Strona 4 z 5

PostNapisane: 16 lip 2009, 09:13
przez urbinio
witam ja mam pytanie ile wchodzi oleju do mazdy 323F BJ. 3 litry czy wiecej i ile taka wymiana moze kosztowac??

PostNapisane: 22 lip 2009, 12:37
przez SeeDoo
A jak się go w lewa przez prędkościomierz czy jest korek wlewowy? 323F 96 rok 1.8 i jak się mierzy poziom oleju w tej skrzyni?

PostNapisane: 22 lip 2009, 20:52
przez yoshiwwy
SeeDoo napisał(a):323F 96 rok 1.8 i jak się mierzy poziom oleju w tej skrzyni?

ja nie mierzyłem poziomu. Auto miało 220kkm na osi. Nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał. Kupiłem 3 litry oleju i znajomy mi wymienił. Cała operacja trwała 15-20 min i 20 zł za robociznę :)

PostNapisane: 28 lip 2009, 16:27
przez Tasior
A wie ktoś gdzie jest korek wlewu oleju do BA 1,5 16v??
Bo jakoś go nie mogę zlokalizować :(

PostNapisane: 28 lip 2009, 16:33
przez Pioteq25
Tasior napisał(a):A wie ktoś gdzie jest korek wlewu oleju do BA 1,5 16v??
Bo jakoś go nie mogę zlokalizować :(


Podnosisz maskę i patrząc na skrzynię biegów nie da się go nie zauważyć- duża śruba :) Spust jest oczywiście na dole. Olej w skrzyni wymienia się co 90tys lub 3 lata.
Ściągawka do Z5:
Mazda
323F
323F 1.5i 16V (1995-1998)
Engine Capacity 3,5 liter
Filter 0,3 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 15000 km / 12 months
SynPower 5W-30
Turbo 10W-40


Transaxle, automatic Capacity 4,9 liter
Use: Normal
MaxLife ATF
ATF Type D


Transaxle, manual Capacity 2,7 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 30000 km / 24 months
Change 90000 km / 72 months
SynPower TDL 75W-90
DuraBlend GL-5 75W-90
DuraBlend GL-4 75W-90


Hydraulic brakes/clutch system
Use: Normal
Service intervals:
Change 24 months
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4


Power steering Capacity 1,3 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months
MaxLife ATF
ATF Type D


Cooling system Capacity 6 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 24 months
Coolant Maxlife AF
Coolant AF Extreme
Coolant AF Extra

PostNapisane: 28 lip 2009, 16:43
przez Tasior
No dobrze, patrzyłem z przodu maski i chyba tylko jedna śrubę widze, czy to ta zaznaczona na żółto??
Obrazek
Bo jeśli nie, to która??

PostNapisane: 28 lip 2009, 17:13
przez lukasssss1
Tasior to nie jest ta tylko śruba na klucz 23 jest do wlewu oleju do skrzyni nie widać za tym wężem ale w tym miejscu szukaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/313 ... 19289.html

PostNapisane: 28 lip 2009, 17:19
przez Tasior
Na pewno?? A nie jest to już zbyt daleko od skrzyni biegów??
A na tym zdjęciu ja widać??
Obrazek

PostNapisane: 28 lip 2009, 17:25
przez Tasior
lukasssss1
No wiec tak, za tym wężem jest tylko termostat i śruby które trzymają skrzynią z blokiem silnika razem :)
A ta śruba którą zaznaczyłem na zdjęciu jest na klucz 23 :)
Wiec ja już sam nie wiem :)

PostNapisane: 28 lip 2009, 18:04
przez Pioteq25
Tasior to zo zaznaczyłeś na swojej fotce to odpowietrznik płynu hamulcowego od układu sprzęgła ;)

PostNapisane: 28 lip 2009, 18:07
przez Pioteq25
Śruba przez którą wlewa się i sprawdza stan oleju pokazana jest na fotce poniżej (fotka zapożyczona z innego wątku) Widać na zdjęciu dwie śruby- właściwa to ta większa.
http://images28.fotosik.pl/246/b385966b139ba391.jpg

PostNapisane: 28 lip 2009, 18:52
przez lukasssss1
dokładnie to jest ta śruba co ci pokazał Pioteq25 lepsze dojście do wlewania jest od góry i szukaj jej tam gdzie ci zaznaczyłem bo przeciez tam jest skrzynia biegów :P no chyba ze sie myle i nie wlewałem oleju przez taka srube do skrzyni tylko nie wiadomo gdzie... hahaha

PostNapisane: 28 lip 2009, 20:30
przez Tasior
Macie racje, klucz 23 :) Ale pech ze sklepy pozamykane i akurat nie mam takiej nasadki a oczkowym coś mi nie szlo :) Wiec jutro rano szybki kurs do metalowego i zerknę co i jak, bo mi coś głośno skrzynia chodzi i w ogóle :)
Ciekawy jestem tylko, bo mi mechanik uzupełniał płyny i wiem że płaciłem za dolewkę... pytanie czy mu się chciało to zrobić dokładnie czy zrobił to na szybkiego i bo ten olej to gęsty i mogło mu się coś zatkać :)

PostNapisane: 29 lip 2009, 09:28
przez lukasssss1
Tasior ja to odkręciłem 24 nasadowym to też spróbuj :)

PostNapisane: 29 lip 2009, 10:15
przez Tasior
Gdybym miał nasadkę 24 to bym spróbował :) Akurat największy jaki mam to 22, a większe to tylko na krzyżaku do kół, ale tam się zbytnio nie mieści :)

PostNapisane: 29 lip 2009, 14:44
przez Tasior
Kupiłem nasadkę 23 i odkręciłem... ale małym palcem nie czułem oleju :)
Jak dolałem, a znalazłem w garażu resztki po dolewce mechanika (ponad 0,6 litra TOTAL TRANSMISSION SynFE 75W90) to dolałem prawie 0,5l.

PostNapisane: 26 sie 2009, 14:58
przez świeżak
Olej w skrzyni polecam wymieniać na kanale.. na jakimś podnośniku czy lewarku czy czymkolwiek gdzie trzeba się kłaść pod auto – NIE POLECAM <lol> Przerypana sprawa Wam powiem ;)
Klucz 12, żeby wylać olej, a 23, żeby go wlać:D

PostNapisane: 31 sie 2009, 11:33
przez PunkRock1986
Może przypnę się do tematu i odświeżę ;) Jaki olej do skrzyni i ile do MAZDY MX3 z silnikiem K8 – 1.8 V6. ??? Pozdrawiam.

PostNapisane: 31 sie 2009, 11:41
przez /V6
PunkRock1986
Olej 75W90
A do skrzyni wejdzie 2.7l. także 3l musisz kupić, będziesz miał ewentualnie na dolewkę :P

PostNapisane: 31 sie 2009, 22:15
przez PunkRock1986
Wielkie dzięki ;)