Strona 1 z 2

Pasek rozrzadu | Jakiej firmy?

PostNapisane: 18 mar 2006, 01:47
przez jano86
Witam wszystkich, wlasnie stalem sie szczesliwym posiadaczem pieknej mx3 v6 (zdjecia wkrotce :), ale na razie musze wymienic pasek rozrzadu! W zwiazku z tym pytanie jaki i gdzie wybrac, zeby nie przeplacic ale byl dobry ( slyszalem np. ze koreanskie sa kiepskie) no i jaki warsztat w Wwie polecacie. Pozdro. dzieki za rady

PostNapisane: 18 mar 2006, 02:14
przez Riki
Witamy nowego posiadacza mx3 ;)
Pasek mozna zalozyc firmy Mitshuboshi mysle ze jest dobry, trzeba wymienic również napinacz hydrauliczny na oryginalny. Warto wymienic takze 3szt. uszczelniaczy wałków rozrządu takze tylko ori oraz sprawdzic i w razie koniecznosci wymienic (jak np. beda glosne) rolki prowadzące sa 3 sztuki mozna kupic w zamienniku ale dobrej japonskiej firmy. Wiadomo ze lepiej zrobic raz a dobrze niz potem jak cos padnie robic poraz drugi :P
A co do warsztatu to polecam Auto Jaksa :)
http://www.autojaksa.com.pl/
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 mar 2006, 12:30
przez eMiX3
zgadzam sie z RiKim pas mitsubishi... ja wymienilem u siebie nierzad co mnie wynioslo z zalozeniem 350 zl... No ale to jest V6 wiec wydaje mi sie ze bedzie lekko drozej... Gratuluje dobrego wyboru, nie przeraz sie tylko kosztami utrzymania ;) pozdrawiam

PostNapisane: 18 mar 2006, 12:47
przez sołtys
eMiX3 mała dygresja to nie są paski
eMiX3 napisał(a):mitsubishi


tylko


Riki napisał(a):Mitshuboshi


i nie znaczy to że są to podróbki mitsubishi. Firma Mitsuboshi jest wiodącym producentem pasków na dalekim wschodzie, i takie paski właśnie są polecane.

PostNapisane: 18 mar 2006, 14:40
przez MAXX
eMiX3 napisał(a):zgadzam sie z RiKim pas mitsubishi... ja wymienilem u siebie nierzad co mnie wynioslo z zalozeniem 350 zl... No ale to jest V6 wiec wydaje mi sie ze bedzie lekko drozej... Gratuluje dobrego wyboru, nie przeraz sie tylko kosztami utrzymania ;) pozdrawiam


lekko drożej ..... przyznaj się nie chciałeś nowemu właścicielowi popsuć humoru z zakupu nowego samochodu hahaha ;)

super wybór mx 3 V6

ale jak możesz to sprawdz w jakim stanie są rolki i napinacz

PostNapisane: 18 mar 2006, 14:48
przez siwy_dymek
Riki napisał(a):Pasek mozna zalozyc firmy Mitshuboshi mysle ze jest dobry, trzeba wymienic również napinacz hydrauliczny na oryginalny. Warto wymienic takze 4szt. uszczelniaczy wałków rozrządu takze tylko ori oraz sprawdzic i w razie koniecznosci wymienic (jak np. beda glosne) rolki prowadzące sa 3 sztuki mozna kupic w zamienniku ale dobrej japonskiej firmy. Wiadomo ze lepiej zrobic raz a dobrze niz potem jak cos padnie robic poraz drugi
A co do warsztatu to polecam Auto Jaksa


No ja tu z kolegap o czesci sien ei zgadzam, bo wymiana uszczelniaczy do pelni szczescia nei jest potzrebna, bo jak sa dobre to po co je wymieniac! A co do samego w sobie rozrzadu, to proponuje wymienic wszystkie rolki, nie tylko to napinajaca hydraulicznie (bo napinacz to tez rolka). To wlasnie na napinaczu i na rolkach najbardziej widac zuzycie! Po 100tys.km pasek moze wygladac jak nowy, a na tych elementach sa juz widoczne po ich sciagnieciu luzy!
Jesli chodzi o koszty to kompletny rozrzad:pasek+napinacz+2 rolki to koszt ok 900-1000zl w dobrych zamiennikach! Pasek bodajrze mitsuboshi i rolki GMB!

PostNapisane: 18 mar 2006, 15:14
przez Riki
siwy_dymek napisał(a):No ja tu z kolegap o czesci sien ei zgadzam, bo wymiana uszczelniaczy do pelni szczescia nei jest potzrebna, bo jak sa dobre to po co je wymieniac!

