Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje
Polecam te modele sam posiadam 323 BG w sedanie jedynie co bylo wymieniane o glowne mocowanie amortyzatora nic wiecej a rdzy zero auto dobrze sie prowadzi i jest oszczedne 
- Od: 22 lip 2010, 08:54
- Posty: 23
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG Sedan
ja mam 3 juz z kolei hatchback'a i nie mam do tych aut zadnych zastrzezen.fakt ze obecna to najslabszy silnik jaki mialem (1.3), ake jak na swoj wiek prezentuje sie calkiem ladnie i nawet jest dynamiczna.szczerze polecam ten samochod poczatkujacemu kierowcy, jest bardzo odporny na ciezka noge.no i mam 2 pytania:
1.w obecnej mazdzie nie mam wspomagania w poprzedniej mialem i zostawiam ja na czesci (mialem czolowke) i chcialbym przelozyc wspome,ale slyszalem ze duzo z tym problemow...
2.czy zegary z 1.6 podejda do 1.3??
dzieki za odp i pozdrawiam
1.w obecnej mazdzie nie mam wspomagania w poprzedniej mialem i zostawiam ja na czesci (mialem czolowke) i chcialbym przelozyc wspome,ale slyszalem ze duzo z tym problemow...
2.czy zegary z 1.6 podejda do 1.3??
dzieki za odp i pozdrawiam
- Od: 3 mar 2010, 00:52
- Posty: 69
- Skąd: ok CB
- Auto: mazda 323BG 91 1.3
zegary jak i wspomaganie podejdzie;) wiem bo sam mialem 1.3 i przekladalem zegary i wspomaganie a na koncu silnik
O wspoamagniu bylo kilka tematow. Najgrorsze to w sumie przelozenie maglownicy, ale wiecej niz odrobina checi, troche czasu pare narzedzi i lecisz:D
Zegary wykrecasz stare, przepinasz 3 kostki i linke od predkosciomierza do nowego i jest gut;)
O wspoamagniu bylo kilka tematow. Najgrorsze to w sumie przelozenie maglownicy, ale wiecej niz odrobina checi, troche czasu pare narzedzi i lecisz:D
Zegary wykrecasz stare, przepinasz 3 kostki i linke od predkosciomierza do nowego i jest gut;)
- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
Mazda 323 BG 1.6 16V 88KM Hatchback z 94, katalogowo 11.2 do setki, możliwe? Jak to może zmienić się po 16 latach ?:P Ktoś może ogarnia idealny moment wbicia dwójki i trójki w rozpędzaniu do setki ?:) z tego co kojarzę to odcina się przy 6 z kawałkiem obr. 
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 13 wrz 2010, 11:50
- Posty: 24
heh, miałem dwie EFKI 1,6 16V, w sumie zrobiłem nimi blisko 100tys. km. [w tej chwili mam trzecią ale z silnikiem 1,8SOHC] przy silnikach 1,6 kiedy "mierzyłem się z kimś i zależało mi na osiągach to zmiana biegu następowała przy ok 5400 obr/min, nigdy nie hamowałem ich, ani nie mierzyłem przyspieszenia do setki, ale z kilometra na kilometr poznawałem je i w obu było mniej więcej to samo, ale musisz zawsze wziąc pod uwagę na jakich kołach jeździsz i jaki jest stan auta (silnika, skrzyni, sprzęgła itp)
PZDR
Łukasz
PZDR
Łukasz
- Od: 31 paź 2008, 23:24
- Posty: 70
- Skąd: Piła
- Auto: NAJLEPSZE NA ŚWIECIE – służbowe ...
dokładnie nie jesteś w stanie tego zmierzyć. pomijam fakt, że to pewnie dane pozyskane w odpowiednich (laboratoryjnych – jesli w tamtych czasach takie istniały
) warunkach.
mogę Ci tylko powiedzieć, ze moje 1,3 po 19tu latach zbierało się całkiem zacnie i pewnie duży jej mocy nie ubyło (nigdy nie sprawdzałem na hamowni niestety).
ale przytoczę przykład 323 1,3 BrataCukierka która to po... nie pamiętam dokładnie ile miała lat ale te 15 , 16 na pewno, wypluła na hamowni 83 KM przy seryjnych 75.
Więc jesli silnik miał "dobry żywot" to powinien ciągle dobrze się trzymać bo 1,3 tak samo jak 1,6 to na prawdę udane konstrukcje.
mogę Ci tylko powiedzieć, ze moje 1,3 po 19tu latach zbierało się całkiem zacnie i pewnie duży jej mocy nie ubyło (nigdy nie sprawdzałem na hamowni niestety).
ale przytoczę przykład 323 1,3 BrataCukierka która to po... nie pamiętam dokładnie ile miała lat ale te 15 , 16 na pewno, wypluła na hamowni 83 KM przy seryjnych 75.
Więc jesli silnik miał "dobry żywot" to powinien ciągle dobrze się trzymać bo 1,3 tak samo jak 1,6 to na prawdę udane konstrukcje.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Panie i Panowie.
Niestety, dogłębnie zaglądnąłem przy okazji wymiany baku pod moją "M" i poprostu masakra. Przy sciąganiu baku odpadło od niej chyba z 2 kilo rdzy. Dajcie rade co robic!!!Bak zardzewiały ,układ paliwowy rozleciał się, progi się sypią. Warto to jeszcze reanimować???
Macie z rudym takie problemy jak ja w Waszych BG B6???
Niestety, dogłębnie zaglądnąłem przy okazji wymiany baku pod moją "M" i poprostu masakra. Przy sciąganiu baku odpadło od niej chyba z 2 kilo rdzy. Dajcie rade co robic!!!Bak zardzewiały ,układ paliwowy rozleciał się, progi się sypią. Warto to jeszcze reanimować???
Macie z rudym takie problemy jak ja w Waszych BG B6???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
To zależy od Twoich finansów i przywiązania do Madzi. Ja miałem to samo, ale podjąłem się remonty. Mam nadzieję, że jeszcze parę lat posłuży.
To zależy jak poprzedni właściciel o nią dbał, chodzi mi o konserwacje podwozia.
Druga sprawa istotne jest to jak kolega wyżej napisał na ile się przywiązałeś do tego auta i ile chcesz jeszcze nim pojezdzić. Jak chcesz zrobić to dobrze to musisz zainwestować troche kasy. Wybór nalezy do
Ciebie... pozdrawiam
Druga sprawa istotne jest to jak kolega wyżej napisał na ile się przywiązałeś do tego auta i ile chcesz jeszcze nim pojezdzić. Jak chcesz zrobić to dobrze to musisz zainwestować troche kasy. Wybór nalezy do
Ciebie... pozdrawiam
- Od: 4 kwi 2008, 09:49
- Posty: 7
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1992r
Zgadzam się z Jarozym, dużo zależy od tego jak poprzedni właściciel(e) traktował auto. Czy było garażowane, dogłębnie myte po zimie (sól) i ogólnie szanowane. Fakt auto ma dobrą blachę, no ale nie jest niezniszczalny. Jeszcze jak był gdzieś bity to już wogóle inna bajka.
- Od: 27 paź 2010, 12:48
- Posty: 21
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Koledzy poradźcie czy te klocki podejdą do GT'ka na tył? , a jeśli nie to podeślijcie jakiś link , ale info w jakich wymiarach muszę się zmieścić, gdyż na siłę chcę zaadaptować coś większego
No i jeszcze przednie :

