Mazda 323 BF 1.5 B5 problem z gaźnikiem

Mazda 323 1980–1995

Postprzez SeeDoo » 15 lis 2011, 18:43

Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem pięknej 323 z 86 roku wyposażonej w rzadki silnik B5, zasilany gaźnikiem Aisan B35713600B. Moim zdaniem mój gaźnik nie jest do końca sprawny, bardzo ciężko uruchamia się silnik pomimo, że przepustnica ssania działa prawidłowo. Ogólnie po jakimś czasie kręcenia rozrusznikiem jak silnik zaskoczy to potrafi zaraz po uruchomieniu zgasnąć, dopiero po kilku minutach można śmiało wbijać "d" i noga z hamulca (automat). Po rozgrzaniu wszytko jest ok. no może trochę za dużo pali jak na tak mały silnik i lekkie auto tzn. przy bardzo spokojnej jeździe ok. 10 l/100km w cyklu mieszanym trochę trasy trochę miasta. Z doświadczenia z Hondami wiem, że japońskie silniki gaźnikowe powinny uruchamiać się "ze strzała" i po uruchomieniu od razu umożliwić normalną jazdę, nawet przy największych mrozach.
Poszukuję jakiekolwiek porady, a najchętniej serwisówki w której opisany jest wspomniany powyżej gaźnik, oczywiście moje auto jeździ wyłącznie na zasilaniu benzynowym i nigdy nie widziało dystrybutora LPG.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez cichy_86 » 15 lis 2011, 22:19

no powinien odpalić od strzała. A patrzałeś ssanie?czy działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez SeeDoo » 15 lis 2011, 22:29

cichy21_86 napisał(a):no powinien odpalić od strzała. A patrzałeś ssanie?czy działa?


Sprawdzałem dokładnie przepustnicę ssania i działa poprawnie, nie znam dokładnie budowy tego gaźnika ale podejrzewam, że przyczyna tkwi w zatkanym jakimś kanale doprowadzającym dodatkową benzynkę w gaźniku. Jednak nie chcę rozbierać gaźnika bez jakiejkolwiek serwisówki bądź chociaż prostego opisu co jest czym w tym gaźniku, żeby nie szukać w ciemno bądź przez przypadek jakiejś regulacji nie ruszyć. Dodam, że auto miało długie okresy przestoju które trwały nawet ponad 12 miesięcy co biorąc pod uwagę obecne bio dodatki w paliwach mogło skończyć się, po odparowaniu benzyny, pozatykaniem jakiś kanałów w gaźniku. Czyszczenie z zewnątrz zrobiłem bardzo dokładne specjalnymi preparatami, pomogło w minimalnym stopniu.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez cichy_86 » 15 lis 2011, 22:33

a może pompką lub sprężonym powietrzem spróbuj po przedmuchiwać kanaliki które sa widoczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez SeeDoo » 15 lis 2011, 22:47

cichy21_86 napisał(a):a może pompką lub sprężonym powietrzem spróbuj po przedmuchiwać kanaliki które sa widoczne.


Tak jak napisałem wszystko do czego można było się z wierzchu dostać został przedmuchane i wyczyszczone preparatami do czyszczenia gaźników.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez cichy_86 » 15 lis 2011, 22:55

Jedyny sposób to go rozebrać i wyczyścić ale nie wiem czy ktoś posiada instrukcje serwisowe. Spróbuj rozebrać :) sam stwierdzisz czy jest trudno czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez SeeDoo » 15 lis 2011, 23:18

Jeśli nie znajdzie się jakakolwiek instrukcja do tego gaźnika to tak zrobię, a tymczasem czekam na jakiekolwiek informacje na temat jego budowy :)
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez rumcajs252 » 11 gru 2011, 20:19

Witam,jeśli nadal potrzebujesz schematu to mogę podesłać,posiadam schematy do wszystkich japońskich gaźników,a tak na marginesie to równierz jestem na etapie walki z wyżej wymienionym gaźnikiem,rozbiórka i poskładanie to banalna sprawa jedyna rzecz z jaką dałem d... to pływak lekko się wygiął przy demontażu i bardzo ciężko trafić w to samo ustawienie,przy okazji czy możesz potwierdźić że posiadasz gażnik taki jak w linku http://www.tav-autoverwertung.de/shop/C ... 357-13-Y50 w mojej madzi były w przeszłości przekładki i nawet niewiem jaki gaźnik posiadam,oryginalnie był silnik 1294 teraz jest 1324 a gaźnik jak w linku czyli 1.5,schematy w języku rosyjskim tylko w takim wyszły
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 19:43
Posty: 7

Postprzez SeeDoo » 11 gru 2011, 20:25

Gaźnik z linku to właśnie konstrukcja z którą mam problem :) ,zaplanowałem, że po świętach zabieram się za rozebranie i oczyszczanie gaźnika. Co do schematów to bardzo bym prosił o podesłanie lenth@lenth-art.pl zawsze gdy trzeba będzie na jakiś czas zostawić rozebrany gaźnik będzie wiadomo jak go poskładać i co najważniejsze po schemacie będę mógł dojść do tego które kanały jaką funkcję spełniały. Z góry dziękuję za chęć pomocy. Pozdrawiam.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez rumcajs252 » 11 gru 2011, 21:18

Schemat wysłany,w tej wersji były dwa gaźniki pierwszy 1.5 1987-1991 B5 SOHC 1498/4 a drugi posiadał jeszcze oznaczenie "auto" jeśli rozkminisz który z tych dwóch posiadasz to będę wdzięczny za informacje,ponieważ ustawienia odległości pływaka(i innych rzeczy)w obu przypadkach są różne
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 19:43
Posty: 7

Postprzez rumcajs252 » 11 gru 2011, 22:49

Już doszłem,auto to skrzynia biegów <glupek2>
Początkujący
 
Od: 11 gru 2011, 19:43
Posty: 7

Postprzez SeeDoo » 11 gru 2011, 22:53

Też tak mi się wydawało :) więc zdecydowanie ja mam auto ;)
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez mazdaburcu » 22 sty 2012, 21:56

Witam szanownych kolegów. Tak jak SeeDoo również posiadam Madzię <serduszka> 323 BF na gaźniku z tymże mam manualną skrzynię i silniczek 1.3. Mam pewne problemy z działaniem ssania i potrzebowałbym schematów aby zorientować się najpierw jaki mam typ gaźnika a potem coś dalej pomyśleć. Wiem, że to Aisan ale na obudowie gaźnika żadnego numeru modelu niestety nie ma. Dane samochodu: poj. silnika 1324cm, moc 49kW rocznik 1990. Jeżeli byłaby możliwość przesłania takich schematów to bardzo bym prosił: burcurx@o2.pl :) Pozdrawiam
mazdaburcu
 

Postprzez SeeDoo » 23 sty 2012, 00:09

Udało mi się zdobyć amerykańską książkę opisującą ten typ gaźnika i ogólnie wszystko co związane z modelem BF bez wersji turbo. Napisz czy twój mail przyjmie plik o wielkości ok. 40 mega. Jeśli tak to jutro prześlę Ci książkę.
Pozdrawiam,
SeeDoo.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Postprzez mazdaburcu » 31 sty 2012, 22:23

Według opisu poczty, posiadam załączniki do 100MB więc nie powinno być problemu z przesłaniem załącznika o którym piszesz. Super że dokopałeś się do takiej książki. Niejednokrotnie szukałem jakieś ,,serwisówki" ale zazwyczaj opisywana serwisówka do BF okazywała się de facto BG. Byłbym ogromnie wdzięczny za takie materiały, które są na wagę złota teraz :] Pozdrawiam
mazdaburcu
 

Postprzez SeeDoo » 1 lut 2012, 12:00

Problemy rozwiązane :)
Głównym winowajcą, poza lekkimi zanieczyszczeniami i toporną pracą elementów mechanicznych był układ podgrzewania gaźnika, a dokładnie jakiś jełop mechanik urwał jeden z kabelków od włącznika termicznego przez co układ się nie włączał. Nic tylko oddawać auto do "mechaników" jedno zrobią, pięć innych rzeczy zepsują. Oczywiście nie chcę tu obrażać wszystkich mechaników bo zdarzają się wyjątki od tej reguły ale to rzadkość :( Zresztą ostatnio mechanik tłumaczył mi jak na postoju przy zgaszonym silniku poprzez pierścienie dostaje się olej do komory spalania, więc odpowiedzcie jak można zaufać komuś kto prawi takie herezje.
Mazda 323 BF 1,5
Honda Prelude BA4 2.0i 16V 4WS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 15:29
Posty: 19
Skąd: Józefów
Auto: Mazda 323 BF 1.5A/T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323