Strona 1 z 2
Wysokie spalanie | MX-3 EC B6

Napisane:
22 sie 2004, 23:41
przez poolek
Zauwazylem, ze moja madzia pali w miescie ok. 10 – 12 litrow / 100 km.
Wydaje mi sie, ze to sporo jak na silnik 1,6. Az sie boje liczyc spalanie jak pokrece go troszke bardziej na obrotach. Moje pytanie : Co moze powodowac tak duze spalanie ? Ile pala wasze mx-3. I jak znalezc przyczyne ?
Pozdrawiam.
P.S. Mam gumki 15'' x 205 x 50. Nie waskie ale az tak duze spalanie

?

Napisane:
22 sie 2004, 23:43
przez Paweł
Uszkodzona sonda lambda, zle ustawione obroty, czujnik polozenia przepustnicy. Przeszukaj forum, bylo juz w tym temacie troche walki.
Pozdrawiam.

Napisane:
23 sie 2004, 10:03
przez polnik@studio
hmm a może to normalne ... ja jeżdząc na codzień 1 litrową toyotką chcąc poruszać się w miarę dynamicznie po warszawie musze troche wciskać pedał gazu ( i to sporo) i potrafi mi spalić nawet 8 litrów więc moim zdaniem 10-12 litrów dla silnika 1,6 przy w miarę dynamicznej jeździe nie jest jakoś dużo ... no ale tak jak mówi tco sprawdzić trzeba będzie pare rzeczy ale napewno nie spodziewałbym się jakiejś dużej poprawy choć oczywiście mogę się mylić ... pozdrawiam

Napisane:
23 sie 2004, 11:03
przez Bender
moja MX-3, przy dynamicznej jezdzie po miescie pali max 13. wiec cos masz nie tak... ja mam silnik K8

Napisane:
23 sie 2004, 12:23
przez oscar
Mój MX3 pali w miescie 8l a w trasie przy 110km/h dokładnie 6l/100!!
Sprawdz sonde lambda i pojedz na ustawienie silnika!

Napisane:
23 sie 2004, 17:45
przez marek
Mój MX-3 pali na trasie 8-10, (8/100 przy jeździe 110-120, 10/100 przy jeździe 140-160, duża dynamika) miasto 10,5-11,5.
Silnik V6
Poza przyczynami które wymienił tco mogą być jeszcze blokujące hamulce.

Napisane:
23 sie 2004, 19:17
przez poolek
marek napisał(a):Mój MX-3 pali na trasie 8-10, (8/100 przy jeździe 110-120, 10/100 przy jeździe 140-160, duża dynamika) miasto 10,5-11,5.
Silnik V6

Poza przyczynami które wymienił tco mogą być jeszcze blokujące hamulce.
Czy te hamulce to jakis znany problem mx-3 ? Zauwazylem, ze gdy zatrzymam auto na lekko pochylej nawierzchni bez hamulca – to sie nie ztacza ... myslalem, ze to moze ... poprostu tak jest, ale widac gdzies kleszcza sie hamulce. To [jakie?] czy przednie jak myslisz ?
tco_tm napisał(a):Uszkodzona sonda lambda, zle ustawione obroty, czujnik polozenia przepustnicy. Przeszukaj forum, bylo juz w tym temacie troche walki.
Pozdrawiam.
Obroty wolne ... ?
W jaki sposob mozna latwo zdiagnozowac pozostale usterki
oscar napisał(a):Mój MX3 pali w miescie 8l a w trasie przy 110km/h dokładnie 6l/100!!
Sprawdz sonde lambda i pojedz na ustawienie silnika!
Qrcze ale super spalanie ..... gratuluje, chcialbym tak

Napisane:
23 sie 2004, 20:49
przez MAXX
Miasto 10-12 literkow w trasie okolo 7-8 literkow


Napisane:
23 sie 2004, 20:50
przez polnik@studio
Czy te hamulce to jakis znany problem mx-3 ? Zauwazylem, ze gdy zatrzymam auto na lekko pochylej nawierzchni bez hamulca – to sie nie ztacza ... myslalem, ze to moze ... poprostu tak jest, ale widac gdzies kleszcza sie hamulce. To [jakie?] czy przednie jak myslisz ?
najlepiej sprawdzić jak mocno się grzeją dotykając felg w miarę rozważnie


Napisane:
23 sie 2004, 20:58
przez Jaksa
najlepiej sprawdzić jak mocno się grzeją dotykając felg w miarę rozważnie
Najlepiej termometrem...


Napisane:
23 sie 2004, 21:08
przez polnik@studio
Najlepiej termometrem...
no napewno najlepiej pojechać do Ciebie

to oczywiste ... ale ja mówie o domowych sposobach

pozatym jak będą dość ciepłe to wiadomo, że trzymają
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
24 sie 2004, 04:15
przez iron
Nie wiem jak jest w MX3 ale w 323F 1.5 95r powodem większego spalania jest uszkodzony czujnik temperatury silnika – tak mi w serwisie pod kompem zdiagnozowali (za co wykasowali mnie 180zł ;–(((( ).

Napisane:
24 sie 2004, 08:21
przez poolek
iron napisał(a):Nie wiem jak jest w MX3 ale w 323F 1.5 95r powodem większego spalania jest uszkodzony czujnik temperatury silnika – tak mi w serwisie pod kompem zdiagnozowali (za co wykasowali mnie 180zł ;–(((( ).
Moze i u mnie tak jest – przy zimnym silniku po dwoch minutach jazdy juz wskaznik pokazuje ... prawie 3/4 skali i tak juz nie ruchomo stoi. Grzeje sie chyba ciut za szybko co ? Moze to o to chodzi


Napisane:
24 sie 2004, 09:07
przez marek
U mnie na wskaźniku jest lekko ponad połowa, ale nie wiem jak powinno być w 1,6. A jeśli chodzi o obroty to sprawdź czy nie ma z nimi problemów: czy równo się trzymają, czy po puszczeniu gazu spadają bez problemu do 700-800.
A hamulce: podnieś na podnośniku i pokręć kołami, powinny obracać się bez problemów!

Napisane:
24 sie 2004, 10:31
przez poolek
marek napisał(a):U mnie na wskaźniku jest lekko ponad połowa, ale nie wiem jak powinno być w 1,6. A jeśli chodzi o obroty to sprawdź czy nie ma z nimi problemów: czy równo się trzymają, czy po puszczeniu gazu spadają bez problemu do 700-800.
A hamulce: podnieś na podnośniku i pokręć kołami, powinny obracać się bez problemów!
Silnik 1,6 ksiazkowo ma obroty : 900 (+/– 100) Czyli moze byc 800 a moze byc i 1000. U mnie stoja w okolicach 1000. Hamulce rzeczywiscie tak chyba najlatwiej sprawdzic . Dzieki !

Napisane:
24 sie 2004, 18:42
przez Globy
Czy to nie za wysoko? Mam zawsze ok. 780.

Napisane:
24 sie 2004, 19:00
przez Paweł
Silnik 1,6 ksiazkowo ma obroty : 900 (+/– 100)
Wg moich ksiazek, silnik ten ma jalowe obroty na poziomie 650-750 jednostek (po rozgrzaniu oczywiscie).
Zacznij wiec od ustawienia obrotow, TPSu, przydaloby sie sprawdzic caly bypass przypustnicy, sama przepustnice, ew. oczyscic.

Napisane:
24 sie 2004, 19:05
przez poolek
tco_tm napisał(a):Silnik 1,6 ksiazkowo ma obroty : 900 (+/– 100)
Wg moich ksiazek, silnik ten ma jalowe obroty na poziomie 650-750 jednostek (po rozgrzaniu oczywiscie).
Zacznij wiec od ustawienia obrotow, TPSu, przydaloby sie sprawdzic caly bypass przypustnicy, sama przepustnice, ew. oczyscic.
Hmm skad wiec takie rozbieznosci ?
P.S. Co to jest TPS ?

Napisane:
24 sie 2004, 19:16
przez Paweł
TPS (Throttle Position Sensor) sklada sie TVO Sensor (Throttle Valve Opening Sensor) z IDL (Idle Switch). Dostarcza do PCME/ECM (Powertrain Control Module/Engine Control Module) sygnal zalezny od stopnia uchylenia lub calkowitego zamkniecia przepustnicy.
TVO jest potencjometrem i odczyty z niego maja wplyw na:
– Ilosc wtryskiwanego paliwa
– Czas wtrysku
– Regulacje IAC Valve (Idle Air Control Valve)
– Zawor odciagania oparów ze zbiornika paliwa
– Dzialanie klimatyzacji
– Czas zaplonu
– Prace systemu EGR (Exhaust Gas Recirculation)
IDL jest przelacznikiem typu ON/OFF i jego stan ma wplyw na:
– Ilosc wtryskiwanego paliwa
– Czas wtrysku
– Regulacje IAC Valve
– Zawor odciagania oparów ze zbiornika paliwa
– Dzialanie klimatyzacji
– Czas zaplonu
– Prace systemu EGR
– Regulacje cisnienia paliwa
– Sterowanie wentylatorem chlodnicy (to jest wskazowka, szukaj na forum tym tropem)
Pozdrawiam.

Napisane:
24 sie 2004, 19:47
przez Długi
Tco ale szpanujesz no no..