Witam od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat zakucia silnika.
Wiem, że impreza nie jest tania ale wątpliwości które mam dotyczą samych gratów.
Mam pare pytań:
1)Czy ktoś stad już to robił w takim lub podobnym silniku.
2)Czy tłoki, sworznie i korby pasują z silnika B6 1.6 Mazda miata/mx5 bo do nich części jest sporo natomiast do mojego motoru ze świeczka szukać. Znalazłem w USA tłoki i wymiary z tłokami do mx 5 jakby się pokrywają tylko stopień sprężania się różni, może podfrezowanie tłoka na zawory są płytsze lub inne po prostu. Albo sworzeń i górna płaszczyzna tłoka maja inna odległość i minimalnie się zmianie skok. Trudno mi to określić mechanik ze mnie żaden
3)Czy zostaje mi już tylko opcja na zamówienie.
Jeśli ktoś coś dzięki za odpowiedź.
Zakucie silnika Mazda 323 BF silnik B6T
Strona 1 z 1
Witam
Wątpię żeby ktoś to po mnie jeszcze chciał robić i zadawać sobie trud na szukanie. Na stronach amerykańskich znalazłem ze Tłoki i korby pasują od Mazda Miata/mx5 1.6 turbo średnica 78+ sworzeń 20 stopień sprężania podniesie się z 7.8/7.9 : 1 na 8.5 :1 korba długość 133 tez będzie pasować, jak kupię i złoże w całość dam znać jak poszło.
Wątpię żeby ktoś to po mnie jeszcze chciał robić i zadawać sobie trud na szukanie. Na stronach amerykańskich znalazłem ze Tłoki i korby pasują od Mazda Miata/mx5 1.6 turbo średnica 78+ sworzeń 20 stopień sprężania podniesie się z 7.8/7.9 : 1 na 8.5 :1 korba długość 133 tez będzie pasować, jak kupię i złoże w całość dam znać jak poszło.
Podniesienie stopnia sprężania nie jest korzystne jeśli chcesz dmuchać więcej, choć to nie są jakiś kosmiczne wartości, trzeba by było to odpowiednio przekalkulować.
Tak zrobię, jak będę wrzucał kucizne. 8.5:1 to nadal nie jest dużo ale to wciąż na oryginalnej uszczelce jak będę chciał zejść do fabryki, wrzucę kanapkę z uszczelek i jakaś kwasówkę w środek 1,5 mm. Tak czy inaczej będą wtedy dwie mapy, jedna drogowa, druga do zabawy, żeby ciagle nie jeździć na dużym sofcie.
Ceny sprzętu powariowały. Korby z 220€ teraz są po prawie 400. Sprzęt drożeje szybciej niż gromadzę oszczędności jeśli by ktoś potrzebował pomocy, zdobyłem coś takiego.
Schematy elektryczne.
Schematy elektryczne.
Sturmir napisał(a):Witam....
stopień sprężania podniesie się z 7.8/7.9 : 1 na 8.5 :1
Wiem, że dzisiaj po kilu miesiącach to już musztarda po obiedzie ale BF z silnikiem B3 i B6 miały stopień sprężania 9,4 a nie abstrakcyjne 7,9.
Nawet w starej 616 z 1975 w motorze 1586 ccm miałem stopień sprężania 8,6.
czytając anglojęzyczne fora, przyszło mi do głowy żeby sprawdzić, jak to robią ruscy. przecięty wahacz i przerobiony w garażu tak żeby był regulowany na długość, już mnie zniechęciło ale w kwestii silnika coś znalazłem. zamiast kutych korbowodów budżetowe seryjne BMW 20b25 są dwa milimetry dłuższe od oryginalnych ale średnice pasują, nie wiem jak gramatura. tłoki z suzuki m16a z podtoczeniem żeby zmniejszyć stopień sprężania. Możliwe że sam zastosuje, to wałek ssący od kia sephia 1 z wersji DOHC, jak go zdobędę dam znać jakie są różnice.
RobertPi
Może i masz racje jeśli mówimy o wersjach wolnossących, wersja z doładowaniem ma właśnie 7.9
RobertPi
Może i masz racje jeśli mówimy o wersjach wolnossących, wersja z doładowaniem ma właśnie 7.9
Ta w pełni masz rację, sorki za zamieszanie.
W poście nie ma wzmianki, że to turbo, dopiero potem spojrzałem na Twój opis .
W poście nie ma wzmianki, że to turbo, dopiero potem spojrzałem na Twój opis .
Być może, znalazłem odpowiedz rozpadających się skrzyń biegów w 323 bf gtx. Z powodu podnoszenia mocy.
https://www.drive2.ru/l/531025634382578612/
Wszystko po rusku ale ma sens i warto przeczytać jeśli komuś szwankuje skrzynia biegów.
https://www.drive2.ru/l/531025634382578612/
Wszystko po rusku ale ma sens i warto przeczytać jeśli komuś szwankuje skrzynia biegów.
Dzisiaj przyszła do mnie książka. Podręcznik warsztatowy do wersji dohc, turbo i 4x4. Chyba koło 300 stron rysunków i konkretnych informacji co i jak zrobić. Jeśli coś trzeba zawsze mogę coś pomóc. No i mam upatrzone kute korby. Powoli do celu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości