Wymiana silnika

Mazda 323 1980–1995

Postprzez Sigma » 12 sty 2006, 12:29

Silniczek w mojej Mazdzie ma juz ponad 250tys. km. Przydaloby sie zrobic remont, lub wymienic go na inny (co prawdopodobnie bedzie tansze ;) )
I tu mam pytanie, czy ktos moze wie, jak to jest z silnikami w bf-kach. Z tego co pamietam, byl montowany np. bardzo ciekawy silnik 1.5 gt w modelach do 87r.
Weszloby cos takiego do mojej wersji bez wiekszych problemow, czy raczej powinienem szukac takiego samego 1.3 jak mam?
Ostatnio edytowano 12 sty 2006, 19:46 przez Sigma, łącznie edytowano 1 raz
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 15:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez HexeHarry » 12 sty 2006, 14:31

Chcesz zmienić silnik, bo osiągnął 250 tys km, czy dlatego że się sypie?
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 22:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Sigma » 12 sty 2006, 16:13

W sumie to poprostu czas na remont. Coprawda jeszcze sie on trzyma, ale nikt z nim nigdy nic nie robil. Zaczynaja stukac popychacze. Wole sie nie zastanawiac jak wyglada rozrzad. A mam rodzine w niemczech, czyli i mozliwosc sciagniecia calego silnika, ktorego stan bedzie znacznie lepszy:)
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 15:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez HexeHarry » 12 sty 2006, 16:27

Jestem prawie pewien, że rozrząd będzie wygłądał dobrze, albo bardzo dobrze (o ile go nie katowałeś).
W zeszłym roku grzebałem w dwóch silnikach mitsubishi (jeden miał 240 tys przebiegu, a drugi ok 400 tys).

Co prawda Mitsubishi to nie Mazda, ale technika i technologia wykonania podobna, i po pomierzeniu silnika (240 tys) okazało się, że luzy na wale korbowym i korbowodach były w górnej tolerancji fabrycznej. Tak samo było z luzami pomiędzy tłokiem a cylindrem, oraz w rowkach tłoków i zamkach pierścieni.
Głowica bez zarzutu, jedynie dotarcie (profilatyczne) gniazd i planowanie.
Głowica silnika z przebiegiem 400 tys wymagała regeneracji prowadnic, wymiany uszczelnień, planowania, i dotarcia zawórów – I TO WSZYSTKO (koszt remontu głowicy 350 zł w Gdańsku)
Acha, na cylindrach silnika z przebiegiem 400 tys wyczuwalny był lekki próg (w tolerancji), zaś drugi silnik (240tys) nie miał żadnego progu.

Jeśli jednak chcesz wymienić silnik, bo znudził Ci się ten co masz – wtedy nic nie stoi na przeszkodzie (to był powód dlaczego grzebałem w tych silnikach)

Sorry za lekkie OT, ale uważam, to za dobry przykład, na to, że japońce nie boją się dużych przebiegów (nie tak jak Fiat <killer> )

A tak przy okazji – mojej BG stuknęło 250 tys km i nie uważam, by trzeba było coś przy silniku robić. Wciąż pracuje WYŚMIENICIE (na LPG również) <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 22:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Sigma » 12 sty 2006, 18:48

No to mnie pocieszyles, zawsze wiedzialem, ze co MAZDA to MAZDA :D
Choc i tak do wymiany zostaja popychacze... A to koszt taki, ze mozna by sobie w ramach tego wymienic silnik :P
Wiec pytanie pozostaje aktualne, jak to jest z innymi silnikami od BFek, podobne sa?
Czy tez wymiana wiaze sie z jakimis wiekszymi problemami, cos nie pasuje itp.
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 15:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez GofNet » 12 sty 2006, 20:12

To, że "grają" popychacze nie oznacza, że trzeba je wymienić. Niekiedy pomaga wymiana oleju na inny, albo ich regulacja <faja>.

Nie obraź się, ale mnie również wydaje się, że szukasz pretekstu do wymiany silnika. Musisz mieć jednak na uwadze fakt, że SWAP samego silnika, to nie wszystko. A gdzie komputer, a co ze skrzynią, przeniesieniem napędu układem jezdnym. Zwróć uwagę, że wrzucasz silnik dwa razy mocniejszy. Nie licz na to, że producent Mazdy robi jedną budę dla wszystkich silników, bo tak nie jest. Sam silnik, to dopiero początek zabawy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Sigma » 12 sty 2006, 20:38

W sumie glosno sie zastanawiam, bo jak zaczne grzebanie w silniku, to juz napewno przy nim pozostane na dluzej :)
Wiec warto rozwarzyc za i przeciw teraz. Prawdopodobnie zostane i tak przy tym silniku, po co to problemy sobie samemu dorabiac :P

A co do popychaczy, to olej wymienialem, wlewalem inny i niewiele pomoglo. Regulowalem je tez jakis rok temu, na troche pomoglo i znow stukaja.
Wiec chyba pozostaje wymiana :(

A gdzie komputer, a co ze skrzynią,

Tutaj wlasnie sie zazwyczaj problemy zaczynaja :) To silniki gaznikowe, chyba byly bez komputera (moj jest bez jesli sie nie myle).
Poza tym mam prawie nowe sprzeglo, a w 1,5 chyba jest inne wiec znowu szkoda kasy... Heh, a wrzucanie silnika na wtrysku to juz chyba lepiej cala Mazde nowa kupowac...
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 15:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez szaman696 » 3 lip 2009, 19:34

Podłączę siępod temat bo pogrzebałęm na forum i w sumie nie znalazłem tego co by mnie interesowało.

Mam 323f z 93roku z silnikiem 1.6 16V nie wiem ile mocy w każdym razie za mało.

Myślę już od jakiegoś czasu nad zmianą silnika na 1.8gt 136km. Podejrzewam, że jest sporo żywszy od mojego.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z taką wymianą? Czyli czy silnik pasuje, czy oprócz silnika coś jeszcze trzeba zmianiać.
"Motywacja nie zaniesie cię zbyt daleko, jeśli nie masz <<nóg>>"
Początkujący
 
Od: 10 cze 2007, 22:52
Posty: 14
Skąd: Kraków/Radom
Auto: Pierwsze moje

Postprzez ROMAN-R87 » 4 lip 2009, 17:29

Sigma – moja mama ma juz prawia 500kkm na BF-ce z 85 r i nie ma problemow, silnik na lancuchu 8v E3 wymienia olej (dolewa 1,5 l od wymiany) i jezdzi.Auto ja przezyje i sie nie rozsypie jak ona mowi.Jak klepia ci popychacze to wyreguluj i jezdzij i nie wnikaj-to dobre modele bo w tamtych latach stawiali na jakosc nie na ilosc
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Bonzi89 » 10 kwi 2010, 13:31

Witam.Mam pytanie: jakie silniki pasują do 323 bf?Ponieważ padł mi mój 1.6 i zastanawiam się czy jest możliwość wstawienia od innego modelu.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2010, 18:45
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: 323 BG 1.3 16v z 1993r.

Postprzez Daro_GST » 10 kwi 2010, 14:31

1,6 z bg, 1,3 z bg <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 09:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez Bonzi89 » 10 kwi 2010, 14:53

:) :) :) Dzięks
Początkujący
 
Od: 14 lis 2010, 18:45
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: 323 BG 1.3 16v z 1993r.

Postprzez Wolf- » 10 kwi 2010, 16:36

a mi nie padl , ale chcce 1.8 turbo ! :D
.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 16:14
Posty: 91
Auto: Mazda 323GT BF ,89r 1.6 PB+LPG

Postprzez cichy_86 » 21 kwi 2010, 20:17

Wolf- napisał(a):a mi nie padl , ale chcce 1.8 turbo ! :D

Troszkę roboty by było przy tym :P Lepiej B6T i mniej problemów. Ale troszkę kucy mniej. Za te silniki cenia jak za zboże BPT i B6T :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez ROMAN-R87 » 24 kwi 2010, 09:30

dobrze wiedziec bo ja do swojej nie moge znalesc gaznika i chyba sie skusze na motor z BG tylko musze dostac z calym osprzetem wiazka i kompem
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez macgdynia » 22 maja 2010, 08:43

Witam. Dopiero co kupilem moja bf'ke ale chcialbym zrobic sobie swapa poniewazn moje 1.5i ma wywiana uszczelke i pozatym ledwo co lata uszczelniacze i wszystko inne no poprostu silnik do mega regeneracji a okazalo sie, ze moge kupic druga na czesci 1,6. I teraz pytanie moje jest takie. Czy trzeba instalacje elektryczna cala klasc z 1.6 ? , czy w 1.5 pompa jest przy silniku czy w baku i jak jest z 1.6 ?, i czy lapy sa te same ? czy skrzynia z 1.5 ma takie same fd jak 1.6 ? Ile wazny zamach ?
macgdynia
 

Postprzez ROMAN-R87 » 23 maja 2010, 14:39

1,5 to bylo na gazniku, wiec musisz przelozyc calutenki osprzet silnika lacznie z wiazka elektryczna i kompem, w 1,6 pompa jest w baku wiec chyba nawet caly bak bedzie trzeba przelozyc(ale nie jest to konieczne), skrzynia powinna podpasowac, kolo zamachowe bedzie kompatybilne
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez win386 » 28 maja 2010, 18:56

ROMAN-R87 napisał(a):1,5 to bylo na gazniku, wiec musisz przelozyc calutenki osprzet silnika lacznie z wiazka elektryczna i kompem, w 1,6 pompa jest w baku wiec chyba nawet caly bak bedzie trzeba przelozyc(ale nie jest to konieczne), skrzynia powinna podpasowac, kolo zamachowe bedzie kompatybilne
pozdrawiam


Powiadasz, że skrzynka będzie pasować-jestem ciekaw, bo mam skrzynkę do wymiany i moich egzemplarzy jest w kraju zaledwie 4 sztuki i mam pytanie-co tam innego włożyć by to jeździło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 20:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez ROMAN-R87 » 29 maja 2010, 16:25

ZALADUJ B6 z BG tylko z calym osprzetem i wiazka i kompem a bedzie smigac
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 21:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Cukierek » 2 cze 2010, 21:31

Wkładaj B6T ze skrzynią fwd <diabełek> , a tak na serio to jeśli chcesz się pobawić to kupuj całą BF 1.6 i po kolei przekładaj wszystko. Rozbierzesz do gołej blachy i po kolei będziesz przekładał na spokojnie.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323