Moze i masz racje, ale ja wole zrobic raz a porzadnie i miec wszytko nowe... a jak za np. 50tkm uszczelniacz zacznie ciec oliwa poleci na pasek i rozrzad sie rozwali? to troche szkoda... ;)
sołtys napisał(a):Firma Mitsuboshi jest wiodącym producentem pasków na dalekim wschodzie, i takie paski właśnie są polecane.

Z tego co wiem to firma Nissan zakłada te paski fabrycznie do nowych aut. Ja mam ten pasek od 22tkm i jest oki.
pozdr

PostNapisane: 18 mar 2006, 16:20
przez siwy_dymek
Riki napisał(a):Moze i masz racje, ale ja wole zrobic raz a porzadnie i miec wszytko nowe


dlatego mysle ze w pierwszej kolejnosci powinno sie myslec o nowych rolkach a nie uszczelniaczach! Bo troche tez sobei sam zaprzeczyles...wszystko nowe, ale rolki mozna zostawic?
Rolki tez sa narazone na uszkodzenia, wrecz moga peknac itp...
A jesli chodzi o wymiane uszczelniaczy, to tego nie neguje, ale pytalem sie mechanika ktory mi to robil z rozrzadem i powiedzial ze nie ma sensu wymieniac uszczelniaczy, jesli sa dobre, bo to tylko dodatkowe koszty!

PostNapisane: 18 mar 2006, 16:48
przez Riki
siwy_dymek napisał(a):dlatego mysle ze w pierwszej kolejnosci powinno sie myslec o nowych rolkach a nie uszczelniaczach!

Racja racja...
Bo troche tez sobei sam zaprzeczyles...wszystko nowe, ale rolki mozna zostawic?

Może troche zle napisalem, tak trzeba koniecznie to wymienic.....

siwy_dymek napisał(a):A jesli chodzi o wymiane uszczelniaczy, to tego nie neguje, ale pytalem sie mechanika ktory mi to robil z rozrzadem i powiedzial ze nie ma sensu wymieniac uszczelniaczy, jesli sa dobre, bo to tylko dodatkowe koszty!

Wiesz kazdy uwaza inaczej, ja wole miec pewnosc ze bedzie wszystko ok, wkoncu 100tkm to nie jest mało ;)

PostNapisane: 19 mar 2006, 00:04
przez Jaksa
Riki napisał(a):wymienic takze 4szt.
V6 są 3 sztuki :P
siwy_dymek napisał(a):No ja tu z kolegap o czesci sien ei zgadzam, bo wymiana uszczelniaczy do pelni szczescia nei jest potzrebna,
Pewnie ,zawsze mozna za 2 miechy zrobic to raz jeszcze....
siwy_dymek napisał(a):bo napinacz to tez rolka).
no....mówimy tu o V6 a w tym silniku napinacz nie jest rolką <lol>
siwy_dymek napisał(a): Po 100tys.km pasek moze wygladac jak nowy,
Mam inne zdanie co do paska.
siwy_dymek napisał(a):Jesli chodzi o koszty to kompletny rozrzad:pasek+napinacz+2 rolki to koszt ok 900-1000zl w dobrych zamiennikach
Nie no fajnie kolegę wprowadzasz w maliny , zmien baterie w kalkulatorze <lol> sam napinacz hydro to koszt 600 zł a gdzie pasek ,rolki (3 sztuki ) paski wielorowkowe , pompa wody ...... :|
Riki napisał(a):ja wole miec pewnosc ze bedzie wszystko ok, wkoncu 100tkm to nie jest mało
Widzę Riki ze dobre wnioski wyciągasz <spoko>

PostNapisane: 19 mar 2006, 00:27
przez Riki
Jaksa napisał(a):Riki napisał:
wymienic takze 4szt.
V6 są 3 sztuki język

No tak racja :] sory za bład ale dopiero sie ucze <lol>

Jaksa napisał(a):siwy_dymek napisał:
Po 100tys.km pasek moze wygladac jak nowy,
Mam inne zdanie co do paska.

Ja laik widziałem paski po 30tkm i juz wtedy bylo widac po nim te kilkadziesiat tys a do 100tkm jeszcze daleko.....

Jaksa napisał(a):siwy_dymek napisał:
Jesli chodzi o koszty to kompletny rozrzad:pasek+napinacz+2 rolki to koszt ok 900-1000zl w dobrych zamiennikach
Nie no fajnie kolegę wprowadzasz w maliny , zmien baterie w kalkulatorze łoł sam napinacz hydro to koszt 600 zł a gdzie pasek ,rolki (3 sztuki ) paski wielorowkowe , pompa wody ...... ysz

Jaksa pewnie ok 1800-2000zl ??

