Strona 1 z 3

Witam! ; Cóż to za silnik ???

PostNapisane: 16 lut 2008, 16:35
przez Tharo
Witam wszystkich <prosze> i pozdrawiam bardzo serdecznie!
Jak nie trudno zauważyć jestem nowym użytkownikiem tego zacnego forum i mam co do mojej obecności tu, plany na przyszłość...
Korzystając z okazji mam pytanie odnośnie mojej pierwszej świeżo nabytej Mazdy 323 BF z 1988 roku. Jest to składak (zł. w 1996r) i jest w niej silnik 1.1 (wg. dow. rejestr.) tyle że na wtrysku... Nie mogę znaleźć żadnych informacji na jego temat, wszystkie znalezione są na gaźniku. :( Przeszukałem również dość uważnie wasze forum. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek info na temat tego silnika. Jeszcze raz pozdrawiam.
Tak to wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d21 ... af8a4.html

PostNapisane: 16 lut 2008, 16:48
przez TALREP
a nie jest to przypadkiem silnik ze 121? Wrzuć jakieś fotki, będzie łatwiej :)

PostNapisane: 16 lut 2008, 16:56
przez Tharo
Też tak podejrzewam że może z 121.
Fotki wrzucę jak najszybciej, ale od niedawna ją posiadam i najpierw trzeba będzie zrobić porządek pod maską bo to wstyd... <zawstydzony>

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:07
przez waldii
Tharo a masz wtrysk wielopunktowy czy jednopunktowy??A moze to jest gaznik elektroniczny :| gdzies tam byly takie cuda.A sprawdzales po numerze VIN??

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:10
przez Tharo
Nie sprawdzałem po VIN-ie bo to mój pierwszy samochód i póki co to jeszcze sobie z tym nie radzę... :(
VIN: JMZBF133100339851
Byłbym wdzięczny za rozkodowanie.

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:17
przez adidom
Tharo napisał(a):Nie sprawdzałem po VIN-ie bo to mój pierwszy samochód i póki co to jeszcze sobie z tym nie radzę... smutny
VIN: JMZBF133100339851
Byłbym wdzięczny za rozkodowanie.


tu sobie zobaczysz
http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:25
przez waldii
Tharo
SILNIK 1300CC / 200CC SOHC he,he ;P


a tu masz wszystkie silniczki w Twoim modelu.Wybierz sobie <lol>

http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... 23_bf_tech

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:52
przez Tharo
Dziękuję waldii za jakiś punkt <slonko> odniesienia. Z tym że czy sugerując się tylko numerem VIN można być pewnym w przypadku składaka? Zarejestrowana przez poprzedniego właściciela jest na 1.1. Tu piszesz i sam też sprawdziłem że 1.3 ale to może być wstawiony później silniczek? :| Zaraz dorzucę fotkę to może ktoś coś rozpozna... a tak swoją drogą to chyba za dobrze idzie jak na 1.1 no i tem silnik taki jakby za duży na oko <oczy>

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:02
przez waldii
Tharo napisał(a):Z tym że czy sugerując się tylko numerem VIN można być pewnym w przypadku składaka?

a moze masz 2.5 V6 KLZE 200koni??? <lol>
wrzucaj foto

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:16
przez qbass
Masz silnik E1, 1100cm3, 53KM, 8 zaworów SOHC, 4 biegowa skrzynia (?)
Kolor biały, wyprodukowana 27.03.1987r.
Wyposażenia można powiedzieć- brak :P

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:21
przez waldii
qbass sprawdzales na tej ruskiej stronce???
Ja tutaj lookalem i wyszlo,ze 1,3
http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100

qbassdaj linka do jakiegos innego czekera

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:22
przez Tharo
skrzynia 5 biegów a silnik wygląda tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d21 ... af8a4.html[/img]

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:22
przez qbass

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:33
przez Pit
Tharo napisał(a):Z tym że czy sugerując się tylko numerem VIN można być pewnym w przypadku składaka?

Nie wiem, może jesteś młodziutki i nie pamiętasz tych czasów, ale auta "na składaka" sprowadzało się w latach dziewięćdziesiątych, aby zapłacić mniejsze cło (cło na części samochodowe było niższe, niż na pojazdy). Miałem dwa takie samochody i zapewniam Ciebie, że każdy z nich wyjechał z fabryki taki, jaki lądował w Polsce jako składak. Opuszczało się silnik, odkręcało koła przed granicą, po przekroczeniu – podwieszało silnik i autko jak nowe... Składak w 99% przepadków to auto identyczne z "nieskładakiem".

...tak więc wg mnie jest duża szansa, że dane sprawdzone po VIN'ie pasują do rzeczywistego stanu rzeczy w przypadku Twojego samochodu.

PostNapisane: 16 lut 2008, 18:41
przez Tharo
Piotruś. przyznam szczerze, że kiedy ta Mazda przyjechała do Polski a według papierów było to w 1996 roku to miałem 11 lat i sprowadzałem wtedy jedynie zabawkowe auta ze sklepu do domu za pomocą mojej mamy... :D
Dziękuję że wreszcie mi to ktoś wyjaśnił.
Tylko w takim razie skąd ten wtrysk w tym silniku i czemu dwa różne checkery podają 1.1 (rosyjski) i 1.3 ?

PostNapisane: 16 lut 2008, 19:26
przez waldii
Tharo napisał(a):Tylko w takim razie skąd ten wtrysk w tym silniku i czemu dwa różne checkery podają 1.1 i 1.3 (rosyjski) ?

bledow jest pelno,raczej ta rosyjska sie zazwyczaj zgadza.Na zdjeciu wyglada jak 1.3 w BG przez ten klapkowy przeplywomierz

PostNapisane: 16 lut 2008, 19:30
przez Tharo
Dlatego dalej nic nie wiem na pewno... <ściana> Nawet filtr powietrza jak chcę kupić to do tego modelu, rocznika i silnika to dają mi ten toroidalny (okrągły) jak do wersji z gaźnikiem...
PS: To ta rosyjska mi podaje że 1.1 moja pomyłka

PostNapisane: 16 lut 2008, 19:44
przez waldii
Tharo wg.mnie to jest 1.3 i tyle.Mozliwe,ze ktos przekladke kiedys zrobil i dlatego takie zamieszanie.A porownaj np.Swoj filtr powietrza z 1.3
ale czekaj mam pomysla,zaraz skrobne

PostNapisane: 16 lut 2008, 19:46
przez Tharo
Chętnie poczekam. I z góry dziękuję za fatygę. <soczek>

PostNapisane: 16 lut 2008, 19:58
przez waldii
Tharo co powiesz na to??
Obrazek