Pęknięty tłok !!

Mazda 323 1980–1995

Postprzez max » 30 wrz 2008, 17:46

Witam !!
Koledze w mazdzie pękł tłok między pierścieniami i pojawił się problem , ponieważ nigdzie nie możemy znaleźć identycznego. Teraz mam pytanie : czy mozna założyć tłok o innym denku bo kupiliśmy tłok ale delikatnie sie różnią :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Bladyy78 » 30 wrz 2008, 19:18

Tłok musi być z tego samego modelu. Nie można zakładać tłoków przeznaczonych nie do tego silnika.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez waldii » 30 wrz 2008, 23:07

Bladyy78 napisał(a):Tłok musi być z tego samego modelu. Nie można zakładać tłoków przeznaczonych nie do tego silnika.

dokladnie.A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym
waldii
 

Postprzez BratCukierka » 1 paź 2008, 12:07

max w czerwonym pękł tłok?? :(
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez norbik88 » 1 paź 2008, 18:38

miałem ten sam problem.Pękł kawalem aluminium pomiedzy dwoma pierscieniami.Kupiłem caly nowy silnik ze sprzeglem półosiami tarczami abs-em czyli wszystko nawet rozrusznik kostka z bezpiecznikami itd.za okazyjna cene 800zł.Wymienilem caly silnik.A wiesz dlaczego??tłok kosztuje 100zł uzywany.do tego mechanik powiedzial ze za naprawe wezmie okolo 600zł no i potrzeba szlifierza bo kazdy tlok mimo ze sa takie same robi jakies slady i "rzeźbi" cylinder i zadne pierscienie nie uszczelnia tego w 110%.Jest mozliwosc ze sie uda ale nie ma do konca pewnosci.Ogólnie objawilo sie to ze dymil przy odpalaniu po nocy-poprostu olej przeciekal po odpaleniu dymil tak ze nei widzialem nic w lusterku i po przejechaniu 50m konczyl.Inna opcja sa jak kupisz tlok nominalny do szlifu wtedy da sie to na bank uszczelnic ale kazdy chce zarobic i to tez bedzie kosztowac dlatego polecam kupic silnik.Jak juz wspomnialem kupilem z 8stowek a za 350 sprzedam stara skrzynie za kolejne pare groszy połosie abs rozrusznik głowice pozostale tloki tak ze zwróci mi sie 80% tego nowego silnika :D....decyzja nalezy do ciebie.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez max » 1 paź 2008, 18:39

BratCukierka napisał(a):max w czerwonym pękł tłok??


niestety tak :( zaczęła mocno dymić rozebraliśmy silnik i okazało się że tłok pękł :|

waldii napisał(a):A na dodatek waga musi sie zgadzac ze starym


dzisiaj ważyliśm tłoki i wagowo w ogóle się nie różnią , tylko ten nowy jest o 1mm niższy i ma inne denko :|

pózniej wrzuce fotki bo aparat mi padł

norbik88 o koszty naprawy to sie nie martwimy bo sami składamy , a znalezienie takiego silnika to nie tak łatwo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez pinky » 1 paź 2008, 19:03

Nowy tłok wymiar nominał to koszt po rabacie jakieś 310zł/szt, nad wymiar 0.25 i 0.50 po 340zł za sztukę. Taki zestawik, PISTON SET

ObrazekObrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez max » 1 paź 2008, 20:17

fotki tłoków :

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez mod » 8 paź 2008, 01:44

Kształt denek zapewne wpływa na co najmniej kilka rzeczy:
Wielkości komory spalania – i co za tym idzie na stopień sprężania
kształt komory spalania – jest powód dla którego jeden jest plaski a inny nie !
Zagłębienie – wątpliwe ale może być miejscem dla np wtrysku, świecy (wątpię by tak nisko były wpuszczone ale mogę sie mylić ! )
Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza – sposób montażu bo gniazdo dla sworznia łączącego tłok z korbowodem jest przesunięta od środka w jedną stronę.
Długość tłoka – ma zabezpieczać przed ukosowaniem i nadmiernym tarciem po jednej stronie gładzi cylindra ( tak samo jak przesuniecie otworu dla sworznia).
Wagowo się nie różnią – a jaka dokładność wagi, ktoś ją certyfikował na powtarzalność i poprawność pomiaru ? Zapewne są dopuszczalne odchyłki od wagi nominalnej ale czy koniecznie chcesz to sprawdzić na swoim aucie ?

Ja bym się nie odważył.
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez Jacek176 » 8 paź 2008, 16:18

Ja proponowałbym dać cały układ korbowo-tłokowy do wyważenia. Inaczej skończy się to tak jak u mnie: przekręconą panewką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez waldii » 8 paź 2008, 20:35

mod napisał(a):Zwróć uwagę na punkt (kropkę) na nowym tłoku – ona coś oznacza

kropka oznacza kierunek-albo na wydech albo na rozrząd



max szczerze,nie chce Cie smucic ale ja nie widze tego.Inna kompresja przez to denko to masakra.Dlugo nie polatasz i moze wał pęknąc.Szukaj innego tloka.A ten stary tlok,co z nim???Odpadlo denko czy tylko poszedl ten kawalek miedzy pierscieniami????Nie da rady naprawic tego??Ja kiedys oddalem do naprawy tloczek,bo rowki na pierscienie mialy za duzy luz.Koles zalal mi to i wytoczyl nowe rowki.Robilem tak wlasnie ze wzgledu na dostepnosc czesci(zabytek).
waldii
 

Postprzez BratCukierka » 8 paź 2008, 20:38

Wy się tutaj rozpisujecie a kolega lejogtx z gtrproject.pl już kupił drugi silnik na części także z tłokiem nie ma problemu :) Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez max » 8 paź 2008, 20:52

mod napisał(a):a jaka dokładność wagi,


waga z mieszalnika lakierow wiec mysle ze dosc dokladna

waldii caly czas szukalismy tloka takiego jak oryginal koles co wyslal ten nowy zapewnial ze na 100% jest taki sam , a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo :|

BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest :| dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne :|

BratCukierka napisał(a):Kto wie czy chłopaki już nie złożyli silnika


juz prawie koniec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez BratCukierka » 8 paź 2008, 20:56

max napisał(a):BratCukierka dokladnie silniczek kupiony ale za najlepszy to on nie jest ysz dobrze ze chociaz tloki ladne i glowica bo o panewkach i wale to nie wspomne


Cóż... dobrze że chociaż to dobre...


max napisał(a):juz prawie koniec


to dobrze :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez max » 8 paź 2008, 21:00

dam znac jak juz bedzie smigac , dzieki za wszystko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez waldii » 8 paź 2008, 21:13

max napisał(a):a jak zadzwonilismy ze jest inny to powiedzial ze sam tez takie pozakladal i jest wszystko ok juz sie sluchac niechcialo

a co myslales,ze powie sorki ale ten tlok jednak nie pasi??Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden :|
waldii
 

Postprzez max » 9 paź 2008, 15:17

waldii napisał(a):Jakbys 4 takie same zalozyl to spoko ale nie jeden


ok zgadza sie ale zapewnial ze tlok jest identyczny dlatego zamowiony zostal jeden
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez mod » 10 paź 2008, 02:56

eee a zmiana stopnie kompresji ? przecież brak podcięcia zmniejsza wielkość komory spalania.
Hmm szczerze to kształt denka tłoka jest dobrany do kształtu głowicy, metody i sposobu podania paliwa, usytuowania wlotów i wylotów. To przecież nie wiadro a cześć dosyć precyzyjnego mechanizmu, zastanawia mnie co i jak sie od strony eksploatacyjnej jeśli włożyć 4 takie tłoki i jak wpływa to na życie silnika. Zakładając że gniazdo sworznia jest w tej samej pozycji i nie nastąpi ukosowanie tłoka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323