Problemy z Zawieszeniem – Temat Zbiorczy
witam mam podobny problem ale nic nie robiłem z zawieszeniem a zaówazyłem ze zbiera mi opony od sirodka i zastanawiam sie czy to zbiezność czy własnie konty nachylenia i jak i gdzie to ustawić i czy mozna poprostu samemu to zrobić czy trzeba na stacji pozdrawiam
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Dziwna rzecz się przydarzyła, poprzedzona twardym stukaniem gdzieś nad lewym kołem. Ostatecznie po podskoku na wyboju zaczeło coś chrobotać lekko. Na szczęście niedaleko do domu miałem, podniosłem samochód a tu amortyzator wypadł cały z górnego mocowania, sprężyna luźna, nie trzymana przez ten górny talerz.
Nie wiem jak odpadła śruba mocowania trzpienia trzymająca go w karoserii. Nie wiem jak to możliwe, śruby nie znalazłem pod zaslepką, w smarze się chyba nie schowała – czy mogła wypaść dołem?
To jest zagadka...
Jak rozumiem, spreżyna jest trzymana przez pomiędzy mocowaniem amora i nakrętkę trzpienia, a kiedy ta nakrętka mi spadła, to popuściła sprężynę.
Czy teraz wystarczy jak włożę amortyzator i zakręcę w mocowaniu nakrętką, trzymając sprężynę w ściskach, bo inaczej chyba nie dostanie?
Nie wiem jak odpadła śruba mocowania trzpienia trzymająca go w karoserii. Nie wiem jak to możliwe, śruby nie znalazłem pod zaslepką, w smarze się chyba nie schowała – czy mogła wypaść dołem?
To jest zagadka...
Jak rozumiem, spreżyna jest trzymana przez pomiędzy mocowaniem amora i nakrętkę trzpienia, a kiedy ta nakrętka mi spadła, to popuściła sprężynę.
Czy teraz wystarczy jak włożę amortyzator i zakręcę w mocowaniu nakrętką, trzymając sprężynę w ściskach, bo inaczej chyba nie dostanie?
-
rolk
ja mialem cos podobnego w 323f tyle ze mi tam poprostu tulejka w poduszcze gornej amora sie rozwulkanizowala i wpadla do srodka
wymiana poduszki to byl koszt jakies 90zl
Nie wiem czy dobrze zrozumialem na koncu amortyzatora masz tylko gwient bez zadnej nakretki?
Nie wiem czy dobrze zrozumialem na koncu amortyzatora masz tylko gwient bez zadnej nakretki?
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
karolkus napisał(a):ja mialem cos podobnego w 323f tyle ze mi tam poprostu tulejka w poduszcze gornej amora sie rozwulkanizowala i wpadla do srodkawymiana poduszki to byl koszt jakies 90zl
Nie wiem czy dobrze zrozumialem na koncu amortyzatora masz tylko gwient bez zadnej nakretki?
Ano tak sie stalo – sam gwint, nakretka wsiakla. Zagadka. Teraz nie wiem czy dam rade to zlozyc nawet ze sciagaczami do sprezyn i bez odkrecania calego gornego mocowania amortyzatora
-
rolk
bez odkrecania poduszki to bedzie naprawde ciezko... nie wiem jak jest w kombi z twardoscia sprezyn ale w 323F BG nie trzeba bylo mocno sciskac w dwie osoby da sie to zrobic nawet bez sciagacza (tylko ze jedna musi byc dosc silna ) ale oczywiscie jak masz sciagacze to wykrec poduszke i calego amora i poskladaj jak sie nalezy... tylko tam jest jak sie nie myle dosc drobny gwint wiec moze byc problem z nakretka...
Bez odkrecania bedzie trudno ustawic odpowiednio sprezyne i trafic amortyzatorem w otwoe w poduszce.
Bez odkrecania bedzie trudno ustawic odpowiednio sprezyne i trafic amortyzatorem w otwoe w poduszce.
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
zobacz czy kody katalogowe amortyzatorów między BD a BF są takie same . To może od nowszego modelu do pasujesz .
Mam pytanko czy jest duża różnica pomiędzy zawieszeniem tych dwóch generacji
Na schematach wyglądają dość podobnie...Chodzi mi o to czy da się wrzucić do BF zawieszenie plus hamulce od BG. Z góry dziękuje za odpowiedź 
EDIT:
Z tego co dziś udało mi się w pracy zauważyć to nie ma zbyt dużych różnic pomiędzy wahaczami. Tylko pytanko czy ktoś się orientuje czy mocowanie amortyzatora to na dole ma takie same wymiary jak w BG
EDIT:
Z tego co dziś udało mi się w pracy zauważyć to nie ma zbyt dużych różnic pomiędzy wahaczami. Tylko pytanko czy ktoś się orientuje czy mocowanie amortyzatora to na dole ma takie same wymiary jak w BG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości