Strona 27 z 27

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 22 lut 2019, 13:06
przez Piohrun
Witaj LouLou,
w kwestii znalezienia sensownych egzemplarzy to zależy o czym mówimy.
Jeśli chodzi o mechanikę to jest to jak najbardziej wykonalne. Szczególnie silniki 1.6, raczej nikt ich nie katował więc łatwo znaleźć w dobrym stanie. Jeśli mówimy o 1.8 DOHC to trochę ciężej bo dużo ludzi je upalało i masa tych silników poszła na SWAPy do innych samochodów.
Jeśli chodzi o rdzę na nadwoziu to bez większych problemów znajdziesz egzemplarz który posiada tylko śladowe ilości.
Jeśli chodzi o posiadanie podłogi to już gorzej :P Bardzo ciężko znaleźć BG z podłogą. 323 chyba trochę łatwiej niż 323F ale to moja subiektywna opinia.

Co do informacji na temat silników i skrzyń:
protegefaq.net

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 22 lut 2019, 14:41
przez LouLou
Piohrun,
Bardzo dziekuje za konkretną odpowiedź .
Piszac sensowny miałem na myśli taki, który będzie jeszcze do odratowania. (Wiadomo przy wpompowaniu pewnej ilości gotówki, ale nie nastawiam sie na pewno na generalne odrestaurowanie :D ). Czy jeszcze jakieś szczególne miejsca, czy to mechaniczne, czy blacharskie które warto koniecznie obejrzeć na oględzinach?
Ogólnie jestem troche w szoku bo kilka lat wstecz dość dużo tych mazd przewijało sie w ogłoszeniach, a tutaj widzę , że mało ich zostało. Nie wiem czy nie rozwaze sprowadzenia .

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 25 lut 2019, 21:28
przez Piohrun
Generalnie musisz szukać czegoś co posiada podwozie, jak konstrukcja jest zdrowa to wszystko inne jest do zrobienia, jak niema konstrukcji to cóż... dom bez fundamentów nie postoi.
Niby można się bawić w spawanie podłogi, podłużnic itd. ale to kupa kasy i roboty, bardzo duża kupa.
Mechanicznie niema spiny, BG nie miały jakichś takich typowych usterek, poza tym mechanika jest mega tania w naprawie w BG. W zasadzie jedyna rzecz która na prawdę lubi umierać o przednie łączniki stabilizatora, 11zł za sztukę :P

Blacharsko, tutaj można by dużo pisać.
Podwozie:
1. mocowania wahaczy przód (przy tylnej tulei wahacza) i tył (szczególnie wzdłużnych)
2. kielichy
3. progi – niby można wspawać ale jak niema progów to pewnie pod nimi też za wiele nie zostało
4. Łączenie podłogi z progiem – od wewnętrznej strony tego wystającego płaskownika, podłoga się odrywa jak ktoś źle podstawi podnośnik

Nadwozie:
1. tylne błotniki – żeby to naprawić trzeba spawać
Reszta elementów jest wymienna (no może poza dachem) więc niema spiny.