Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
nawet nie wiem ile dokladnie tego jest – w przyblizeniu to od wymiany do wymiany SOHC potrzebuje dolewki okolo 1l a DOHC zdecydowanie mniej potrzebuje ale nawet nie wiem ile bo mam dopiero 5 miesiecy
Dzisiaj miałem przyjemność skorzystać z naszych nowo otwartych autostrad akurat A2 i nie mogłem się oprzeć sprawdzenia Vmax
23 letnia madzia z mini silniczkiem 1.3 tylko 8 zaworów pobiła swój rekord ze 150 na 160 km/h na gazie a na benzynce za późno zacząłem sprawdzać bo chciała jechać więcej niż 160 ale musiałem zwalniać bo zjazd się zbliżał ale i tak myśle że nie jest źle ;p No ale za przyjemnością i zadowoleniem kryją sie niespodzianki pierwsza to taka że wypaliłem do końca tłumik i odpadła końcówka tłumika i mam takie buczenie w środku że łeb boli po przejechaniu 1 km a druga to taka i moje pytanie czy przy tak wysokich obrotach, prędkości najprawdopodobniej skrzynia pluła olejem najprawdopodobniej przez odpowietrznik górny o ile to jest odpowietrznik czy mieliście tak kiedyś 
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
tyla napisał(a):nawet nie wiem ile dokladnie tego jest – w przyblizeniu to od wymiany do wymiany SOHC potrzebuje dolewki okolo 1l a DOHC zdecydowanie mniej potrzebuje ale nawet nie wiem ile bo mam dopiero 5 miesiecy
Dzięki bardzo właśnie jako że jestem jeszcze uczniem
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
ogolnie oczywiscie polecam F GT
zalety:
-niski koszt zakupu
-bardzo dobre osiagi
-dobre wyposazenie
wady:
-rdza
-przeplywomierze
-bardzo slaby dostep do czesci "tuningowych" (w porownaniu np. do hondy)
-przecierajacy sie fotel kierowcy
-listewki przy szybach
-brak schowkow w kabinie (nie ma gdzie dac np. tel – ja osobiscie zakupilem na szrocie schowek pod popielniczke ale jest bardzo trudno dostepny)
Jak bierzesz z LPG to tylko sekwencja a jak starsze generacje to posprawdzaj dokladnie caly dolot pod wzgledem szczelnosci i przeplywomierz i pompe paliwa i zaraz po kupnie zmieniaj na sekwencje
pzdr
zalety:
-niski koszt zakupu
-bardzo dobre osiagi
-dobre wyposazenie
wady:
-rdza
-przeplywomierze
-bardzo slaby dostep do czesci "tuningowych" (w porownaniu np. do hondy)
-przecierajacy sie fotel kierowcy
-listewki przy szybach
-brak schowkow w kabinie (nie ma gdzie dac np. tel – ja osobiscie zakupilem na szrocie schowek pod popielniczke ale jest bardzo trudno dostepny)
Jak bierzesz z LPG to tylko sekwencja a jak starsze generacje to posprawdzaj dokladnie caly dolot pod wzgledem szczelnosci i przeplywomierz i pompe paliwa i zaraz po kupnie zmieniaj na sekwencje
pzdr
tyla napisał(a):ogolnie oczywiscie polecam F GT
zalety:
-niski koszt zakupu
-bardzo dobre osiagi
-dobre wyposazenie
wady:
-rdza
-przeplywomierze
-bardzo slaby dostep do czesci "tuningowych" (w porownaniu np. do hondy)
-przecierajacy sie fotel kierowcy
-listewki przy szybach
-brak schowkow w kabinie (nie ma gdzie dac np. tel – ja osobiscie zakupilem na szrocie schowek pod popielniczke ale jest bardzo trudno dostepny)
Jak bierzesz z LPG to tylko sekwencja a jak starsze generacje to posprawdzaj dokladnie caly dolot pod wzgledem szczelnosci i przeplywomierz i pompe paliwa i zaraz po kupnie zmieniaj na sekwencje
pzdr
mam zamiar kupić z sekwencja
listwy będę mieć z aktualnego auta na zapas
schowki w 1.6 mi nie przeszkadzało
które nie rdzewieje chodzi o to żeby dbać
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
tyla napisał(a):ogolnie oczywiscie polecam F GT
zalety:
-niski koszt zakupu
-bardzo dobre osiagi
-dobre wyposazenie
wady:
-rdza
-przeplywomierze
-bardzo slaby dostep do czesci "tuningowych" (w porownaniu np. do hondy)
-przecierajacy sie fotel kierowcy
-listewki przy szybach
-brak schowkow w kabinie (nie ma gdzie dac np. tel – ja osobiscie zakupilem na szrocie schowek pod popielniczke ale jest bardzo trudno dostepny)
Jak bierzesz z LPG to tylko sekwencja a jak starsze generacje to posprawdzaj dokladnie caly dolot pod wzgledem szczelnosci i przeplywomierz i pompe paliwa i zaraz po kupnie zmieniaj na sekwencje
pzdr
Zalety:
– niski koszt zakupu ? Wszystko w zależności w jakim stanie jest samochód, zadbane 1.6 z pakietem GT może kosztować więcej niż ori GT
– bardzo dobre osiągi hmm.. lepiej kupić zdrową 1.6 16V albo 1.8 SOHC niż oliwo żerne DOHC i płacić drugie tyle za remont silnika.
– bardzo dobre wyposażenie ? – niektóre 1.6 miały lepsze niż GT więc tutaj po raz kolejny zależy na co trafisz.
Wady:
-rdza –

-przepływomierze – jak wiemy w każdej BG jest to problem jak jest gaz I lub II gen.
-bardzo słaby dostęp do części tuningowych – dla chcącego nic trudnego
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
tyla napisał(a):ogolnie oczywiscie polecam F GT
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
tyla napisał(a):Znacie moze jakies auta w tym budzecie (ok 4 tys) o osiagach 8,1 do 100km/h ?
mierzyłeś ?
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Swift 1.3 GTI też ładnie zbiera
stare CRX itp 
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
GT mi się podoba i będę na nią polować pod konieć sierpnia właśnie jak dostanę ostatnią wypłatę budżet właśnie do 4tyś zł
f-ka mi się podoba od dzieciństwa jak cholera mam teraz 1.6 i sobie chwalę nie powiem na nią nic złego....gdyby poprzedni właściciel zadbał o rdzę konserwację itd. zapewne bym nie zmienił
oczywiście w wrześniu się tu zgłoszę z prośbą o doradzenie już na temat konkretnego modelu
napewno będzie 1.8 ale SOHC czy DOHc to się okaże dzięki panowie
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
bierz DOHC
Swift 1.3 GTi rzeczywiscie jest szybki ale bardzo ciezko dostac zadbany egzemplarz – szukalem przez pol roku odpowiedniej sztuki, ogladalem kilka takich samochodow i zaden nie byl godny prawdziwego zainteresowania.
Stare CRX jesli maja konkretny silnik to trzymaja cene – ale jakos mi sie nigdy nie podobaly te szupy
Swift 1.3 GTi rzeczywiscie jest szybki ale bardzo ciezko dostac zadbany egzemplarz – szukalem przez pol roku odpowiedniej sztuki, ogladalem kilka takich samochodow i zaden nie byl godny prawdziwego zainteresowania.
Stare CRX jesli maja konkretny silnik to trzymaja cene – ale jakos mi sie nigdy nie podobaly te szupy
tyla napisał(a):bierz DOHC![]()
Swift 1.3 GTi rzeczywiscie jest szybki ale bardzo ciezko dostac zadbany egzemplarz – szukalem przez pol roku odpowiedniej sztuki, ogladalem kilka takich samochodow i zaden nie byl godny prawdziwego zainteresowania.
Stare CRX jesli maja konkretny silnik to trzymaja cene – ale jakos mi sie nigdy nie podobaly te szupy
Myślę podobnie. Proponowano mi jeszcze audi 90.....w życiu nie bardziej topornym autem jeszcze nie jechałem wszystko chodzi jak w jelczu....
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
quattro bym jeszcze rozważał ale zbyt drogie na mą kieszeń ;D poza tym środek zbyt kańciasty
a i ten wzrok przechodniów gdy jadę tak niepowtarzalną madzią plus 10 do lansu
plus 5 do dumy 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość