Jak w temacie chodzi mi o to czy jak odlacze akumulator i wyciagne go z auta do ladowania i podlacze go z powrotem to trzeba cos wiecej zrobic???Czy komputer sie rozprogramuje?W wczesniejszym moim autku w instrukcji pisalo cos o podlaczeniu akumulatora.Pisalo ze po podpieciu nalezy poczekac az silnik osiagnie temperature,wtedy wlaczy sie wentylator i komputer zaprogramuje jakies ustawienia poczatkowe?Czy to prawda i czy cos takiego jest rowniez w Mazdzie?A co do ladowania to lepiej ladowac akumulator w aucie czy wyciagnac i postawic obok?
pozdrawiam benyV6
Odłączenie akumulatora do ładowania – co później?
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 19 wrz 2013, 10:18 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):po podpieciu nalezy poczekac az silnik osiagnie temperature,wtedy wlaczy sie wentylator i komputer zaprogramuje jakies ustawienia poczatkowe?Czy to prawda i czy cos takiego jest rowniez w Mazdzie?
Jest to prawda, najlepiej po podłączeniu aku właczyć silnik i zostawić go na biegu jałowym aż do uruchomienia wiatraka.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):BenyV6 napisał(a):po podpieciu nalezy poczekac az silnik osiagnie temperature,wtedy wlaczy sie wentylator i komputer zaprogramuje jakies ustawienia poczatkowe?Czy to prawda i czy cos takiego jest rowniez w Mazdzie?
Jest to prawda, najlepiej po podłączeniu aku właczyć silnik i zostawić go na biegu jałowym aż do uruchomienia wiatraka.
A wiesz moze co ulega skasowaniu po odlaczeniu akumlatora?I co on ustawia,ze nalezy po podlaczeniu poczekac do wlaczenia wiatraka?Nie znalazlem nic na forum w tej kwesti chyba ze przeoczylem.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Po odłączeniu aku kasują się kody błędów, przez co ECU przechodzi z trybu serwisowego (jeśli w nim był) w tryb normalnej pracy. Po podłączeniu aku, ECU się "uczy" poarametrów silnika w całym zakresie temperatur. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Kiedyś widziałem temat o tym w BA ....
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
porek dg napisał(a):pewnie jakiś elektryk potrafił by określić "na oko" czas na jaki można odłączać aku bez potrzeby poźniejszego ustawiana kompa
Do momentu rozładowania wszystkich zgromadzonych ładunków elektrycznych w kondensatorach w całej instalacji el. Po to właśnie wciska się hamulec – by się zapaliły światła i poprzez żarówki się wszystko rozładowało....
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Czyli wszystko juz jasne wkladamy aku palimy Madzie i zostawiamy na luziku Ale 10 minut to troche malo.Wczoraj wymienialem plyn w chlodnicy i przy odpowietrzaniu ukladu do wlaczenia wiatraka czekalem z 20 min.A dzis po wsadzeni aku (ladowal sie cala noc) czekalem 25 z zegarkiem w reku i nic Dopiero jak odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego wypchalo reszte powietrza i odrazu wlaczyl sie wentylator.
Dzieki za rozwianie moich watpliwosci.
Dzieki za rozwianie moich watpliwosci.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Orin napisał(a):Po odłączeniu aku kasują się kody błędów, przez co ECU przechodzi z trybu serwisowego (jeśli w nim był) w tryb normalnej pracy.
Chyba nie do końca masz rację...bo kody błędów kasuję się w troszkę inny sposób
Kasowanie pamięci kodów silnika i skrzyni biegów
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
Jednak nie sądziłem, że rozładowanie ako ma zresetować kompa...bo z Twojej wypowiedzi to właśnie wynika
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Jednak nie sądziłem, że rozładowanie aku ma zresetować kompa...
Tak się jednak sprawy mają...
farciarz napisał(a):3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
Jeśli usterka nie została wyeliminowana przed odłączeniem aku, to pojawi się ponownie po resecie ECU. Wtedy trzeba ją usunąć i ponownie zresetować ECU...
farciarz napisał(a):2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania
Sądzę że to jest zasadnicza różnica – w BG trzeba auto zostawić na luzie, a w BA jak widzę jest inaczej. Skąd masz ten opis? Jest on pewny?
Ja robię reset ECU co 10 kkm, gdyż jak wymieniam filtr powietrza to najlepiej jest mi odpiąć wtyczkę od przepływki... Tyle że wtedy ECU już sobie zapamiętuje że jest awaria i finito – przełącza się w tryb awaryjny, ustawia statyczną mapę wtrysku i zaczyna więcej palić...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin ze strony głównej....a dokłanie www.mazdaspeed.pl dział obsługa a tam jest opis odczytu błędów i sposobu resetowania błędów.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
To może ja dodam od siebie swoje trzy grosze...
Ze względu na zawartą w samochodzie elektronikę, jaklepiej ładować akumulator po wyjęciu z pojazdu. Niektóre jednak firmy w nowych świadomie decydują się na ładowanie akumulatora w samochodzie ze względu na pewne problemy, które wynikają po odłączeniu akumulatora. Niektóre komputery pokładowe po odłączeniu akumulatora ponownie zaprogramować może wyłącznie serwis!
Aby wyjąć akumulator, najpier odłączamy klemę ujemną a później dodatnią. Przy montażu najpierw podpinamy klemę dodatnią a później ujemną.
Uważam, że reset ECU następuje w chwili odłączenia akumulatora. Nie 10s po czy 20s po, lecz w chwili jego odłączenia. Przesąd, że trzeba nacisnąć jeszcze hamulec i poczekać 20s jest lekko przesadzony tak, jak to, że nie można przejść z półsyntetyku na pełen syntetyk.
Łatwo to wytłumaczyć. Jeśli otworzymy maskę w celu odpięca akumulatora, to zapala nam się lampka w kabinie, która pobiera kilka watów. Po odłączeniu akumulatora lampka niezwłocznie gaśnie, co oznacza, że układ jest już rozładowany. Pomijając jednak fakt lampki w kabinie i krańcówki pod maską, wystarczy po odłączeniu akumulatora wpiąć się woltomierzem i sprawdzić napięcie w układzie. Szybko się okaże, jakie napięcie jest jeszcze w układzie. Pewnie nie biędzie żadnego Dlaczego? Otóż pewnie chociażby dlatego, że zegarek pobiera ~20mA, co wystarcza do skutecznego rozładowania układu.
Można wykonać test. Wystaczy zasymulować błąd, odłączyć akumulator na chwilę i podłączyć ponownie. Sprawdzić czy jest błąd. Jeśli nie ma, to wiadomo, że wybrany czas był zbyt krótki. Jeśli błędu nie będzie, to odpowiedź jest gotowa...
Co do kodowania mapy wtrysków, to uważam, iż i tak nie ma sensu czekać tych 10 minut na 1,5 czy 2k RPM. To nie jest tak, że komp sobie jakieś ustawienia zakoduje i konieć. On nieustannie dokonuje odczytów i na ich podstawie dobiera odpowiednie parametry i ustala mapy wtryskowe. Nawet jeśli odpalimy i trochę pojeździmy, to komp sam sobie zapisze ustawienia takie, jakie są w danej chwili. Szkoda czasu i kasy na paliwo.
Takie oczekiwanie na załączenie wentylatora jest wręcz wskazane podczas odpowietrzania układu chłodzeia, ale przy podobnym programowaniu ustawień moim zdaniem raczej zbędne.
Wiele poglądów ustalonych zostało nie na podstawie doświadczenia, lecz z założenia błędnych lub lekko mijających się z prawda stwierdzeń. Wielu nie chce nawet zrywać z nimi, ponieważ nigdy nie zastanawiali się, co by było, gdyby... Po co coś udowadniać, sprawdzać, testować, kiedy to przecież robi się tak i koniec! Tak to już jest...
Zainteresowanych proponuję przeprowadzić test z wygenerowaniem błędu oraz odłączeniem i podłączeniem akumulatora a następnie odczytaniem, czy błąd jeszcze jest. Sugeruję najpierw zobić to na ok. 5 sekund a później na czas odpowiednio mniejszy/większy (zależnie od efektów). Należy jednak pamiętać, aby zamknąć drzwi i odłączyć krańcówkę od maski (zgaszona lampka w kabinie, wyłączony zapłon) w celu maksymalnego zmniejszena poboru prądu przez urządzenia pokładowe.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ze względu na zawartą w samochodzie elektronikę, jaklepiej ładować akumulator po wyjęciu z pojazdu. Niektóre jednak firmy w nowych świadomie decydują się na ładowanie akumulatora w samochodzie ze względu na pewne problemy, które wynikają po odłączeniu akumulatora. Niektóre komputery pokładowe po odłączeniu akumulatora ponownie zaprogramować może wyłącznie serwis!
Aby wyjąć akumulator, najpier odłączamy klemę ujemną a później dodatnią. Przy montażu najpierw podpinamy klemę dodatnią a później ujemną.
Uważam, że reset ECU następuje w chwili odłączenia akumulatora. Nie 10s po czy 20s po, lecz w chwili jego odłączenia. Przesąd, że trzeba nacisnąć jeszcze hamulec i poczekać 20s jest lekko przesadzony tak, jak to, że nie można przejść z półsyntetyku na pełen syntetyk.
Łatwo to wytłumaczyć. Jeśli otworzymy maskę w celu odpięca akumulatora, to zapala nam się lampka w kabinie, która pobiera kilka watów. Po odłączeniu akumulatora lampka niezwłocznie gaśnie, co oznacza, że układ jest już rozładowany. Pomijając jednak fakt lampki w kabinie i krańcówki pod maską, wystarczy po odłączeniu akumulatora wpiąć się woltomierzem i sprawdzić napięcie w układzie. Szybko się okaże, jakie napięcie jest jeszcze w układzie. Pewnie nie biędzie żadnego Dlaczego? Otóż pewnie chociażby dlatego, że zegarek pobiera ~20mA, co wystarcza do skutecznego rozładowania układu.
Można wykonać test. Wystaczy zasymulować błąd, odłączyć akumulator na chwilę i podłączyć ponownie. Sprawdzić czy jest błąd. Jeśli nie ma, to wiadomo, że wybrany czas był zbyt krótki. Jeśli błędu nie będzie, to odpowiedź jest gotowa...
Co do kodowania mapy wtrysków, to uważam, iż i tak nie ma sensu czekać tych 10 minut na 1,5 czy 2k RPM. To nie jest tak, że komp sobie jakieś ustawienia zakoduje i konieć. On nieustannie dokonuje odczytów i na ich podstawie dobiera odpowiednie parametry i ustala mapy wtryskowe. Nawet jeśli odpalimy i trochę pojeździmy, to komp sam sobie zapisze ustawienia takie, jakie są w danej chwili. Szkoda czasu i kasy na paliwo.
Takie oczekiwanie na załączenie wentylatora jest wręcz wskazane podczas odpowietrzania układu chłodzeia, ale przy podobnym programowaniu ustawień moim zdaniem raczej zbędne.
Wiele poglądów ustalonych zostało nie na podstawie doświadczenia, lecz z założenia błędnych lub lekko mijających się z prawda stwierdzeń. Wielu nie chce nawet zrywać z nimi, ponieważ nigdy nie zastanawiali się, co by było, gdyby... Po co coś udowadniać, sprawdzać, testować, kiedy to przecież robi się tak i koniec! Tak to już jest...
Zainteresowanych proponuję przeprowadzić test z wygenerowaniem błędu oraz odłączeniem i podłączeniem akumulatora a następnie odczytaniem, czy błąd jeszcze jest. Sugeruję najpierw zobić to na ok. 5 sekund a później na czas odpowiednio mniejszy/większy (zależnie od efektów). Należy jednak pamiętać, aby zamknąć drzwi i odłączyć krańcówkę od maski (zgaszona lampka w kabinie, wyłączony zapłon) w celu maksymalnego zmniejszena poboru prądu przez urządzenia pokładowe.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dobrze napisane GofNet Ja ci wierzę, a powtarzam ten opis z pedałem hamulca właśnie z tego względu by każdemu później z osobna nie tłumaczyć dlaczego mówię coś innego aniżeli jest na stronie... O BA jednak nie mam żadnych potwierdzonych informacji więc nawet w praktyce nie mam tego jak sprawdzić. W BG jest tak jak ty napisałeś – odłącza się klemę, 2s przerwy, zapina się ją i po resecie (przynajmniej u mnie)...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości