Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez pawcio1017 » 12 gru 2011, 17:06

lewy323s napisał(a):Odpowiedź dla Pawcio :) Myślę że wina filtra, bo po jego wymianie na filtron ciśnienie oleju gaśnie prawie natychmiast. Poza tym przy jego demontażu nie było w nim wogóle oleju, a chyba powinien być.


Ok dzieki <oczko> W takim razie w przyszłości bede sie wystrzegać ich części <oczy> Teraz jak mi tak powiedziales to rzeczywiscie u mnie kontrolka oleju gaśnie dopiero po chwili a jak Mazde kupiłem to przed wymianą oleju gasła od razu <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gogo » 12 gru 2011, 17:58

Może tulejki, może szczotki <rotfl>
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez pawcio1017 » 12 gru 2011, 18:18

Jak sie dobrze popodłącza to powinno jako tako chodzić...

tyla napisał(a): Czy da sie to samemu zalozyc "w garazu" z niewielkimi umiejetnosciami jesli chodzi o elektryke ?


Nie polecam, bo możesz narobić więcej szkody niż pożytku <oczko> Zapewne dadzą do kompletu instrukcje ale bedzie ona uniwersalna i bez znajomosci "kabelkologii" swojego samochodu łatwo nie będzie <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 12 gru 2011, 19:39

kyynio napisał(a):Witam.
Co może być przyczyną tego że rozrusznik słabo kręci ? Akumulator jest naładowany i na dodatek próbowałem odpalić też na przewodach i jest to samo, rozrusznik obraca sie 2-3 razy a póżniej jest tylko cykanie. Znajomy mówił że mogą to być przepalone klemy albo jakieś zwarcie na rozruszniku. bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje :)

Sprawdź klemy przeczyść i przesmaruj sprawdź połączenie przewodów na alternatorze a jak z olejem nie zamarza dawno temu wymieniałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Hanczak » 12 gru 2011, 20:44

Podjedź do mechanika który się zajmuje akumulatorami i niech zbada jaką sprawność ma ten Twój akumulator. To, że ma odpowiednie napięcie o niczym nie świadczy.

Jeśli aku będzie dobry to trzeba sprawdzić ładowanie. Jeśli jest ok to zabieramy się za rozrusznik.

Rozrusznik trzeba wyjąć (dostęp nie jest ciekawy, przydałby się kanał, odkręcamy od bloku skrzyni i z łapy pod kolektorem), następnie trzeba go rozebrać i sprawdzić w jakim stanie jest komutator i szczotki. Jeśli dawno nie było to ruszane to trzeba się spodziewać niezłego kataklizmu. Szczotki wymieniane są razem z całą górną płytką tak więc trzeba ją odlutować. Poza tym trzeba sprawdzić stan łożysk wirnika, jeśli są za bardzo wyrobione to będą powodowały zakleszczanie się całego mechanizmu.
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez kyynio » 13 gru 2011, 00:29

Ok jutro sprawdze klemy i pojade do elektryka zeby sprawdzil aku a jak wszystko bedzie dobrze to pojade do kolesia ktory mi wymienial juz kiedys rozrusznik za 50. A to moze tez byc wina oleju ? Olej wymienialem juz ponad 10tys temu i wlasnie mialem sie zabrac za wymiane oleju filtrow itp a tu cos sie dzieje z rozrusznikiem:/ dzieki za rady
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez pawcio1017 » 15 gru 2011, 18:41

Może ktoś sie skusi na skórzany mieszek lewarka skrzyni biegów zamiast tej okropnej gumy? <oczko>
Bede się rozstawać niedługo ze swoją mazdą więc wyciągam co lepsze rarytasiki :)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=128808

Co do problemu z akumulatorem – jak na moje to szczotki mogły Ci się skończyć. Bendix Ci odbija prawidłowo?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez djakob » 16 gru 2011, 00:28

A ja mam takie pytanie.
W 323F BG występują dwa ułożenia regulacji położenia świateł, regulacji podświetlenia kokpitu oraz regulacja elektryczna szyb. Dlaczego raz są ułożone pionowo a raz poziomo? oraz regulacja lusterek jest pod radiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Michel » 16 gru 2011, 00:32

Do 91' regulacja lusterek była pod radiem, na przodzie napis Mazda zamiast znaczka i parę innych drobiazgów, to niby taki "fejslifting".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez djakob » 16 gru 2011, 00:40

Dzięki a info :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez patryk240 » 16 gru 2011, 21:32

Właśnie wróciłem z próby wymiany tulei wahacza niestety udało mi się wymienić tylko poduszki wahaczy przednich bo tuleje przednia wahacza przedniego którą trzeba by było wybijać przy próbie odkręcenia śruba wraz z nakrętką zaczęła się kręcić <płacze> nakrętka jest wsadzona w blaszkę z otworem na nakrętkę aby nie trzeba było trzymać jej przy odkręcaniu w moim przypadku nakrętka obraca się w tej blaszce gdyż się wyrobiła macie na to jakiś sposób ?? bo ja nie mam pomysłów jak nie to zostaje przy wymienionych poduszkach a przednie olewam i robię zbieżność bo zaraz stracę nowo zakupione oponki <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Eklerek323f » 18 gru 2011, 01:39

Próbowałeś ją czymś skontrować lub zablokować?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez patryk240 » 18 gru 2011, 12:49

Eklerek323f napisał(a):Próbowałeś ją czymś skontrować lub zablokować?

Nie da się bo ona nie wiem czy wystaje choćby 1mm <zawstydzony> Myślałem od przyspawaniu nakrętki do tej blaszki która miała ją przytrzymywać ale nie mam migomatu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez przemo12345 » 23 gru 2011, 10:37

witam
ma ktoś z was możliwość wysłania mi zdjęcia "starych" podkładek pod tablice rejestracyjną?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez pawcio1017 » 23 gru 2011, 11:21

przemo12345 napisał(a):witam
ma ktoś z was możliwość wysłania mi zdjęcia "starych" podkładek pod tablice rejestracyjną?


Proszę:
Obrazek

Ale co to ma wspólnego z tematem to ja nie wiem... <oczy> :D
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez przemo12345 » 23 gru 2011, 13:37

chciałem "stare" czyli te pierwsze "czerwone".te co wstawiłeś są aktualne .wprosiłem się tutaj z tematem ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu pod moje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez pawcio1017 » 23 gru 2011, 16:05

przemo12345 napisał(a):chciałem "stare" czyli te pierwsze "czerwone".te co wstawiłeś są aktualne .wprosiłem się tutaj z tematem ponieważ nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu pod moje pytanie.


Zapewniam CIę, że to są "stare" :) Po prostu taki wzór był w kolorze niebieskim i czerwonym. Aktualne wyglądają tak:

Obrazek
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez przemo12345 » 23 gru 2011, 18:11

racja. dzięki.więc zamiast tego niebieskiego był czerwony? przydało by się trochę bliższe i dokładniejsze zdjęcie, ale może jakoś sobie poradzę.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez pawcio1017 » 23 gru 2011, 19:56

przemo12345 napisał(a):racja. dzięki.więc zamiast tego niebieskiego był czerwony? przydało by się trochę bliższe i dokładniejsze zdjęcie, ale może jakoś sobie poradzę.


Poszukaj w galeriach naszych mazd, na pewno ktoś ma założone stare-czerwone <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez BratCukierka » 23 gru 2011, 23:29

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323