Strona 26 z 27

PostNapisane: 11 lut 2016, 19:00
przez Jasoon
Strach jeździć tak skorodowanym autem. Z tymi nadkolami jest tragedia w tych modelach. Sam osobiście miałem w nodkolu dziure (po wyczyszeniu rdzy) taką, że głowa wejdzie. Lakiernik dziwił się, że to auto nie rozkraczyło się na drodze.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 11 lip 2016, 12:12
przez WORCIK
KOLEDZY ILE JEST WARTA MAZDA 323 Z ROKU 1994 ?

http://otomoto.pl/oferta/mazda-323-mazd ... 59bd2ffbd0

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 11 lip 2016, 12:35
przez pawcio1017
Tak na prawdę wszystko zależy od stanu. Dla punktu odniesienia – ja swoją bg (1991r.) jakies 4 lata temu sprzdalem za 2500zł ale idealna nie byla. Koniecznie sprawdz stan kielichow z tylu, bo to piętą ahillesowa tego modelu. Jak auto w b.dobrym stanie to wartość powoli będzie już wzrastac pod warunkiem ze bedzie sie caly czas taki stan utrzymywać

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 12 lip 2016, 10:39
przez WORCIK
Auto nie ma tylnej półki oraz ma trochę zarysowań na błotnikach oraz na zderzakach. Na nadkolu ma zrobiona zaprawkę ;)

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 13 lip 2016, 15:28
przez WORCIK
Po oględzinach okazało się jeszcze że była malowana. Cały maska oraz błotniki były szpachlowane i malowane. W niektórych miejscach jest tyle szpachlu, że w mierniku nie starczyło skali :D .

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 5 paź 2016, 16:34
przez bartek4
Witam,

przeczytalem caly watek z opiniami... nie znalazlem szczegolowych opini na temat silnika 1.6 16V – 88KM
przymierzam sie do zakupu takiej wersji... czy ktos by mogl sie wypowiedziec o w.w. jednostce?
na co szczegolnie zwrocic uwage podczas ogledzin (poza elektryka, kielichami, ruda ogolnie wszedzie)?
czy jest to dobry wybor na Auto na codzien?

z gory dziekuje za opinie i odpowiedzi

PostNapisane: 5 paź 2016, 17:17
przez Eshiru
Miałem bagietę "efkę" z tym silnikiem- aut miałem sporo, uważam że to było najlepsze. Silnik naprawdę dawał radę, do pomykania po mieście naprawdę wypas, a i w trasie sobie radził (750km praktycznie ciągłej jazdy). Spalanie koło 10-12 litrów gazu. Jeździłem na oleju 10-w40 i dolewałem około 300-400 ml na 1000km co uważam za super wynik. Popylałem na zwykłej instalacji II generacji, pracował na tym bardzo dobrze. Do tego 323f bg była naprawdę wygodna, mam 194 cm wzrostu i wbrew pozorom super się czułem w jej wnętrzu. Szkoda że była tak przeżarta :(
Przy zakupie tak jak pisałeś sprawdź dokładnie podwozie (zwłaszcza podłużnice). Sprawdź też motor, czy ma moc, czy nie kopci, nie cieknie z niego. Co ważne sprawdź stan amorków przód i tył bo do tego modelu dobre amorki tanie nie będą. Przewody hamulcowe, zaciski czy nie stoją, czy dobrze hamuje, nie ściąga. Teraz jest odpowiednia pogoda żeby posprawdzać dywaniki i bagażnik pod kątem przeciekającej wody do wnętrza.
Wielkim plusem jest prosta konstrukcja, jest to pierwsze auto w którym sam pod domem zmieniłem rozrząd, zregenerowałem zaciski i generalnie nauczyłem się podstawowej mechaniki.
Z wielkim sentymentem oglądam zdjęcia "bagietek" ludzi z forum, obiecałem sobie że kiedyś wrócę do tego modelu.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 5 paź 2016, 18:37
przez bartek4
bardziej mnie ciagnie do hatchbacka ale mam rozumiec ze to te same slabe punkty?

PostNapisane: 5 paź 2016, 19:30
przez Eshiru
Dokładnie tak :)
Gdyby nie ta nieszczęsna korozja to te auta jeździłyby bo naszych drogach w znacznie większej ilości. Zwróć też uwagę na miskę olejową, często jest przeżarta.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 6 paź 2016, 08:15
przez pawcio1017
W hatchbacku koniecznie patrz na stan tylnych kielichów. To jest baaardzo słaby punkt BGtek...

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 6 paź 2016, 10:02
przez bartek4
to sprawdze wewnatrz przez bagaznik ? trzeba cos demontowac ?

PostNapisane: 6 paź 2016, 10:58
przez Eshiru
Podejrzewam że jest tak samo jak w efce, są tam takie małe trójkąciki które trzymają się na takiej blaszcze. Ściągasz to ręką bez żadnych narzędzi.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 6 paź 2016, 10:58
przez dzaper
Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi :D. Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone

Dopisano 6 paź 2016, 11:08:

Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi :D. Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 6 paź 2016, 19:34
przez bartek4
ustawilem sie na ogledziny jutro sztuki ktora nie chce kupic bo to Automat... ale chce miec porownanie przed ogledzinami w Weekend. A jak mowi stara zasada, ogladaj ogladaj i ogladaj... zeby potem wiedziec ze tamta jest lepsza...

Dopisano 7 paź 2016, 12:59:

no i pozamiatane jedna i druga poszla ;(

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 24 paź 2016, 23:41
przez bartek4
Czy mógł by się podzielić opinia o BG w automacie?
W kręgu zainteresowań jest 1.6 88KM.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 27 paź 2016, 19:40
przez bartek4
nikt nie pogania w automacie ?! jedyne co znalazlem to jakies informacje o spalaniu 12l i pamietaniu o wymianie oleju...

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 14 sty 2019, 12:40
przez p_pekala
Witajcie, mam taki dylemat. Czy BG 1.6 16v jest głośniejsza niż BG 1.3 16v. Ostatnio kupiłem sedana BG 1.6 i w porównaniu z moją BG 1.3 16v wydaje się głośniejsza. Chodzi o pracę silnika, szczególnie po uruchomieniu, ale też później podczas jazdy. Czy to wynik niedbania poprzedniego właściciela o tego sedana 1.6 ( olej i filtr oleju prawdopodobnie nie wymieniany od kilku lat, płyn chłodniczy jakaś brunatna woda, świece stare – szarpanie autem, filtr powietrza oryginał Mazdy – rok prod. 2009 i nie jestem pewny czy od tego czasu wymieniany – pomarańcz prawie niewidoczna pod kurzem ) czy też ogólnie silnik 1.6 jest głośniejszy od 1.3? Jakie są wasze opinie?

Oczywiście filtr oleju i olej wymieniony ( 5W40 ), tak samo płyn chłodniczy, świece oraz filtr powietrza. Po tych wszystkich wymianach auto znacznie żwawsze, szczególnie po wymianie filtra powietrza, ale nadal głośniejsze niż 1.3 mimo, że ma przebieg trzykrotnie niższy – 63 tys km vs 221 tys km.

Re: Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

PostNapisane: 15 sty 2019, 10:52
przez Grigori
Ja ma 1.3 16v ( 270 tyś ) i 1.8 16v (146 tyś ) soch i to 1.8 pracuje lepiej niż 1.3 :) olej wymieniany co 10 tyś i jest w jednym i drugim względnie cicho. Jak dla mnie to wina tego że nie było o silnik dbane jak należy i może coś ie w nim dzieje. A może zawory do regulacji w 1.8 mam hydrauliczne regulowanie luzów nie wiem jak w 1.6.

PostNapisane: 15 sty 2019, 13:40
przez p_pekala
A więc wydaje się, że wszystko zależy od auta, a nie silnika, przecież 1.3 i 1.6 to ten sam silnik, jedynie średnica cylindrów w 1.6 jest trochę większa. Zobaczymy jak auto pojeździ trochę na nowym oleju, może się poprawi. W 1.6 jest hydrauliczna kasacja luzów, w 1.3 16v na śrubkę. Auto nie jest jakoś bardzo hałaśliwe, jedynie silnik przy przyśpieszaniu brzmi tak bardziej chropowato, nie tak miękko brzmiąco jak 1.3. Po przejechaniu kilku kilometrów i zatrzymaniu się na światłach czy na postoju silnik brzmi już cicho, czasami prawie niesłyszalny. Tylko przy przyśpieszaniu i jeździe jest głośniejsze. Jak się trochę ociepli zrobię przegląd zawieszenia, łożysk i może zobaczę pod pokrywę zaworów jak to wszystko wygląda.

Update 27 marca 2019
Sedan 1.6 BG z 1993 roku powoli wraca do życia. Chodzi coraz lepiej. W marcu zrobiłem przegląd tylnych hamulców, założyłem nowe tarcze z przodu ( Textar ), nowe klocki i nowe zregenerowane zaciski. Parę dni temu wymieniony pasek od wspomagania ( ContiTech ) oraz od alternatora i pompy wody ( również ContiTech ). W grudniu wymieniłem świece, po którym to zabiegu autem przestało szarpać przy przyśpieszaniu, a przedwczoraj założyłem nowe kable WN ( firmy NGK – ucieszyłem się gdy zobaczyłem na opakowaniu napis Made in Japan <ok> ), wymieniłem kopułkę oraz dokładnie oczyściłem palec rozdzielacza szmatką i płynem do czyszczenia hamulców. Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że drążek zmiany biegów po wymianie kabli, kopułki i czyszczeniu palca przestał drżeć, wibrować na biegu jałowym na postoju, zmiana od razu była widoczna, jest właściwie całkiem nieruchomy. Auto jeżdzi jakoś lepiej, ciszej, lepiej przyśpiesza, płynniej turlika się na małych i wyższych obrotach. Zajrzałem pod wykładzinę na podłogę i wszystko wygląda dobrze. Kielichy z tyłu zdrowe, z przodu nalot rdzy od strony nadkoli, obstukałem dokładnie i energicznie i wyglądają na zdrowe. Końcówki podłużnic przy mocowaniu wahacza wzdłużnego osłabione korozją, trzeba będzie z tym do blacharza. Progi z tyłu trochę korodują na łączeniu dolnym, zdjąłem listwy progowe i zajrzałem do środka, nie jest źle korozja tylko na łączeniu dolnym zewnętrznego z wewnętrznym.
Odsłoniłem pokrywę paska rozrządu i jest oryginalny mazdowski, wydaje się, że nie był jeszcze wymieniany od nowości lub od kilkunastu lat. W kwietniu będę chciał wymienić rozrząd, ale musi się ocieplić, bo wszystko robię na zewnątrz, nie mam garażu. Może jak coś więcej ogarnę, to założę wątek.

PostNapisane: 22 lut 2019, 00:19
przez LouLou
Witam .
Przymierzam się do zakupu 323f bg. Zawsze podobały mi się te mazdy, i odkąd miałem okazję kupić ją kilka lat temu, nie mogę jej wyrzucić z głowy. Wydaję mi się, że to ostatni dzwonek na zakup tego auta.
W związku z tym chciałem zapytać, czy znajdę jakiś zbiór informacji o tym modelu? Dane o każdym z montowanych silników itd. bo niestety zauważam, że internet jest dość ubogi jeśli chodzi o opis tego modelu . Jest w ogóle możliwość znalezienia jeszcze sensownych egzemplarzy? Może ktoś aktualnie pomyka efką, jest w stanie powiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości?
Z góry dzięki i pozdrawiam :D