Strona 1 z 3

Ciągle chodzący wentylator

PostNapisane: 26 maja 2006, 23:09
przez Lukasz_zdw
Witam. Mam pytanie czy u was w Mazdach 323 F 1.6 16V tez prawie caly czas chodzi wentylator?? Tzn jak auto sie nagrzeje t zalącza sie wentylator mimo ze wskazowka od temperatury jest na połowie skali moze minimalnie poza. Czasami sie wyłączy ale tylko na moment po czym znowu sie załącza. Układ nie jest zapowietrzony a płynu w chlodnicy i w wyrównawczym full. Pytam poniewaz mam jeszcze mazde 323 BG 1.3 i tam prawie wogole sie nie wlącza tylko w straszne upały.

PostNapisane: 26 maja 2006, 23:14
przez Yard
i martw się tą drugą sytuacją

PostNapisane: 27 maja 2006, 00:17
przez scanioll
Wentylator włącza się gdy temperatura płynu osiągnie 92-93 stopnie, jeśli jest drugi stopień to włącza się przy 99 stopniach. Skoro u Ciebie włącza się co chwilę to coś jest nie tak , ponieważ jedyna sytuacja kiedy może włączać się co chwilę to praca na biegu jałowym w bardzo upalny dzień lub wjazd na Giewont :P . Na poważnie to sprawdż czy układ nie jest zapowietrzony albo wyciągnij karton , którym niektórzy zasłaniają chłodnicę na zimę hahaha

PostNapisane: 27 maja 2006, 09:47
przez Łukasz
Lukasz_zdw napisał(a):w wyrównawczym full.
– to nie dobrze!!! Powinno być na połowie.Serio

PostNapisane: 27 maja 2006, 10:36
przez SoVa
a mnie marwi ze w mojej madzi jak sie zgrzeje i slysze ze chodzi wiatrak... to jak zgasze silnik to i gasnie wiatrak... a w innych autach jakie mialem (i jakie maja znajomi) jak zgasze silnik to wentylator jeszcze chodzi... czy to normalne w madziach??

dodam ze jak przekrece kluczyk tylko na elektryke to wiatrak chodzi

PostNapisane: 27 maja 2006, 10:38
przez Grzyby
SoVa napisał(a):czy to normalne w madziach??

tak ma być

PostNapisane: 27 maja 2006, 10:43
przez SoVa
Grzyby napisał(a):
SoVa napisał(a):czy to normalne w madziach??

tak ma być


w sumie mechanicy tez mi tak mowili... ze to nic zlego ale troche mnie to denerwuje i tak na postoju przed zgaszeniem fury czekam az wiatrak sam zgasnie :P (albo gasze fure i odpalam tylko elektryke aby wiatraczek dochlodzil)...

PostNapisane: 27 maja 2006, 10:45
przez ravo
SoVa napisał(a):albo gasze fure i odpalam tylko elektryke aby wiatraczek dochlodzil)...

szkoda aku, poprostu tak ma byc :)

PostNapisane: 5 cze 2006, 00:04
przez Lukasz_zdw
Wczoraj spuszcalem caly plyn bo zakładalem LPG potem wlewalem go bardzo powoli wszedł cały i jeszcze musialem dolac z okolo 0,5 litra do tego co spuścilem.Układ odpowietrzylem ale mimo to wentylator i tak sie wlącza nawet wieczorem gdy jest chlodno po rownomiwrnej jeździe gdy silnik sie nagrzeje. Czy to mozliwe ze padł jakis czujnik od wentylatora?? bo wskazowka cieczy pokrywa sie idealnie z kreską na polowie baku(w 323F są naprzeciw siebie wiec dobrze widac) czyli jest takze na polowie skali od temperatury cieczy i wtedy wlącza sie wentylator a w skazowka nie przechodzi nawet polowy!!. W bylej maździe wskaźnik znacznie mija polowe i wiatrach nie chodzi tylko bardzo zadko. Juz nie mam do tego sily czy to nie jakis czujnik??

PostNapisane: 6 cze 2006, 00:46
przez mad_man
erm w mojej madzi wentylek sobie przestaje chodzic jak kluczyk wyciagne a co do przelaczenia na elektryke.. no wlasnie, ja mam cos z instalacja nagrzebane, przy okazji spytam, czy jak dacie kluczyk w pierwszy stan to mozecie sterowac szybami ? czy tylko na drugim ?no i czy na pierwszym dziala wam zapalniczka samochodowa ?

PostNapisane: 6 cze 2006, 10:36
przez Grzyby
mad_man napisał(a):jak dacie kluczyk w pierwszy stan to mozecie sterowac szybami ? czy tylko na drugim ?

na drugim

mad_man napisał(a):czy na pierwszym dziala wam zapalniczka samochodowa

nie

Na pierwszym działa radio :P

ale to w 626

PostNapisane: 6 cze 2006, 13:20
przez Gawron
mad_man napisał(a):no i czy na pierwszym dziala wam zapalniczka samochodowa

u mnie działa

Grzyby napisał(a):Na pierwszym działa radio

tysz działa

PostNapisane: 7 cze 2006, 07:42
przez Yard
Pierwszy – zapalinczka
Drugi – wycieraczk
Nie masz instrukcji?

PostNapisane: 13 cze 2006, 00:24
przez HIO
co do wentylatora.... mialem kiedys uszkodzony czujnik tzn. zlamal sie ;) wzialem go prowizorycznie naprawilem i wentylator chodzil caly czas.... pozniej go wymienilem i wszystko wrocilo do normy.

PostNapisane: 13 cze 2006, 07:58
przez dudkam
U mnie jest identycznie albo jeszcze gozej bo wentylator nawet w zime sie wlaczał.
Wymieniłem już czujnik wentylatora i termostat i ciagle tosamo a wskaźnik równo na środku skali.

PostNapisane: 13 cze 2006, 12:33
przez Yard
dudkam napisał(a):U mnie jest identycznie albo jeszcze gozej bo wentylator nawet w zime sie wlaczał.
Wymieniłem już czujnik wentylatora i termostat i ciagle tosamo a wskaźnik równo na środku skali.

Co to się porobiło? Coś co jest normalne jest dziwne. :|

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:25
przez Lukasz_zdw
Nie wiem jak u was (chodzi mi o tych co mają ten sam problem z wiatrakiem) ale u mnie po nagrzaniu silnika i jeździe po miescie gdy silnik juz dobrze sie zagrzeje i zacznie chodzic wentylator to chlodnice mam chlodną u góry przy korku jest gorąca a środek i sam dół chlodny, niektore patrie chlodnicy niemal zimne. Uklad napewno nie jest zapowietrzony wiec chyba nie pozostaje mi nic innego jak czyscic chlodnice. Ale wskaźnik mimo wszystko na polowie skali.

PostNapisane: 14 cze 2006, 09:25
przez Jano
Może to termostat?

PostNapisane: 14 cze 2006, 12:47
przez Yard
Lukasz_zdw napisał(a):... po nagrzaniu silnika ... niektore patrie chlodnicy niemal zimne. . Ale wskaźnik mimo wszystko na polowie skali.


Nie jesteś pewnie pierwszym właścicielem samochodu. Nie wiadomo co było robione z chłodnicą. Może ciekła i ktoś "zaklejał". Może lał kranówkę i powstał kamień. Prawdopodobnie nie ma przejść między niektórymi partiami chłodnicy.
Wyjmij ją i przepłucz wodą pod ciśnieniem żeby wypłukać szlam, można spróbować odkamieniaczem usunąć kamień, jeśli płukanie nie pomoże.

PostNapisane: 14 cze 2006, 23:37
przez stanlej24
U mnie radio dziala bez kluczyka... ;)