BIGer napisał(a):dolal mineralnego lotosa za 10zl, ponad 2l!! i teraz moje pytanie czy silnik ucierpial?
Ponad 2L a w układzie powinno być 3,68L – a więc dużo – dolał więcej, niż połowę.
BIGer napisał(a):czy silnik ucierpial?
Wątpliwa sprawa. Dolał nowy olej, a że mineralny, to nie oznacza, że silnik ma się nagle zatrzeć. Zresztą jak widzę teraz sam
BIGer napisał(a):Silnik zalalem tym olejem (CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40 – przyp. GofNet)
Cysiek napisał(a):Na forum Castrol zbiera raczej kiepskie noty
zalałeś silnik olejem mineralnym! A teraz w związku z tym nie boisz się, że silnik zatrzesz? Pewnie nie! Syntetyk, semisyntetyk, minerał – każdy jest olejem i każdy jest dobry. Oooczywiście jeden jest lepszy, a drugi gorszy, ale każdy ma atesty i przewidziany jest do pracy w silnikach. Nie byłby dopuszczony do sprzedaży, gdyby powodował destrukcję jednostki napędowej.
BIGer napisał(a):jezdzilem na nim jakies 3000 tys km
Więc na tyle krótko, abyś bez jakichkolwiek obaw mógł powrócić do lepszego oleju!
Briareos napisał(a):olej to się zmienia zaraz po zakupie
Prawda, ale w części. Przyjął się mit, że rozrząd i olej zmieniamy tuż po zakupie pojazdu. Prawda i zalecane, gdy kupuje się pojazd z niepewnego źródła (import, komis, itp.). Ale jak sprzedający jest człowiekiem uczciwym, masz kartkę z datą i przebiegiem bieżącego oleju, to obaw nie ma – możesz dalej jeździć na takim oleju (do założonego przebiegu). Nie zwalnia Cię to jednak z kontroli poziomu cieczy w swoim nowo nabytym pojeździe – przynajmniej przez okres upewnienia się co do ich konsumpcji w procesie eksploatacji.
BIGer napisał(a):w ksiazce mazda323 reguluje i naprawiam, ze mieszanie olejow wszystkich gatonkow jest dopuszczalne, i producent nie ma nic przeciwko
I nie ma się co temu dziwić. Takie są założenia nie tylko prodecentów pojazdów, ale przede wszystkim samych olejów. Bez obaw więc można mieszać dowolne oleje ze sobą (nawet sezonowe, które raczej ciężko w obecnych czasach już kupić). Niestety zasada ta nie działa przy płynie chłodzącym. Nie powinno się mieszać płynów chłodzących różnych kolorów ze sobą, bo może dojść do ich zważenia. Podobnie jest z koncentratami. Tych ostatnich najlepiej wogóle nie stosować!
Cysiek napisał(a):Zanim ten silnik padnie to pewnie ty już będziesz stary i brzydki
Dokładnie. Albo padnie wcześnie z przypadku (zajeździsz go, będzie pracował na sucho i się zatrze, itp.).
BIGer napisał(a):bo mechanik polecial mi takiego(CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40 – przyp. GofNet)
Stara szkoła – nie zawsze słuszna.
BIGer napisał(a):przebieg to 232 tys km
Przebieg silnika nie jest ściśle powiązany z procesem wytwarzania oleju. Ja mam przebieg 221kkm i w silniku pływa sobie
syntetyczny olej (tak, jak zresztą i w skrzyni biegów) silnikowy
MIDLAND MicroOil Synqron 10W-50.
Pozdrawiam
..::GofNet::..