Czy te będą dobre czy zbyt małe do tych 257'ek tarcz w GTku?
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
Żadne z tych klocków nie będą pasowały. Jeżeli chcesz coś wstawić większego, to musisz i zaciski inne wstawić. Do Twojego modelu powinny być o wymiarach 71 (lub 64) na 91 grubość 15mm przód, 39 (lub 42) na 102 grubość 13,5 na tył. Z tej drugiej aukcji do Ciebie powinny iść Ferodo FDB714, a nie FDB715.
Klocki Ferodo kupisz u mnie taniej niż na tej aukcji.
Klocki Ferodo kupisz u mnie taniej niż na tej aukcji.
Witam kolegow
mam pytaniee do was
a mianowicie che kupic BG 323GTX
Na co zwrucic szczegulana uwage ogladajac autko? jakie sa bolaczki tej odmiany? auto ma slurzyc jako sobotnio nocny killer i czasami ma mi pomoc dostac sie do pracy jakies 10 KM. Prosze o info
Pozdrawiam hahahks


Pozdrawiam hahahks
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
A którą chcesz kupić? Tą białą BG z silnikiem B6T?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
zastanwialem sie nad nia ale nie mam info na temat stanu technicznego wlasciciel nic nie odp
a za te $$ to naet bym tam na kolanach poszedl
chodzi mi po glowie ta z allegro
http://moto.allegro.pl/mazda-323-gtx-ra ... 57471.html

Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
Poprzednim właścicielem był mój brat i wtedy stan był wiadomy, teraz jest trochę do zrobienia zwłaszcza ten przód po stłuczce, na pasie tylnym wgniotka, pęknięta szyba czołowa i parę innych. Trzeba doprowadzić do perfekcji. Poza tym za tą kasę to warto, ale ja osobiście bym rozebrał auto i wszystko zrobił od początku na spokojnie/dokładnie ale to moje zdanie i nie każdy tak ma. Mam duży sentyment do tego modelu a zwłaszcza do tego egzemplarza i oby trafiła w dobre ręce które przywrócą ją do życia.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Siedzę w tym i to dosłownie
Dla mnie 323 BG to najlepsza generacja, może przez to że od takiej zaczynałem przygodę z mazdą a po niej miałem 323 BA P, 323F BG, 323 BF GTX, no i wracam do korzeni czyli do 323 BG. Jak BG trochę pojeździsz to poczujesz jak fajnie i pewnie się prowadzi, osobiście pierwszą zrobiłem ok.120 tyś.km przez 2 lata bo auto służyło jako firmowe i miło wspominam ten czas.
Ten drugi(mogę się mylić) należał kiedyś do Krzynia, który jest na forum. Musiałbyś się do niego odezwać, na pewno więcej o nim wie. Jeśli kupisz BG GTX to będziesz zadowolony, oczywiście jeśli będzie zadbany egzemplarz i Ty będziesz dbał.
Ten drugi(mogę się mylić) należał kiedyś do Krzynia, który jest na forum. Musiałbyś się do niego odezwać, na pewno więcej o nim wie. Jeśli kupisz BG GTX to będziesz zadowolony, oczywiście jeśli będzie zadbany egzemplarz i Ty będziesz dbał.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości