Olej VAT 15W50

Mazda 323 1980–1995

Postprzez Franek » 17 cze 2004, 08:12

Witam, mam od kilku miesiecy male wycieki oleju spod klawiatury zaworow. Bylem u znajomego mechanika i powiedzial mi, ze jak chce krotko jezdzic autem to nie oplaca sie z nim robic tylko wlac olej o wiekszej getosci. Do tej pory mialem Lotos GAS (jezdze na LPG). Slyszal z was ktos o oleju VAT 15w50 (holenderski)? A moze w tej sytuacji jakis inny olej wlac? Autko ma 380 tys. i jakies 30 na LPG. Silnik E5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2003, 21:11
Posty: 45
Auto: Mazda 6

Postprzez mtaranti » 17 cze 2004, 23:13

np. Orlen Lubro 20w 50
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 278
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez mtaranti » 17 cze 2004, 23:15

Jak chcesz gestszy oczywiście?
twój samochód twój wybór wiem że jest taki olej bo widziałem ostatnio w markecie
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 278
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Jaksa » 17 cze 2004, 23:29

Witam, mam od kilku miesiecy male wycieki oleju spod klawiatury zaworow
To wymien uszczelkę pod pokrywą zaworow....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez stonoga » 18 cze 2004, 23:46

Ja zmieniłem uszczelkę – orginalna 33 zł i już nic nie wycieka. Kombinowanie z olejem to chyba większy koszt – pozdrawiam <jupi>
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Franek » 19 cze 2004, 07:59

A jak mi ucieka z innej strony? ;–) ile mechesy wezma za wymiane tej uszczelki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2003, 21:11
Posty: 45
Auto: Mazda 6

Postprzez Koleś » 19 cze 2004, 12:00

uszczelke pod klawiatura to nawet da sie samemu wymienic tylko niewolno przy dokrecaniu srubek poukrecac
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Daro » 19 cze 2004, 16:11

Koleś napisał(a):uszczelke pod klawiatura to nawet da sie samemu wymienic tylko niewolno przy dokrecaniu srubek poukrecac


Eee..nie bardzo.
Musi być zachowana chyba kolejnoiść dokręcania śrub i siła dokręcenia. trzeba mieć klucz dynamometryczny.
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez misiolot » 19 cze 2004, 18:49

Daro napisał(a):
Koleś napisał(a):uszczelke pod klawiatura to nawet da sie samemu wymienic tylko niewolno przy dokrecaniu srubek poukrecac


Eee..nie bardzo.
Musi być zachowana chyba kolejnoiść dokręcania śrub i siła dokręcenia. trzeba mieć klucz dynamometryczny.

Taa bo można dekiel skrzywic i dupa z uszczlniania ale jest prosty sposób :)
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez MeGaM » 20 cze 2004, 00:16

Mi się zdaje że jak jeszcze nie sika po oczach to nie ma co się fatygować.
Mi tam delikatnie się poci i nie mam zamiaru wymieniac jak się co
zmieni to sam wymienie bo to żadna filozofia.– :) Tak mi się zdaje :|
Świat to nie ludzkość – Świat to ... MATRIX
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2004, 22:20
Posty: 12
Skąd: Obrzycko
Auto: Mazda 323 F 18.i DOHC 1991

Postprzez Huano » 20 cze 2004, 10:06

Ciekawi mnie ta kolejnosc dokrecania – jak to z tym jest – czy na prawde trzeba zachowac?? Czy raczej na zasadzie – jak przykrece w tym rogu to teraz musze po przeciwnej a potem na srodku u gory itd.cPytam z czystej ciekawosci bo do pewnych rzeczy sam sie nie tykam...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez misiolot » 20 cze 2004, 10:34

Zawsze przykreca się śruby przeciwległe ,mocno skręcony dekiel po prostu się "rozłazi" i wynik jest taki że wjednym miejcu uszczelka jest sciskana nadmiernie a w innym wcale.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Daro » 21 cze 2004, 10:17

misiolot napisał(a):Zawsze przykreca się śruby przeciwległe ,mocno skręcony dekiel po prostu się "rozłazi" i wynik jest taki że wjednym miejcu uszczelka jest sciskana nadmiernie a w innym wcale.


Moim zdaniem Misiolot ma rację.
Lepiej zostawić to fachowcom , chyba że masz książkę "Manual", to tam jest to napisane.
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez misiolot » 22 cze 2004, 22:48

Jest kilka "domowych " sposobów na dokręcenie prawidłowe dekla zleżne jest to od jego konstrukcji ,ale to dłuższy temat bo nie wiem jaka jest konstrukcja dekla w 323
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Jaksa » 22 cze 2004, 22:57

Jest kilka "domowych " sposobów
Misiolot! Jakie te sposoby bo nie bylem szkolony w tym temacie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez misiolot » 22 cze 2004, 23:07

Takie bez użycia klucza dynamometrycznego jak zauważysz wyraz kt.óry takcię zaintrygował ująłem w cydzysłów.
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Jaksa » 22 cze 2004, 23:21

A kto dokręca śrubę M6 dynamometrem ? Chyba "uczeń" w ASO bo pewnie by upierdzielił .... O ! haha przypomina mi się taki temat o urwanych srubach ale była jazda hehe jak się zobaczymy to Ci opowiem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez misiolot » 22 cze 2004, 23:32

Jaksa napisał(a):A kto dokręca śrubę M6 dynamometrem ? Chyba "uczeń" w ASO bo pewnie by upierdzielił .... O ! haha przypomina mi się taki temat o urwanych srubach ale była jazda hehe jak się zobaczymy to Ci opowiem.

Taa zgadza się ale trzebba mieć trchę wprawy i doswiadczenia ja swój pirwszy w Mitsubishi tak dokręciłem że pękł :D
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Jaksa » 22 cze 2004, 23:48

trzebba mieć trchę wprawy i doswiadczenia ja swój pirwszy w Mitsubishi tak dokręciłem że pękł
<lol> I tak bywa. W 323 BD jest dekiel na 3 srubach i tam wiecznie dekle pękały.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323