Obwód rozrusznika 15A czy 30A?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez michaszek » 14 sie 2006, 10:58

Witam. Szukałem czegoś na ten temat, niestety nie znalazłem więc pisze. Mam nastepujący problem. W schemacie alarmu gdzie jest odcięcie rozrusznika jest napisane (max. 15A 12V). Natomiast w instrukcji montażu alarmu w 323 znalazłem ze blokada rozrusznika = 30A. Znalazłem tez cos o blokadzie silnika, która = 10A. Nie wiem co z tym fantem zrobic. Co to jest za blokada silnika i czy jak podłącze alarm pod przeciety obwód rozusznika (tak jak powinno byc), to czy mi sie czasem cos nie spali w alarmie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez michaszek » 14 sie 2006, 11:09

PS: Przy okazji jeszcze jedno pytanko, możliwe ze zajrza tu spece od elektroniki to pewnie beda znac odpowiedz :) Czy jezeli podlaczam wiecej niz jeden czujnik dodatkowy (pod jedno wejscie w alarmie), to trzeba je jakos odseparowac od siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez Xionc » 16 sie 2006, 08:25

No więc tak.. jeśli chodzi o przekaźnik wewnątrz alarmu to jest mały pier który ma z 10A (nawet jak jest napisane 15A) i ja już miałem z takim przygodę. Trzeba użyć zewnętrznego przekaźnika 40A (15zł) i będzie spokój.

No do czujników dodatkowych, to w niedawno montowanym alarmie silicona to jest po prostu przelotka do następnego czujnika, niczym nie separowana. Alarm tam się wszczyna po podaniu masy, wiec raczej nie trzeba tego odseparowywać. (tak na 95%) :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez michaszek » 16 sie 2006, 11:46

Xionc napisał(a):to jest mały pier


Faktycznie jest tam takie małe czarne gówienko :) Wychodza z niego dwa przewody, które właściwie tworzą jeden bo jest nie rozcięty. Teraz pytanko. Załóżmy ze na razie nie chce podlaczac tej blokady, wiec kabel ma byc tak jak jest (petla) czy nalezy go rozciac? Alarm to SEO Concerto.

PS: I czy alarm moze działac bez podlaczenie tej blokady i bez podlaczenia centralnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez Xionc » 16 sie 2006, 12:32

Nie wiem o co Ci chodzi z tą pętelką od blokady, ale po prostu nie podłączaj tego kabelka i juz.

Michal_21 napisał(a):PS: I czy alarm moze działac bez podlaczenie tej blokady i bez podlaczenia centralnego?


moze, tylko co on będzie właściwie robił? Wył? Akurat centralny to podłączysz banalnie (wczoraj podlaczalem w 323C BA). Puszeczka jest przy prawej nodze pasazera z porzodu, jest opisana i pyka przy otwieraniu i zamykaniu. Przy pomocy probowki (mała żarówka na kablu) jednen kabel wepnij do masy a drukim przeleć po kostce od tego. Na jedym się otwiera na drugim zamyka.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez michaszek » 16 sie 2006, 16:08

No ostateczna forma ma wyc i obslugiwac centralny :) Tylko wyczytałem w kilku miejscach, ze z tym centralnym jest sporo probrlemów, i ze czasami trzeba mostawac jakies dodatkowe przekazniki (pomijajac silownik w dzwiach kierowcy, ktiry prawdopodobnie mam ale nie jestem pewien), dlatego z tym chce sie na razie wstrzymac i zamontowac sam alarm zeby dzialal :–) czyli kierunki, czujniki w dzwiach i klapie bagaznika i czujnik ruchu :) Jak dokladnie doczytam z centalem, to on tez bedzie podlaczony no i ten przekaznik na rozrusznik :–)

Xionc napisał(a):Nie wiem o co Ci chodzi z tą pętelką od blokady...


Po prostu od alarmu wychodzi jeden przewod, ktory w alarmie jest wlutowany do jednej czarnej kostki. Po przecieciu nalezy go wlaczyc w obwod rozrusznika.

Apropo, skoro alarm ma okolo 10A rzeczywistej obciazalnosci, to moze lepiej zamiast rozrusznika zrobic blokade pompy paliwa? Tylko nie wiem gdzie szukac ewentualnych przewodow...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323