witam
od jakiegos czasu blokuja mi sie pasy. wsiadam i jak chce je zapiac to musze sie dosc dlugo z nimi mocowac. najczesciej pomaga szarpniecie a potem delikatne pociagniecie, ale to tez nie za kazdym razem. zaczyna mnie to powoli irytowac. czy mozna z tym cos zrobic??
Zacinające się pasy bezpieczeństwa (323 BD)
Strona 1 z 1
Stawiam na mechanizm bezwladnosciowy. Najprawdopodobniej masz tam przetaczajaca sie kulke, ktora z nieznanych (zle ustawienie mechanizmu?) przyczyn znajduje sie nie tam, gdzie powinna. Druga rzecz, to odsrodkowa blokada, moze nawet bardziej prawdopodobna. Przy ogladaniu mechanizmu pamietaj, ze jak masz napisane "do not open", to masz nie open, a jak open to tak, zeby ci sprezyna nie rozwinela sie prosto w twarz.
Pozdrawiam.
P.S. W zasadzie w ogole nie otwieraj czesci na ktorej jest napisane "do not open". Mysle ze caly mechanizm blokady bedziesz mial z drugiej strony. Najpierw sprawdz czy jest on dobrze ustawiony wzgledem poziomu, a pozniej sprobuj obejrzec go w srodku. Byc moze zamiast przetaczajacej sie kulki masz wahadelko – nie mniej od razu widac co jest od czego... no chyba, ze mowimy o Elantrze, gdzie blokada jest komputerowo sterowana
Pozdrawiam.
P.S. W zasadzie w ogole nie otwieraj czesci na ktorej jest napisane "do not open". Mysle ze caly mechanizm blokady bedziesz mial z drugiej strony. Najpierw sprawdz czy jest on dobrze ustawiony wzgledem poziomu, a pozniej sprobuj obejrzec go w srodku. Byc moze zamiast przetaczajacej sie kulki masz wahadelko – nie mniej od razu widac co jest od czego... no chyba, ze mowimy o Elantrze, gdzie blokada jest komputerowo sterowana
the right man in the wrong place...
Hm. Bo ja wiem. Podczas "gongu" pas wydluza sie (w wyniku naruszenia struktury tkaniny) o kilkanascie procent i juz nigdy wiecej nie zadziala w ten sam sposob – po pierwsze nie rozciagnie sie, a wiec nie zamortyzuje nacisku klatki piersiowej, a po drugie moze sie po prostu zerwac.
W momencie uderzenia zaczyna dzialac blokada bezwladnosciowa pasa (zapadka), a sily sa tak olbrzymie (tysiace kg), ze moze dojsc do znieksztalcenia tego mechanizmu. Chyba nic wiecej, szczegolnie w tym roczniku 323.
Pozdrawiam.
W momencie uderzenia zaczyna dzialac blokada bezwladnosciowa pasa (zapadka), a sily sa tak olbrzymie (tysiace kg), ze moze dojsc do znieksztalcenia tego mechanizmu. Chyba nic wiecej, szczegolnie w tym roczniku 323.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
w sumie az taki straszny gong to nie byl. wjechalem z predkoscia ok 50km/h w stojacego cronosa. przez kilka dni mialem odcisniety czerwony pas na klacie:)
znaczy sie, ze najlepszym wyjsciem bylo by wymiana calego pasa z mechanizmem??
znaczy sie, ze najlepszym wyjsciem bylo by wymiana calego pasa z mechanizmem??
- Od: 14 gru 2003, 19:48
- Posty: 13
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 323f 1,6i 16v 93'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości