Nie mogę zgasić auta?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez sabtuzdeamon » 19 gru 2009, 14:46

Witam,

Jestem młodym kierowcą i jako zaszczytne pierwsze auto nabyłem ww. Mazdę. Wszystko było pięknie – do czasu. Któregoś pięknego poranka odpaliłem auto, po czym usłyszałem (i słychać nadal przy odpalaniu) jakiś taki dziwny zgrzyt i teraz nie mogę auta zgasić. Cofanie kluczyka, a nawet jego wyciągnięcie nic nie daje. Auto odpala już po włączeniu kluczyka w pozycji pierwszej. Co to może być?

Z góry dzięki,
Paweł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez Daro_GST » 19 gru 2009, 15:08

Hmmm... zgrzyt??? ja bym bardziej obstawiał na wkład stacyjki albo jakiś głębszy problem z elektryką. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez sabtuzdeamon » 19 gru 2009, 15:12

Tzn. takie trzeszczenie, pocieranie mechaniczne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez missiako » 19 gru 2009, 15:38

Taki mały OT-mam nadzieję że mod mi wybaczy ;)

sabtuzdeamon grasz w tej kapeli z Twojego opisu? Muzyczka całkiem całkiem :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez Nabial » 19 gru 2009, 19:03

W pozycji PIERWSZEJ czyli ACC ?? No to trochę nie ciekawie po pierwsze sprawdź stacyjkę jak to nie ona to może przekaźnik dostaje napięcie zaraz po przekręceniu kluczyka? A jak odpalisz to nie słyszysz przypadkiem jakby bendix rozrusznika cały czas pracował i chciał się wpiąć w zębatkę może to właśnie to? Zlokalizuj przekaźnik odpal auto i szybko go wyciągnij jak przestanie hałasować to już wiesz w czym problem.
POZDRAWIAM

P.S. Widzę że jesteś z wrocławia jak byś nie dał rady to może się jakoś ustawimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez sabtuzdeamon » 19 gru 2009, 20:10

Tzn. tak – rozmawiałem z rodzicielem swym (pro mechanik) i też coś właśnie o tym wspominał, tylko problem jest taki, że od domu (i przydomowego warsztatu ;) ) dzieli mnie parędziesiąt ładnych kilometrów i dlatego pytam, czy można to jakoś samemu machnąć i jakoś na święta do domu dotrzeć ;)

Rodziciel mój zdiagnozował przez telefon, iż może to być ten cały bendix, aczkolwiek nie jest pewien. Z tego, co piszesz, to by się zgadzało. Gdzie mogę zlokalizować ten przekaźnik?

P.S. mieszkam pod Wrocławiem (Groblice, k. Oława), jak nie dam rady to z miłą chęcią skorzystam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez Nabial » 19 gru 2009, 20:18

Wiesz co nie znam tej Mazdy BF ale albo pod maską w bezpiecznikach albo w kabinie w bezpiecznikach poczytaj opisy na kopułkach od bezpieczników. Chyba że bedzie on przy rozruszniku no to bedziesz miał kłopot wtedy tylko odpięcie kostki Cię ratuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez sabtuzdeamon » 19 gru 2009, 20:48

A może to być wina ujemnych temperatur na dworze, że pewne elementy nie wracają na swoje miejsce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez rafkol3 » 19 gru 2009, 20:59

odrazu w pierwszej pozycji kreci rozrusznik czy dopiero jak przekrecisz dalej na rozrusznik??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez Nabial » 19 gru 2009, 21:01

Jak by woda się dostała do bendixa to możliwe ale ty mówiłeś że auto odpala po przełączeniu kluczyka w pierwszą pozycję czyli rozrusznik dostaje napięcie i go nie rozłącza dlatego taki dźwięk taki sam powinien być jak przytrzymasz za długo kluczyk w pozycji rozruch też wydaje taki metaliczny dzwięk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez Nabial » 19 gru 2009, 21:20

U mnie przekaźnik jest przy rozruszniku także nie wiem jak u Ciebie
http://zapodaj.net/images/c4ff8dd83b3c.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez bartek_wwa » 19 gru 2009, 21:20

wydaje mi sie ze to mechanizm w stacyjce a dziwne zgdrzyty moga powstac poprzez jakies zwarcie w ukladzie elektrycznym
bartek_wwa
 

Postprzez sabtuzdeamon » 19 gru 2009, 21:43

Dziś już po ptokach, aczkolwiek jutro nagram video i wrzucę dla dokładniejszej diagnozy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez fazzi » 20 gru 2009, 01:57

sabtuzdeamon napisał(a):Auto odpala już po włączeniu kluczyka w pozycji pierwszej. Co to może być?

N a 99% to będą spieczone styki przekaźnika rozrusznika. Dostaje prąd zaraz po włączeniu zapłonu i kręci nawet po odpaleniu. Nie można z tym jechać bo spalisz rozrusznik. Musisz znaleźć przekaźnik i go porządnie stuknąć żeby się rozkleił. Jak nie pomoże to tylko wymiana.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez sabtuzdeamon » 21 gru 2009, 13:10

Próbowałem, klepałem, nic go nie rusza, trzeba wymienić.

Dzięki Wam za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2009, 14:38
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BF '86 (silnik 1.6 '96)

Postprzez Nabial » 21 gru 2009, 14:57

czyli nadal się kręci rozrusznik?
to masz jeszcze sposób taki awaryjny jak odpięcie takiego grubego przewodu od klemy plusowej który idzie do rozrusznika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez fazzi » 21 gru 2009, 21:26

sabtuzdeamon możesz jeszcze dla pewności go wyjąć i sprawdzić czy jest sklejony.
Jak masz miernik to miernikiem, jak nie to żaróweczką ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323