Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez ***FAKIR*** » 19 sie 2010, 22:30

Polecam te modele sam posiadam 323 BG w sedanie jedynie co bylo wymieniane o glowne mocowanie amortyzatora nic wiecej a rdzy zero auto dobrze sie prowadzi i jest oszczedne :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2010, 08:54
Posty: 23
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG Sedan

Postprzez psychol » 3 wrz 2010, 23:43

ja mam 3 juz z kolei hatchback'a i nie mam do tych aut zadnych zastrzezen.fakt ze obecna to najslabszy silnik jaki mialem (1.3), ake jak na swoj wiek prezentuje sie calkiem ladnie i nawet jest dynamiczna.szczerze polecam ten samochod poczatkujacemu kierowcy, jest bardzo odporny na ciezka noge.no i mam 2 pytania:
1.w obecnej mazdzie nie mam wspomagania w poprzedniej mialem i zostawiam ja na czesci (mialem czolowke) i chcialbym przelozyc wspome,ale slyszalem ze duzo z tym problemow...
2.czy zegary z 1.6 podejda do 1.3??
dzieki za odp i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez krzaku90 » 4 wrz 2010, 14:49

zegary jak i wspomaganie podejdzie;) wiem bo sam mialem 1.3 i przekladalem zegary i wspomaganie a na koncu silnik ;)
O wspoamagniu bylo kilka tematow. Najgrorsze to w sumie przelozenie maglownicy, ale wiecej niz odrobina checi, troche czasu pare narzedzi i lecisz:D
Zegary wykrecasz stare, przepinasz 3 kostki i linke od predkosciomierza do nowego i jest gut;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez white323 » 13 wrz 2010, 21:14

Mazda 323 BG 1.6 16V 88KM Hatchback z 94, katalogowo 11.2 do setki, możliwe? Jak to może zmienić się po 16 latach ?:P Ktoś może ogarnia idealny moment wbicia dwójki i trójki w rozpędzaniu do setki ?:) z tego co kojarzę to odcina się przy 6 z kawałkiem obr. :)

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 11:50
Posty: 24

Postprzez Picolinek » 16 wrz 2010, 14:04

heh, miałem dwie EFKI 1,6 16V, w sumie zrobiłem nimi blisko 100tys. km. [w tej chwili mam trzecią ale z silnikiem 1,8SOHC] przy silnikach 1,6 kiedy "mierzyłem się z kimś i zależało mi na osiągach to zmiana biegu następowała przy ok 5400 obr/min, nigdy nie hamowałem ich, ani nie mierzyłem przyspieszenia do setki, ale z kilometra na kilometr poznawałem je i w obu było mniej więcej to samo, ale musisz zawsze wziąc pod uwagę na jakich kołach jeździsz i jaki jest stan auta (silnika, skrzyni, sprzęgła itp)

PZDR
Łukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2008, 23:24
Posty: 70
Skąd: Piła
Auto: NAJLEPSZE NA ŚWIECIE – służbowe ...

Postprzez Inte » 16 wrz 2010, 23:29

dokładnie nie jesteś w stanie tego zmierzyć. pomijam fakt, że to pewnie dane pozyskane w odpowiednich (laboratoryjnych – jesli w tamtych czasach takie istniały :P) warunkach.
mogę Ci tylko powiedzieć, ze moje 1,3 po 19tu latach zbierało się całkiem zacnie i pewnie duży jej mocy nie ubyło (nigdy nie sprawdzałem na hamowni niestety).
ale przytoczę przykład 323 1,3 BrataCukierka która to po... nie pamiętam dokładnie ile miała lat ale te 15 , 16 na pewno, wypluła na hamowni 83 KM przy seryjnych 75.
Więc jesli silnik miał "dobry żywot" to powinien ciągle dobrze się trzymać bo 1,3 tak samo jak 1,6 to na prawdę udane konstrukcje.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez HOGUM » 21 wrz 2010, 14:22

Panie i Panowie.
Niestety, dogłębnie zaglądnąłem przy okazji wymiany baku pod moją "M" i poprostu masakra. Przy sciąganiu baku odpadło od niej chyba z 2 kilo rdzy. Dajcie rade co robic!!!Bak zardzewiały ,układ paliwowy rozleciał się, progi się sypią. Warto to jeszcze reanimować???
Macie z rudym takie problemy jak ja w Waszych BG B6???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Michel » 21 wrz 2010, 22:00

To zależy od Twoich finansów i przywiązania do Madzi. Ja miałem to samo, ale podjąłem się remonty. Mam nadzieję, że jeszcze parę lat posłuży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Jarozy » 27 wrz 2010, 19:54

