Po wciśnięciu ostro hamulca spadaja obroty

Mazda 323 1980–1995

Postprzez M@ster » 20 kwi 2007, 13:51

Witam. Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłosc mojej Madzi.Otóż jak stoje, silnik pracuje na biegu jalowym, wcisne na maxa pedal hamulca silnik zaczyna jakby przygasac,jakby sie dusił.Obroty skaczą góra dół, od 1000 do 700. Czy to normalne? Jesli nie to co może byc tego przyczyną?
Pozdro...... szacun.......respect......
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez Czacha » 20 kwi 2007, 16:28

Wydaje mi się, że jest spowodowane poborem energii przez instalację wspomagania hamulca.
Podobny objaw można zauważyć po włączeniu klimatyzacji lub nawet przednich reflektorów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez M@ster » 20 kwi 2007, 16:38

Myślę że to jednak nie to.po wlączeniu reflektorów obroty troszke spadną ale nie wariują tak jak to ma miejsce w tym przypadku. Ma ktoś jeszcze jakies pomysly?
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez koksik » 20 kwi 2007, 16:53

Możliwe że o czyszczenie/wymianę prosi się elektrozawór wolnych obrotów (silniczek krokowy), spróbuj zrobić test błędów jest to silnik krokowy to pewnie go wymiga. U mnie jest podobnie tylko że mi spadają do jakichś 400obr/min ale mam inne auto.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez M@ster » 20 kwi 2007, 17:49

koksik silniki zasilane gaźnikiem nie posiadaja wymienionego przez Ciebie silniczka krokowoego :P
Może jeszcze jakies sugestie?
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez koksik » 20 kwi 2007, 18:06

Sorry dopiero po napisaniu zauważyłem że masz gaźnik.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez M@ster » 20 kwi 2007, 18:10

koksik luzik ;) dodam moze jeszcze ze silnik czasami nierowno pracuje, a jak wcisne hamulec to po prostu jakas masakra :|
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez MIREK 1976 » 20 kwi 2007, 21:53

czesc ja mam to samo i też opisałem to na forum , tyle tylko że u mnie słychać jeszcze jakieś stukanie ( ale nie zawsze)!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez lotik » 20 kwi 2007, 22:26

a może regulator napięcia?
323F BIEDA EDITION
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 21:20
Posty: 12
Auto: 323f BG

Postprzez M@ster » 21 kwi 2007, 10:09

MIREK 1976 napisał(a):czesc ja mam to samo i też opisałem to na forum , tyle tylko że u mnie słychać jeszcze jakieś stukanie ( ale nie zawsze)!

po zastanowieniu tez mi sie zdaje że mam jakies stuki ale musialbym to jeszcze sprawdzic. i nie doszedles co to moze byc?

lotik a mozna sprawdzic jakos ten regulator napiecia i gdzie on sie znajduje?i jesli on bedzie winowajca to czy drogi on jest?
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez szkodnik_byd » 21 kwi 2007, 12:39

u mnie tez tak jest ale nic nie stuka jak wymienie kable zaplonowe i pasek klinowy to wam powiem czy pomoglo ;p
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6172 (903/432)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez lotik » 21 kwi 2007, 13:45

regulator jest przykręcony do alternatora (taka mała pierdułka ) powinno się go dać sprawdzić , ale nie wiem w jaki sposób. do calibry kiedyś kupowałem zamiennik- dałem 30zł.
323F BIEDA EDITION
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 21:20
Posty: 12
Auto: 323f BG

Postprzez GofNet » 21 kwi 2007, 14:29

     Sprawdź
– naciąg paska klinowego,
– poziom elektrolitu w akumulatorze,
– zaciski na akumulatorze,
– napięcie na akumulatorze na wyłączonym silniku i podczas jego pracy

     Objawy wahania obrotów po włączeniu odbiorników napięcia są normalne. ECU "zauważa", że jest zwiększone obciążenie alternatora oraz spadek wynikający z tego spadek obrotów silnika i automatycznie je (obroty) podwyższa. Też tak mam, ale są to niewielkie wahania, w granicach 100-200RPM.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez MIREK 1976 » 21 kwi 2007, 17:54

u mnie pasek klinowy jest dobry i kable mam też nowe tzn . mają 15 miesięcy ktoś mi podpowiedział że może to być związane z jakimś zaworem podcisnieniowym gdzieś kolo gażnika , ale trzeba by sie na tym znać a ja aż takiej wiedzy nie posiadam :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez M@ster » 21 kwi 2007, 18:27

Może chodzi o zawór klapkowy w dolocie ? Ta klapka otwiera dolot cieplego powietrza. ja ostatnio go posklejalem i zamontowalem spowrotem bo smigalem bez niego bo sie polamal.i nic to nie zmienilo.Ale nie wiem czy on dziala prawidłowo bo jest zamontowany na takiej sprezynce ktora chyba nie spelnia swojej roli bo ta klapka lata sobie jak chce.Jak go mialem wymontowanego to klapka w druga strone sprezynowala a nie w ta co powinno.Tak mi sie chyba wydaje ze powinno sprezynowac odwrotnie. Nie wiem juz sam. Może moglby ktos sprawdzic u siebie jak to wyglada?Bylbym bardzo wdzieczny, bo użytkownikow którzy posiadaja gaźniki jest bardzo mało.
Pozdrawiam
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez MIREK 1976 » 21 kwi 2007, 20:10

koleś który mi o tym mówił mial to samo w golfie , ale tak z tym jezdzil ,musze go dokladnie wypytać o co to chodzi , ale to dopiero w poniedziałek !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2007, 17:58
Posty: 12
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f 91r 1.6 16V gaznik

Postprzez jackkpl » 22 kwi 2007, 18:56

M@ster napisał(a):Witam. Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłosc mojej Madzi.Otóż jak stoje, silnik pracuje na biegu jalowym, wcisne na maxa pedal hamulca silnik zaczyna jakby przygasac,jakby sie dusił.Obroty skaczą góra dół, od 1000 do 700. Czy to normalne? Jesli nie to co może byc tego przyczyną?
Pozdro...... szacun.......respect......


Czesc

Ja mialem podobny objaw, ze strasznie spadaly obroty na gazie/LPG jak pompowalem hamulcem. U mnie winne byly zapowietrzone hamulce. Akurat bylem podczas wymiany tarcz/klockow i nie zdazylem dobrze odpowietrzyc ukladu jednego dnia, a nastepnego musialem troche autem jezdzic. Po odpowietrzeniu ukladu jak pompuje hamulcem to obroty rosna,a nie spadaja :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323