Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Kali_Yo ; D » 8 lis 2011, 16:29

patryk240 napisał(a):U mnie w mieście biorą 120zł jak wstawiali mi nową ale że poodkręcałem wszystkie plastiki podszybia listwy boczne opuścili 50zł ale pewnie na szybie też coś zarobili dlatego tyle opuścili :D


Hmm u mnie jest wszystko elegancko nic nie cieknie nie odpada ani nic. Nic sam nie odkręcałem ani nic w tym stylu.
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 8 lis 2011, 16:51

No mi też nie cieknie niema prawa jakby ciekło to muszą naprawić a sprawdzałem karcherem od każdej strony :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Michel » 8 lis 2011, 22:05

Sprawdź błędy kompa, na 99% to problem z przepływomierzem, lub jego okablowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez pawcio1017 » 8 lis 2011, 23:21

Też mam do wymiane szybe czołową. U mnie za wymianę biorą 100zł, koszt nowej-270zł <glupek2> Łącznie koszt: 370zł (nic tylko sie pociąć...) Też myślałem że może im pościągam wszystkie plastiki, podszybie, słupki itp to cos zjadą z ceny. Myślicie że w zime też normalnie można wymieniać i nie będzie problemów? (przegląd mam dopiero w lutym a nie uśmiecha mi sie predzej zmieniać)


Patryk240 znalazłem gościa który może mieć używanego krokowca do silnika 8V. Wysłałem Ci namiary na PW <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Ziemek » 8 lis 2011, 23:34

ok. dzieki musze to sprawdzic najpierw, a jakies inne pomysly czy to raczej jest to?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 10:46
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16v SOHC 1990r.

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 00:41

Też bym stawial na przepływomierz. Przy działającym przepływomierzu na odpalonym silniku po odłączeniu go obroty zaczynaja mega falować i silnik sie dusi aż zgaśnie. Przy uszkodzonym przepływomiarzu sytuacja wyglada często tak jak by był wogóle odłączony. Wiesz gdzie jest przepływomierz? <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 9 lis 2011, 07:46

pawcio1017 napisał(a):Też mam do wymiane szybe czołową. U mnie za wymianę biorą 100zł, koszt nowej-270zł <glupek2> Łącznie koszt: 370zł (nic tylko sie pociąć...) Też myślałem że może im pościągam wszystkie plastiki, podszybie, słupki itp to cos zjadą z ceny. Myślicie że w zime też normalnie można wymieniać i nie będzie problemów? (przegląd mam dopiero w lutym a nie uśmiecha mi sie predzej zmieniać)


Patryk240 znalazłem gościa który może mieć używanego krokowca do silnika 8V. Wysłałem Ci namiary na PW <oczko>

Dzięki a co do wymiany w zimę po prostu będzie musiała fura z godzinkę lub 2 dłużej postać zanim nią odjedziesz żeby klej załapał i zasechł :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Ziemek » 9 lis 2011, 10:47

wiem wiem :D mozna to jakos przeczyscic czy cos bo narazie na jakies drozsze naprawy mnie nie stac. :(
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 10:46
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16v SOHC 1990r.

Postprzez patryk240 » 9 lis 2011, 18:35

Ziemek napisał(a):wiem wiem :D mozna to jakos przeczyscic czy cos bo narazie na jakies drozsze naprawy mnie nie stac. :(

Przepływkę jeśli się zacina ta klapka w środku to można ją otworzyć na full na gazie będzie jeździć na benzynie podobno nie ale mi jeździło :P Poczytaj tutaj http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=115547&start=60 a napewno dużo się dowiesz jak ma być otwarta bo wstawiałem zdjęcia i filmik jak naprawiałem przepływkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Ziemek » 9 lis 2011, 20:52

dzieki. dzisiaj odpialem przeplywke i odpalilem mazde. obroty zaczely falowac i sie uspokoily (lekko falowaly) i juz nie zgasl tak jak wczesniej, ale jak chcialem dodac gazu to odrazu zgasl. czyli napewno to przeplywka??
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 10:46
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16v SOHC 1990r.

Postprzez patryk240 » 9 lis 2011, 21:15

A sprawdziłeś cały dolot od przepływki do przepustnicy czy nigdzie niema dziurki jest na pewno szczelny wszystko dobrze dociśnięte ?? Ja bym stawiał na nieszczelność a dopiero później przepływka. Czyściłeś kopułkę przepustnicę patrzyłeś czy kable nie mają przebicia świece wymieniane?? ogólnie jest bardzo dużo tematów o falowaniu obrotów ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 10 lis 2011, 12:48

Witam posiadaczy 323,mam otóż taki problem:próbowałem ostatnio ustawić tps-a w 323 bg 1,6,ale po wprowadzeniu w tryb serwisowy po dodaniu gazu nie włącza się w ogóle wiatrak.Serwis prawidłowy czyli zworka TEN-GND,odczyt błędów dioda FEN-B+ <co?>
Szukałem po forum,ale nie znalazłem.Dodam tylko,że kiedy kręce tps-em obroty silnika zmieniają się,co wskazuje ,że sam tps mam chyba dobry??
Spotkał się ktoś z czymś takim? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1141 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez pawcio1017 » 10 lis 2011, 13:20

Wiatrak nie zawsze się włącza. U mnie np. podczas testu tez się nie załącza. Ustaw poprostu TPS ze zworką GND-TEN i powinno być OK.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 10 lis 2011, 16:37

U mnie też tyle co ja się napróbowałem żeby wiatrak zadziałał w trybie serwisowym to można liczyć w dniach a nie godzinach i nadal nie działa ale wydaje mi się że teraz mam dobrze ustawiony tps :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 10 lis 2011, 17:15

A jak wy ustawiacie ten TPS? Na wyczucie?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez sebek-71 » 10 lis 2011, 18:11

Skoro Wam się nie włącza,to raczej tak nie powinno być.W xedosie zawsze się włącza i w 626 również,więc myślę,że wszystkie mazdy mają podobnie.Ale może się mylę,z tego co wiem,załączenie się wiatraka to znak prawidłowo ustawionego tpsa.Bo jeśli ustawiacie na szczelinomierz,to przy 0,5 ma się wiatrak włączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1141 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 10 lis 2011, 19:26

Ja próbowałem na szczelinomierz i miernikiem i nigdy się nie załączył chyba że poprzez wzrastającą temp w wakacje xD A ja ustawiłem to na wyczucie żeby obroty jak najmniej falowały silnik nie gasł i nie było problemu ze ssaniem, jak można się domyślić nie ustawiłem tego w jeden dzień tylko ustawiłem jeździłem jak coś mi nie pasowało to minimalnie przestawiałem i tak metodą prób i błędów nie jest źle :P Aktualnie jeżdżę bez problemów na gazie i benzynie oczywiście obroty falują ale nie mam z tym większych problemów ponieważ najprawdopodobniej jest to wina krokowca :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Hanczak » 12 lis 2011, 15:10

Ja ustawiałem według tego opisu: Obrazek
Muszę tylko ostrzec, że trzeba to zrobić bardzo dokładnie :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez gutek071 » 14 lis 2011, 09:47

Ja również ustawiałem z tej książki i jest malina <serduszka> Szukałem dla kogoś tej strony ale gdzieś mi zginęła (mam w formie papierowej...) Ktoś już mówił że w bg wentylator nie włącza się przy regulacji tpsu i robi się to wyłącznie na miernik. Ale nie pamiętam czyja wypowiedź to była więc głowy nie dam. U mnie w każdym razie po długotrwałych próbach wentylator ani drgnie a tps ustawiony :D Tak z innej beczki to wczoraj potencjalny kupiec przejechał się moją madzią i był w ciężkim szoku że takie stare auto a wszystko w nim ok (no nie licząc prawej strony malowanej w deszczu spreyem:P ). "Nowe" auto niestety coraz bliżej <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez patryk240 » 14 lis 2011, 14:17

Na pierwszym obrazku to na puszce tps-u pomiary a na drugim rysunku to gdzie to się mierzy bo nie zabardzo łapie <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323