten kawalek miedzy pierscieniami????Nie da rady naprawic tego??Ja kiedys oddalem do naprawy tloczek,bo rowki na pierscienie mialy za duzy luz.Koles zalal mi to i wytoczyl nowe rowki.Robilem tak wlasnie ze wzgledu na dostepnosc czesci(zabytek).
-
waldii
Wy się tutaj rozpisujecie a kolega lejogtx z gtrproject.pl już kupił drugi silnik na części także z tłokiem nie ma problemu Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
mod napisał(a):a jaka dokładność wagi,
waga z mieszalnika lakierow wiec mysle ze dosc dokladna
waldii caly czas szukalismy tloka takiego jak oryginal koles co wyslal ten nowy zapewnial ze na 100% jest taki sam , a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo
BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne
BratCukierka napisał(a):Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika
juz prawie koniec
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
max napisał(a):BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest ysz dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne
Cóż... dobrze że chociaż to dobre...
max napisał(a):juz prawie koniec
to dobrze
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
dam znac jak juz bedzie smigac , dzieki za wszystko
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
max napisał(a):a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo
a co myslales,ze powie sorki ale ten tlok jednak nie pasi??Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden
-
waldii
waldii napisał(a):Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden
ok zgadza sie ale zapewnial ze tlok jest identyczny dlatego zamowiony zostal jeden
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
eee a zmiana stopnie kompresji ? przecież brak podcięcia zmniejsza wielkość komory spalania.
Hmm szczerze to kształt denka tłoka jest dobrany do kształtu głowicy, metody i sposobu podania paliwa, usytuowania wlotów i wylotów. To przecież nie wiadro a cześć dosyć precyzyjnego mechanizmu, zastanawia mnie co i jak sie od strony eksploatacyjnej jeśli włożyć 4 takie tłoki i jak wpływa to na życie silnika. Zakładając że gniazdo sworznia jest w tej samej pozycji i nie nastąpi ukosowanie tłoka.
Hmm szczerze to kształt denka tłoka jest dobrany do kształtu głowicy, metody i sposobu podania paliwa, usytuowania wlotów i wylotów. To przecież nie wiadro a cześć dosyć precyzyjnego mechanizmu, zastanawia mnie co i jak sie od strony eksploatacyjnej jeśli włożyć 4 takie tłoki i jak wpływa to na życie silnika. Zakładając że gniazdo sworznia jest w tej samej pozycji i nie nastąpi ukosowanie tłoka.
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości