regulowanie obrotów a spalanie?
1, 2
czy jak sie przykręci bieg jałowy do powiecmy 400 obrotów to w korkach auto będzie mniej paliło wachy? naprzykład u mnie po rozgrzaniu silnika jest 800 obrotów .
pozdro
pozdro
Ostatnio edytowano 20 cze 2013, 08:23 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Obroty jałowe wynikają z konstrukcji silnika... zmniejsz na 400 a zobaczysz że silnik bedzie chodził jak potłuczony... jak chcesz rozwalić silnik to sobie zmniejsz... jeśli możnaby było ustawić 400 to seryjie byłoby 400...
A poza tym ile tej wachy ci spali w korku? jak godzinę stoisz na jałowym to spali chyba 0,6 czy 0,7 benzyny...
A poza tym ile tej wachy ci spali w korku? jak godzinę stoisz na jałowym to spali chyba 0,6 czy 0,7 benzyny...
Smirnoff napisał(a):Heh, dośc oryginalny sposób na oszczędzanie... a moze by tak odchudzić nogę![]()
Pozdr
SM
Albo gasic silnik na czerwonym swietle



Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
a tak rozważając ten temat na płaszczyźnie czysto teoretycznej to jak myślicie coś sie zaoszczędza czy nie ?
silnik pompuje taką samą ilość paliwa przy zmniejszonym dolocie powietrza?
silnik pompuje taką samą ilość paliwa przy zmniejszonym dolocie powietrza?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Jak puścisz gaz to TPS przekazuje sygnał do ECU i mi się wydaje że mapa wtrysku ma wtedy określoną dawkę paliwa dla jałowych obrotów, dlatego wolne obroty są ściśle określone. Nie wiem czy mam rację.
Załózmy że tak nie jest i masz mniej paliwa, powiedzmy zmiejszasz obroty o 50 % i ilość zużytego PB zmniejsza się do 0,3-0,4 l / h... to powiem że więcej oszczędzisz umiejętnie gaz wicskając... Można zachować dynamikę jazdy przy spadku zużycia paliwa
Załózmy że tak nie jest i masz mniej paliwa, powiedzmy zmiejszasz obroty o 50 % i ilość zużytego PB zmniejsza się do 0,3-0,4 l / h... to powiem że więcej oszczędzisz umiejętnie gaz wicskając... Można zachować dynamikę jazdy przy spadku zużycia paliwa
Wiadomo że każdy ruch elementów składowych silnika powtarzany wielokrotnie ma wpływ ma jego zużycie.
Przy założeniu że np. po milionie suwów tłoka pierścienie są do wymiany, wiadomo że przy obrotach 1200 wał zrobi o 400obrotów więcej niż powinien, czyli tych suwów będzie więcej. Zatem jakbyś stał dużo w korkach i na światłach będzie więc silnik sumarycznie więcej pracował i zamiast po 300kkm remont się przyda po 280kkm. Ale to są tylko teoretyczne rozważania!
Przypuszczam że na fabryczne ustalenie obrotów ma wpływ wiele czynników, także zużycie silnika oraz paliwa na wolnych obrotach
Przy założeniu że np. po milionie suwów tłoka pierścienie są do wymiany, wiadomo że przy obrotach 1200 wał zrobi o 400obrotów więcej niż powinien, czyli tych suwów będzie więcej. Zatem jakbyś stał dużo w korkach i na światłach będzie więc silnik sumarycznie więcej pracował i zamiast po 300kkm remont się przyda po 280kkm. Ale to są tylko teoretyczne rozważania!
Przypuszczam że na fabryczne ustalenie obrotów ma wpływ wiele czynników, także zużycie silnika oraz paliwa na wolnych obrotach
Chciałbym miec takie obroty na biegu jałowym!!!
Mam za niskie! Fabryka mówi 750 ty masz 800.Ja mam 660 i zaluje ale one zmalały w Polsce, a były cacy.Mam 660 telepie wszystkim. Tam niema srubki z tego co wiem do podkrecenia.
Mam za niskie! Fabryka mówi 750 ty masz 800.Ja mam 660 i zaluje ale one zmalały w Polsce, a były cacy.Mam 660 telepie wszystkim. Tam niema srubki z tego co wiem do podkrecenia.
626 1,8 benzyna + gaz oryginalny Holandia
- Od: 10 lis 2005, 13:26
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
Krasnal napisał(a):Albo gasic silnik na czerwonym swietle
Smiej sie smiej. Dzieki temu faktycznie mozna zaoszczedzic.
marek napisał(a):Ale co zaoszczędzisz na PB to wydasz na nowy rozrusznik
Fakt – jesli masz auto ktore odpala po kilku sekundach "chechlania"
Niektore auta maja miec wlasnie uklad wylaczajacy silnik na czas postoju (m.in. na czerwonym swietle).
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Wyłączyć silnik to tylko się opłaca na dłużej zamykanym przejeździe kolejowym. Wyłączanie silnika benzynowego na skrzyżowaniu może się objawić tylko tym, że dzięki takim oszczędnym dojadę do pracy 15 minut później
Jak kupicie sobie auto z silnikiem elektrycznym, to wtedy można takie cudo wyłączyć nawet w czasie jazdy i jechać na luzie ile się da 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość