Strona 1 z 1

Wymiana filtra paliwa (323 BF E5)

PostNapisane: 17 kwi 2004, 17:10
przez Darek_B
Sorrki za lameriadę ale mam (chyba) mały problem <glupek2> .
Chcę wymienić filtr paliwa w mojej Madzi, nawet go już zlokalizowałem ;) , a w książce piszą coś o zredukowaniu ciśnienia w instalacji paliwowej. Kniżka jest co prawda do modeli 89-94 i silniki tam opisane są na wtrysku a ja mam gaźnik. Podpowiedzcie mi co jest z tą redukcją i jak to zrobić bo nie będę z takimi pierdołami po warsztatach jeździć <pomocy> .

PostNapisane: 17 kwi 2004, 20:38
przez xXx
Odkręć korek wlewu paliwa

PostNapisane: 17 kwi 2004, 21:45
przez MarekS
Zwiększone ciśnienie paliwa dotyczy tylko sam. z wtryskiem.Przy gażniku to nawet nie musisz korka odkręcać.

PostNapisane: 17 kwi 2004, 21:56
przez Darek_B
Wielkie dzięki <prosze>

Wiedziałem, że to musi być proste ale nie przypuszczałbym, że aż tak <glupek2> . Na wszelki wypadek odkręce korek i poudaję, że mam "i 16V" <zeby>

PostNapisane: 17 kwi 2004, 23:35
przez Paweł
Odkręć korek wlewu paliwa


Dziwne, wydawalo mi sie, ze w baku panuje podcisnienie powstale w wyniku odsysania oparow. Odkrecajac korek zlikidujesz tylko podcisnienie, ale uklad zasilania paliwem bedzie caly pod cisnieniem (okolo 150kPa dla silnika FS). Wg instrukcji serwisowej trzeba wlaczyc silnik i na pracujacym wyjac przekaznik pompy paliwa.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 kwi 2004, 00:52
przez Darek_B
tco_tm napisał(a):wyjac przekaznik pompy


No to jest super :(
W książce, którą posiadam wyczytałem:
– zdemontować tylne siedzenie
– uruchomić silnik
– z wierzchu przy czujniku poziomu paliwa wyciągnąć wtyczkę przewodową od pompy paliwa
– jak silnik z braku paliwa przestanie pracować, wyłączyć zapłon
– ponownie wetknąć wtyczkę od pompy paliwa
– nadciśnienie w zbiorniku zredukować odkręcając zakrętkę wlewu paliwa

Znalazłem to dopiero po zadaniu pytania na forum. To co Ty proponujesz jest o wiele mniej skomplikowane pod warunkiem, że wie się gdzie jest ten cholerny przekaźnik <glupek2> wg książki (dotyczy młodszych modeli) powinien być nad środkowym tunelem. No to poszukamy bo nie bardzo chce mi się demontować połowę samochodu, żeby wymienić pierdułkę za 8zł <zeby>

Dzieki !!

PostNapisane: 18 kwi 2004, 09:50
przez Paweł
Ja to napisalem dla samochodow z wtryskiem. Jesli masz gaznik, to po prostu zaciskasz rurki, wyjmujesz filtr, wkladasz nowy.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 kwi 2004, 09:55
przez ART
A ja wymianiając olej chciałem żeby przy okazji wymienili też filtr paliwa..... i mechanik skapitulował :)) powiedział że nie wie jak sie do niego zabrać. Ale teraz jade wymienić klocki do innego mechanika i ten powiedział że filtr wymieni

Pozdrawiam
Art

PostNapisane: 18 kwi 2004, 14:31
przez Darek_B
Prawdę mówiąc, to wolę sam pogrzebać. Byłem u takiego jednego "mechanika", który jak zobaczył, że to "japończyk", to mało nie narobił pod siebie z przerażenia.
Najlepiej to wziąć młotek, przecinak, cegi i Poldoloty "naprawiać" :|

PostNapisane: 18 kwi 2004, 16:30
przez ART
Heheheheheh koleś u którego będe robił klocki tez ma japończyka więc chyba będzie dobrze