To zależy jak poprzedni właściciel o nią dbał, chodzi mi o konserwacje podwozia.
Druga sprawa istotne jest to jak kolega wyżej napisał na ile się przywiązałeś do tego auta i ile chcesz jeszcze nim pojezdzić. Jak chcesz zrobić to dobrze to musisz zainwestować troche kasy. Wybór nalezy do
Ciebie... pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 09:49
Posty: 7
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1992r

Postprzez maku109 » 27 paź 2010, 13:27

Zgadzam się z Jarozym, dużo zależy od tego jak poprzedni właściciel(e) traktował auto. Czy było garażowane, dogłębnie myte po zimie (sól) i ogólnie szanowane. Fakt auto ma dobrą blachę, no ale nie jest niezniszczalny. Jeszcze jak był gdzieś bity to już wogóle inna bajka.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2010, 12:48
Posty: 21
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Postprzez Wanio123 » 2 lis 2010, 23:07

http://allegro.pl/1742-klocki-hamulcowe ... 21254.html

Koledzy poradźcie czy te klocki podejdą do GT'ka na tył? , a jeśli nie to podeślijcie jakiś link , ale info w jakich wymiarach muszę się zmieścić, gdyż na siłę chcę zaadaptować coś większego ;)

No i jeszcze przednie :
http://allegro.pl/ferodo-klocki-mazda-3 ... 89637.html

Czy te będą dobre czy zbyt małe do tych 257'ek tarcz w GTku?
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Wanio123 » 6 lis 2010, 17:57

Czy ktoś jest wstanie odpowiedzieć mi na moje pytanie? <oczy>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Michel » 7 lis 2010, 02:12

Żadne z tych klocków nie będą pasowały. Jeżeli chcesz coś wstawić większego, to musisz i zaciski inne wstawić. Do Twojego modelu powinny być o wymiarach 71 (lub 64) na 91 grubość 15mm przód, 39 (lub 42) na 102 grubość 13,5 na tył. Z tej drugiej aukcji do Ciebie powinny iść Ferodo FDB714, a nie FDB715.
Klocki Ferodo kupisz u mnie taniej niż na tej aukcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez HKSze » 12 gru 2010, 14:01

Witam kolegow :D mam pytaniee do was <co?> a mianowicie che kupic BG 323GTX <diabełek> Na co zwrucic szczegulana uwage ogladajac autko? jakie sa bolaczki tej odmiany? auto ma slurzyc jako sobotnio nocny killer i czasami ma mi pomoc dostac sie do pracy jakies 10 KM. Prosze o info
Pozdrawiam hahahks
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Cukierek » 12 gru 2010, 16:20

A którą chcesz kupić? Tą białą BG z silnikiem B6T?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

PostTen post został usunięty przez Borys 11 sty 2011, 22:48.
Powód: dubel

Postprzez HKSze » 12 gru 2010, 16:26

zastanwialem sie nad nia ale nie mam info na temat stanu technicznego wlasciciel nic nie odp :| a za te $$ to naet bym tam na kolanach poszedl <ok> chodzi mi po glowie ta z allegro http://moto.allegro.pl/mazda-323-gtx-ra ... 57471.html
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Cukierek » 12 gru 2010, 17:38

Poprzednim właścicielem był mój brat i wtedy stan był wiadomy, teraz jest trochę do zrobienia zwłaszcza ten przód po stłuczce, na pasie tylnym wgniotka, pęknięta szyba czołowa i parę innych. Trzeba doprowadzić do perfekcji. Poza tym za tą kasę to warto, ale ja osobiście bym rozebrał auto i wszystko zrobił od początku na spokojnie/dokładnie ale to moje zdanie i nie każdy tak ma. Mam duży sentyment do tego modelu a zwłaszcza do tego egzemplarza i oby trafiła w dobre ręce które przywrócą ją do życia.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez HKSze » 12 gru 2010, 21:48

widze wlasnie ze siedzisz w tym <czarodziej> a o tym 2 autku cos powiesz ?
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Cukierek » 12 gru 2010, 22:07

Siedzę w tym i to dosłownie ;) Dla mnie 323 BG to najlepsza generacja, może przez to że od takiej zaczynałem przygodę z mazdą a po niej miałem 323 BA P, 323F BG, 323 BF GTX, no i wracam do korzeni czyli do 323 BG. Jak BG trochę pojeździsz to poczujesz jak fajnie i pewnie się prowadzi, osobiście pierwszą zrobiłem ok.120 tyś.km przez 2 lata bo auto służyło jako firmowe i miło wspominam ten czas.

Ten drugi(mogę się mylić) należał kiedyś do Krzynia, który jest na forum. Musiałbyś się do niego odezwać, na pewno więcej o nim wie. Jeśli kupisz BG GTX to będziesz zadowolony, oczywiście jeśli będzie zadbany egzemplarz i Ty będziesz dbał.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323