Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Michel » 8 gru 2011, 22:22

Hydro regulatory (popychacze) są prawie nie zniszczalne, sprawdź poziom oleju, może jest za mało. Ewentualnie rozbierz silnik i je przeczyść, po tylu latach mogły się po zastawać i nie pracują tak lekko jak powinny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez lewy323s » 8 gru 2011, 23:22

Ja miałem przypadek że kupiłem filtr oleju jakiejś nieznanej firmy (jakies Japanparts) bo akurat filtron którego kupowałem był u mnie niedostępny i ten okazał się wadliwy. Nie trzymał oleju i zawsze po uruchomieniu silnika na zimno zawory przez chwile pracowały na sucho. Ciśnienie oleju gasło dopiero po 2-3 sekundach (chyba czujnik jest w głowicy). Zorientowałem się i wymieniłem ten szmelc ale już zaworki dostały po d... Teraz jak odpalam po nocy silnik to przez chwile rechot i potem cicho. Do tego czau nigdy sie nie odzywały. Co by było gdybym tego filtra nie wywalił...?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez pawcio1017 » 8 gru 2011, 23:53

lewy323s napisał(a):Ja miałem przypadek że kupiłem filtr oleju jakiejś nieznanej firmy (jakies Japanparts) bo akurat filtron którego kupowałem był u mnie niedostępny i ten okazał się wadliwy. Nie trzymał oleju i zawsze po uruchomieniu silnika na zimno zawory przez chwile pracowały na sucho. Ciśnienie oleju gasło dopiero po 2-3 sekundach (chyba czujnik jest w głowicy). Zorientowałem się i wymieniłem ten szmelc ale już zaworki dostały po d... Teraz jak odpalam po nocy silnik to przez chwile rechot i potem cicho. Do tego czau nigdy sie nie odzywały. Co by było gdybym tego filtra nie wywalił...?


Na jakiej podstawie twierdzisz że to wina filtra? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Jason X » 9 gru 2011, 12:21

Michel napisał(a):Hydro regulatory (popychacze) są prawie nie zniszczalne.


Mechanik twierdził, że to popychacze do wymiany...chyba wie co mówił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Michel » 9 gru 2011, 13:47

Pewnie, że wie, w końcu weźmie 300 zł za wymianę i może 1600 za popychacze. Co ma mówić, że sam sobie poradzisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez pawcio1017 » 9 gru 2011, 13:58

Panowie u mnie też planuje zrobić porządek z zaworami (na szczescie mam 8v) na wiosne przy okazji rozrządu. Ale wpadł mi pomysł, żeby kupić drugą kompletną głowicę splanować i samu ją na powoli wieczorami przygotować, wszystko porobić na tip top. A potem na wiosne tylko podmianke zrobić, żeby madzia nie była uziemiona na pare dni... Co sądzicie o takim pomyśle?


A powie mi ktoś jeszcze jaka jest pojemność zbiornika paliwa w 323BG? <oczko> Bo jakos doszukac nie moge
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 9 gru 2011, 14:14

pawcio1017 napisał(a):Panowie u mnie też planuje zrobić porządek z zaworami (na szczescie mam 8v) na wiosne przy okazji rozrządu. Ale wpadł mi pomysł, żeby kupić drugą kompletną głowicę splanować i samu ją na powoli wieczorami przygotować, wszystko porobić na tip top. A potem na wiosne tylko podmianke zrobić, żeby madzia nie była uziemiona na pare dni... Co sądzicie o takim pomyśle?


A powie mi ktoś jeszcze jaka jest pojemność zbiornika paliwa w 323BG? <oczko> Bo jakos doszukac nie moge

50l zbiornik :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Jason X » 9 gru 2011, 16:45

Michel napisał(a):Ewentualnie rozbierz silnik i je przeczyść, po tylu latach mogły się po zastawać i nie pracują tak lekko jak powinny.


Aż takim specjalistą nie jestem, żeby się za to zabierać. Olej się wydaje w porządku, bo sprawdzałem. Charakterystyczne klekotanie zaczęło się kilka miechów po wymianie oleju. Objawy: im więcej daję gazu mojej BG tym bardziej częstotliwe klekotanie. Na luzie silnik pracuje normalnie. Gdy zabrałem samochód do fachowca ten stwierdził, że to na pewno popychacze, ale nie będzie sprawdzał, który i lepiej od razu zmienić wszystkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Michel » 9 gru 2011, 22:35

Lepiej niech się wypowie ktoś z odpowiednim wykształceniem, ja jestem tylko amatorem, ale wydaje mi się, że zawory klekotały by na wolnych obrotach i zimnym silniku. Możliwe, że pies jest zupełnie gdzie indziej pogrzebany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Jason X » 9 gru 2011, 23:20

Klekot jest także, gdy puszczam gaz i samochód jest "na sprzęgle".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez pawcio1017 » 10 gru 2011, 00:33

Jason X chodzi Ci o to, ze gdy jadąc puszczasz gaz i haumujesz silnikiem to slyszysz takie klekotanie?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Hanczak » 10 gru 2011, 19:47

Zależy czy bardzo stukają i ile jest od wymiany. Koszt jednego to w granicach 80 zł. A wymiana nie jest jakoś kosmicznie trudna :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez Bo_Lo » 10 gru 2011, 20:40

dziwne ze nie klekota na wolnych obrotach.ja mialem kiedys starsza 323(bf) i mialem podobnie-klekotalo mocniej przy rozpedzaniu(obciazeniu silnika),na wolnych obrotach prawie wcale.okazalo sie ze to panewki -efekt kilkukrotnego przegrzania silnika(niedrozna chlodnica).
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez lukasz198500 » 10 gru 2011, 22:49

witam mam problem pęk mi kluczyk i bede musiak wymienic cala stacyjke . czy pasuje ona od innego modelu mazdy pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 21:43
Posty: 6

Postprzez MareckiGTI » 10 gru 2011, 22:59

Sory że wbije się w waszą dyskusje powiedzcie mi czy silnik 1.6 16V jest silnikiem kolizyjnym czy nie?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez pawcio1017 » 10 gru 2011, 23:21

Z tego co ja słyszałem to nie, ale niech ktoś potwierdzi <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Jason X » 11 gru 2011, 13:34

pawcio1017 napisał(a):Jason X chodzi Ci o to, ze gdy jadąc puszczasz gaz i haumujesz silnikiem to slyszysz takie klekotanie?


Też. Ale jak wciskałem gaz, bez sprzęgła, też słychać. Powoli ten dźwięk zaczyna irytować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez lewy323s » 11 gru 2011, 22:11

Odpowiedź dla Pawcio :) Myślę że wina filtra, bo po jego wymianie na filtron ciśnienie oleju gaśnie prawie natychmiast. Poza tym przy jego demontażu nie było w nim wogóle oleju, a chyba powinien być.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez tyla » 11 gru 2011, 23:12

Witam serdecznie :)

http://moto.allegro.pl/starter-odpalani ... 45274.html

czy taki sprzet bedzie prawidlowo dzialac w takim aucie ? Chodzi mi o to czy jest w tym modelu jakis problem ze zdalnym sterowaniem centralnym zamkiem lub z podpieciem alarmu. Funkcja zdalnego odpalania tez jest ciekawa. Wie ktos moze cos wiecej na ten temat ? Czy da sie to samemu zalozyc "w garazu" z niewielkimi umiejetnosciami jesli chodzi o elektryke ?

PS I czy mam immobilizer w kluczyku ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez kyynio » 12 gru 2011, 17:03

Witam.
Co może być przyczyną tego że rozrusznik słabo kręci ? Akumulator jest naładowany i na dodatek próbowałem odpalić też na przewodach i jest to samo, rozrusznik obraca sie 2-3 razy a póżniej jest tylko cykanie. Znajomy mówił że mogą to być przepalone klemy albo jakieś zwarcie na rozruszniku. bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje :)
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323