323BF 1.6GT Turbo 88r – gasnie po odpaleniu

Mazda 323 1980–1995

Postprzez Artwawa » 19 cze 2015, 14:29

Witam,

Panowie, prosze o podpowiedz.

Co moze powodowac, ze auto po odpaleniu, wejdzie na chwile na obroty (standard) ale zaraz spadaja i gasnie. Wcisniecie gazu nie daje zadnych oznak.

Mialem wczesniej cos takiego na zimnym silniku ale po wymianie palca i kopulki auto nie gaslo.
Za to nie rowno pracowal, rzucalo silnikiem, swiece mokre od paliwa. Gdy auto sie rozgrzalo zaczynal duuzo lepiej pracowac, aczkolwiek slychac bylo, ze nie pracuje idealnie rowno (co jakis czas jak by zaplon wypadal).

Wymienilem dodatkowo kable zaplonowe myslac, ze problem ustapi.
No i wtedy wlasnie znowu sie zaczelo, gasniecie po odpaleniu. Za to ewidentnie po zmianie przewodow, lepiej pali i na ta chwilke ladnie pracuje....tylko gasnie :)

Jakie moga byc przyczyny, ktore musze sprawdzic ????

Co do obecnych wad jakie sa widoczne:
– czujnik temp na zegary nie dziala (kolejny raz ulamal sie przewod przy wsuwce)
– cos mi nie pasuje drugi czujnik temp, ten wchodzacy od boku i chyba zalacza wentylator ?
(wentylator ostatnio przestal sie zalacz a potrafil i dzialac caly czas od wlaczenia wiec cos tam jest nie halo). Czujnik/przewod pewnie ALE czy to ma znaczenie na to gasniecie ?
– I jeszcze jedna rzecz, ktora mnie zastanawia. Co to jest za czarna kostka na aparacie zaplonowym do ktorej idzie jeden przewod (–) <co?> do czego to sluzy ? to jakis rodzaj kondensatora ?
Ta kostka jest uszkodzona i obecnie przewodzik minusowy jest nie podlaczony (kupilem auto juz z ta usterka).

Jesli ktos ma jakies pomysly to smialo rzucac. Bede sprawdzal pokolei bo jade poomacku ;)
Ucze sie tego auta dopiero bo zawsze w audi siedzialem.


Pozdr
Artur

Dopisano 19 cze 2015, 20:00:

Troszke pobuszowalem i znalazlem, ze ta czarna kostka na aparacie to kondesator.
Pewnie powinienem miec taki jak na pierwszym zdjeciu.

Drugie zdjecie przedstawia jak sie moj prezentuje <czarodziej>

A wiec szukam takiego kondensatora ? moze ktos cos ?
Załączniki
IMGP4698.JPG
11262915_918873721487027_1114639804_n.jpg
PIEKNY ! :/
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 23:38
Posty: 5
Skąd: WWA
Auto: Mazda 323bf 1.6GT Turbo 88r

Postprzez Artwawa » 23 cze 2015, 09:38

Dobra, zagadka rozwiazana...znalazlem nieszczelnosc :]
Pali i chodzi rowno.

Mozna zamknac.


P.S. Jak by ktos mial taki kondensator to zchecia zakupie ;)
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 23:38
Posty: 5
Skąd: WWA
Auto: Mazda 323bf 1.6GT Turbo 88r

Postprzez Artwawa » 4 lip 2015, 02:09

Jednak radosc byla przedwczesna ;)

Panowie,

Jaka moze byc przyczyna, ze na zimnym silniku chodzi na 3 garki ??
Po rozgrzaniu generalnie chodzi rowno.

Aha, ktory czujnik temp daje sygnal do ECU ?
Bo moze to jego wina ?


Pozdr
Początkujący
 
Od: 18 lut 2015, 23:38
Posty: 5
Skąd: WWA
Auto: Mazda 323bf 1.6GT Turbo 88r

Postprzez TTter » 3 wrz 2015, 19:50

Generalnie jak potrzebujesz części to mam dwa garaże gratów do tego modelu !!
Tylko musisz znaleźć przyczynę....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 16:09
Posty: 118
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323