Jaksa napisał(a):Widzę Riki ze dobre wnioski wyciągasz spoko

Widziałem juz pare aut jak wracali po 20-50tkm na ponowna naprawe napedu rozrzadu mimo ze znajomy mechanik radzil wymienic komplet. Wiec z własnego "doświadczenia" <lol> ;)
Pozdr

PostNapisane: 19 mar 2006, 00:42
przez Jaksa
Riki napisał(a):pewnie ok 1800-2000zl
Dobrze liczysz , wiesz jak jest .... masa ludzi nie ma pojęcia o co chodzi i co wogole znaczy V6 ( chodzi mi tutaj o koszty eksploatacji ) Mnie V6 kojarzy się z wydatkami – i to sporymi.

PostNapisane: 19 mar 2006, 00:50
przez Riki
Niestety taka jest prawda.. kupic łatwo ale utrzymac :]

PostNapisane: 19 mar 2006, 00:53
przez Jaksa
Riki napisał(a): kupic łatwo
Dobrej vałki ze swiecą szukac ;)

PostNapisane: 19 mar 2006, 01:04
przez Riki
Jaksa napisał(a):Dobrej vałki ze swiecą szukac oczko

Hehe a to swoja droga <lol> mysle ze przy zakupie Vałki trzeba kierowac sie stanem danego egzemplarza a nie patrzec na przebieg i rocznik.

PostNapisane: 19 mar 2006, 01:37
przez jano86
Kurcze to troche mnie zasmuciliscie tymi cenami, ale wrazenia z jazdy ( na razie spokojnej ) sa wspaniale.
Czy pompe wody tez trzeba wymienic od razu? Uszczelniacze podobno to juz nie jest duzy koszt wiec przy okazji tez wymienie, a czesci prawdopodobnie bede mial z JC auto, ale jeszcze nie wiem ile to wyniesie.
A ile kosztowal by mnie komplet czesci u Pana Michalczyka w Jaksie?

PostNapisane: 19 mar 2006, 01:47
przez Jaksa
jano86 napisał(a):A ile kosztowal by mnie komplet czesci u Pana Michalczyka w Jaksie?
Jako sub diler JC Auto mamy te same ceny co oni , obecnie nie pamiętam dokładnie szczegołów ( nie mam przed sobą katalogu ) jak chcesz dokładnie zapoznac się z cenami mozesz zadzwonic do nas w poniedziałek lub sprawdzę ceny po niedzieli i odpisze na PW.

PostNapisane: 19 mar 2006, 01:48
przez Riki
jano86 napisał(a):Kurcze to troche mnie zasmuciliscie tymi cenami, ale wrazenia z jazdy ( na razie spokojnej ) sa wspaniale.

No własnie coś za coś ;)

jano86 napisał(a):Czy pompe wody tez trzeba wymienic od razu?

Tak, osobiscie polecam japońskiej firmy Aisin chodz moze byc takze niemiecki SKF.

jano86 napisał(a):Uszczelniacze podobno to juz nie jest duzy koszt wiec przy okazji tez wymienie

<spoko>

jano86 napisał(a):a czesci prawdopodobnie bede mial z JC auto

Pamietaj ze napinacz musisz załozyc ori, a reszta częsci moze byc w zamienniku ale nalezy wystrzegac sie tych najtanszych wiadomo z jakiego względu ;)

PostNapisane: 19 mar 2006, 01:56
przez Jaksa
Riki napisał(a):Pamietaj ze napinacz musisz załozyc ori,
Innego nie ma , w JC mają tylko w oryginale cos chyba 600 -630 zeta ,
Riki napisał(a):polecam japońskiej firmy Aisin.
215 lub 225 zł zalezy jaką masz obecnie ( cała tajemnica tkwi w kole pasowym )
jano86 napisał(a):Uszczelniacze podobno to juz nie jest duzy koszt
Gorne od wałkow rozrządu po ok 35 zł szt a dolny 45 czy 50 ( oryginalne )

PostNapisane: 19 mar 2006, 10:15
przez brii
Słuchaj chłopaków – dobrze prawią :D
Zmieniłem pasek, rolki, uszczelniacze i pompę wody (napinacz był w bdb stanie) i wszystko myka jak należy :) Po demontażu starego rozrządu okazało się, że jedna z rolek już by nie pociągnęła długo...