Przy właczaniu świateł,dmuchawy podnoszą się obroty i nie chcą opaść

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Cysiek » 11 cze 2006, 21:11

Mam problem który mnie denerwuje. Polega na tym, że jak włanczam światła nawet postojówki lub dmuchawe to obroty wzrastają z 900 na 1000 i falują 1000-1100 i dopiero po 5 do 10 sek opadają( bez różnicy czy to PB czy Lpg ). Dzieje się tak również jak dojeżdzam do skrzyżowania. Wszystko jest wpożadku jak nie ruszam pedałem gazu. Rano autko odpala ładnie obr są na 1500 i po chwili opadają na 1100. Nie miałem strzału na Lpg. Świece brisk, producenta kabli WN i kopułki nie znam. Wszystko wymieniałem 7 tyś km temu. Wyczyściłem przepustnice obroty ustawiałem w tzw. trybie serisowym. Sprawdzałem kompa i pokazuje błąd nr 15 wiem, że chodzi o sonde. Byłem u elektryka i zmierzył ją miernikiem i stwierdził że jest Ok. Zresetowałem go już nie pokazuje tego błędu. Autko poza tymi obrotami jeździ normalnie nic nie przerywa nie szarpie spalanie w normie. Proszę o jakieś rady bo już mi się kończą pomysły i cierpliwość.
Ps przeszukałem archiwum, ale nic nie znalazłem. Jak coś to proszę o jakiś link
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Kajman » 11 cze 2006, 21:13

A aku masz naladowane i sprawne?
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 17:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez Cysiek » 11 cze 2006, 21:15

Kajman napisał(a):A aku masz naladowane i sprawne?

Rano odpala normalnie bez żadnego problemu. Na aku jest taka lampka i świeci na zielono tzn że jest Ok
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 11 cze 2006, 21:50

Cysiek – dawno kasowałeś błędy? (+/– w km)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 11 cze 2006, 22:02

Grzyby napisał(a):Cysiek – dawno kasowałeś błędy? (+/– w km)

Jakieś 50km temu.
Po wyczyszczeniu przepustnicy jest troszke lepiej ( tak mi się zdaje ) może to przez te świece Briska. Jutro zamówie Ngk, bo na forum raczej zbierają kiepską opinie.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 11 cze 2006, 22:13

Cysiek napisał(a):Jakieś 50km temu.

przejedź jeszcze trochę i sprawdź błędy jeszcze raz. Po skasowaniu (w przypadku usterki) trochę mija do ponownej sygnalizacji.
Jak będziesz miał ponownie kod sondy to masz odpowiedź.

A profilaktycznie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zalej ile wejdzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 12 cze 2006, 16:49

Grzyby napisał(a):A profilaktycznie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zalej ile wejdzie.

To była pierwsza rzecz którą sprawdziłem. Ile trzeba przejechać km i sprawdzić kompa. Tak orientacyjnie
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Grzyby » 12 cze 2006, 17:24

Cysiek napisał(a):Ile trzeba przejechać km i sprawdzić kompa. Tak orientacyjnie

różnie – czasem wystarczy 10-20, czasem błąd wraca po 100.
U mnie błąd jeden (przepływomierza) pojawiał się po mniej niż 10km, za to lambda po ok. 100.
Nie wiem od czego to zależy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cysiek » 12 cze 2006, 20:16

Po dzisiejszym dniu wydaje mi się, że problem jest większy na lpg niz na pb. Objaw występuje na rozgrzanym silniku.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323