Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Kali_Yo ; D » 9 wrz 2011, 10:24

W twoim przypadku Patryk to bd krokowy linka ma znaczenie też miałem falujące obroty wymieniłem linkę i wszystko jest ok ; ) Tylko przy gwałtownej redukcji i kapciu wtedy coś odbija Madzi z obrotami ale tym się zajmę jak bd miał czas ; )
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 9 wrz 2011, 16:15

Kali_Yo ; D napisał(a):W twoim przypadku Patryk to bd krokowy linka ma znaczenie też miałem falujące obroty wymieniłem linkę i wszystko jest ok ; ) Tylko przy gwałtownej redukcji i kapciu wtedy coś odbija Madzi z obrotami ale tym się zajmę jak bd miał czas ; )

Dzięki będę się dalej starał dostać krokowca do mojej madzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 9 wrz 2011, 16:55

Obrazek
Dla pewności mam takie pytanie czy numer 2 to jest krokowiec czy numer 3 ?? Mi się wydaje że 2 Bo jest na nim regulacja a numer 3 rozbierałem już kilka razy i jest tam czyściutko :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekknoraver » 9 wrz 2011, 19:27

To wygląda jakby obydwa służyły do tego samego :P Ja miałem 16v i nie było takiego czegoś tam :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez patryk240 » 9 wrz 2011, 19:35

No tylko tego nr2 nieda się rozebrać jedyna opcja wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekknoraver » 9 wrz 2011, 21:53

Jest taki preparat do czyszczenia gaźników,ja nim np przepustnicę i wtryski przeczyściłem,centralnie w przepustnicę pryskasz,może zdejmij te rurki,odkręć to i zapryskaj tym? to jakoś Carb cleaner się zwie :) tylko nie bój się odpalania po tym,ciekawe efekty dzwiękowe i wzorkowe występują, u mnie ledwo najpierw załapał (mówię o neonie ale silniki podobna konstrukcja) później prychał,parskał,ledwo ledwo na 500 obr weszedł,kupa białego dymu z rury...po jakiejś chwili chodzenia na luzie zaskoczył normalnie...krótka przejażdżka i normalnie chodzi :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez patryk240 » 10 wrz 2011, 11:27

tekknoraver napisał(a):Jest taki preparat do czyszczenia gaźników,ja nim np przepustnicę i wtryski przeczyściłem,centralnie w przepustnicę pryskasz,może zdejmij te rurki,odkręć to i zapryskaj tym? to jakoś Carb cleaner się zwie :) tylko nie bój się odpalania po tym,ciekawe efekty dzwiękowe i wzorkowe występują, u mnie ledwo najpierw załapał (mówię o neonie ale silniki podobna konstrukcja) później prychał,parskał,ledwo ledwo na 500 obr weszedł,kupa białego dymu z rury...po jakiejś chwili chodzenia na luzie zaskoczył normalnie...krótka przejażdżka i normalnie chodzi :P

Nie lepiej po prostu przepustnice zdjac i wyczyscic benzynka pozadnie ?? :p Wtryskow nigdy nie czyscilem ale tez mi sie wydaje ze lepiej benzynka i przedmuchac powietrzem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez AdiCzeWa » 11 wrz 2011, 01:42

Mam pytanie jutro będę wymieniał łączniki stabilizatorów, wie ktoś może jak mocno powinienem je skręcić ?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2010, 16:27
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD

Postprzez tekknoraver » 11 wrz 2011, 01:48

patryk240 napisał(a):Nie lepiej po prostu przepustnice zdjac i wyczyscic benzynka pozadnie :p Wtryskow nigdy nie czyscilem ale tez mi sie wydaje ze lepiej benzynka i przedmuchac powietrzem

No tyle że to widać że rozpuszczalnik,do tego pod ciśnieniem sporym :) spełnia swoje zadanie,wiadomo każdy ma swoje sposoby :)

AdiCzeWa napisał(a):Mam pytanie jutro będę wymieniał łączniki stabilizatorów, wie ktoś może jak mocno powinienem je skręcić ?

w książce "sam naprawiam" pisze ile powinno wystawać,ja po prostu dobrze dokręciłem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez AdiCzeWa » 11 wrz 2011, 02:36

Ok już znalazłem jak komuś się jeszcze przyda to z przodu śruba ma wystawać za nakrętke od 17-19mm a z tyłu 16,2-18,2mm. Fajna ta książka :)
Początkujący
 
Od: 7 paź 2010, 16:27
Posty: 16
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg 1.6
Mazda 323f ba 1.5
Mazda 626 gf 2.0 DiTD
Mazda 3 bk 1.6 CD

Postprzez patryk240 » 11 wrz 2011, 11:43

tekknoraver napisał(a):
patryk240 napisał(a):Nie lepiej po prostu przepustnice zdjac i wyczyscic benzynka pozadnie :p Wtryskow nigdy nie czyscilem ale tez mi sie wydaje ze lepiej benzynka i przedmuchac powietrzem

No tyle że to widać że rozpuszczalnik,do tego pod ciśnieniem sporym :) spełnia swoje zadanie,wiadomo każdy ma swoje sposoby :)

Masz rację i to jest dobre jak ktoś niema czasu a chce wyczyścić troszkę przepustnice :] a wtryski to i tak trzeba rozbierać to zgodzę się bo pod ciśnieniem benzyny ręką nie wepchniesz <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez djakob » 13 wrz 2011, 20:19

Chłopaki mam taki problem.
Dziś odebrałem Madzie od elektryka, został naprawiony centralny zamek <jupi> wyrzucony stary sterownik na pilota od centralnego zamka i zamontowany nowy <faja> ale dość tych dobrych wiadomości. Problem mam następujący. Kupiłem ją z takim dziwnym zjawiskiem. Po włączeniu świateł pozycyjnych włącza się zapłon :| – elektryk dostawał już na głowę bo nie mógł znaleźć przyczyny... no i co za tym idzie może jest to jakoś połączone, żeby zgasić silnik trzeba wyłączyć światła :| oraz jak to bywa w Efkach BG same światła mi się nie podnoszą po ich włączeniu tylko muszę je podnosić oraz zamykać awaryjnym przyciskiem – jaki może być to powód ? Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekknoraver » 13 wrz 2011, 21:41

Coś ktoś na forum dawno temu o czymś podobnym pisał w bg tyle że o ile pamiętam diesel sedan.Tak mu podłączyli alarm że musiał światła zgasić aby silnik zgasić ;] poszukaj na forum może będzie,tyle że dawno dość było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez patryk240 » 13 wrz 2011, 22:31

djakob napisał(a):Chłopaki mam taki problem.
Dziś odebrałem Madzie od elektryka, został naprawiony centralny zamek <jupi> wyrzucony stary sterownik na pilota od centralnego zamka i zamontowany nowy <faja> ale dość tych dobrych wiadomości. Problem mam następujący. Kupiłem ją z takim dziwnym zjawiskiem. Po włączeniu świateł pozycyjnych włącza się zapłon :| – elektryk dostawał już na głowę bo nie mógł znaleźć przyczyny... no i co za tym idzie może jest to jakoś połączone, żeby zgasić silnik trzeba wyłączyć światła :| oraz jak to bywa w Efkach BG same światła mi się nie podnoszą po ich włączeniu tylko muszę je podnosić oraz zamykać awaryjnym przyciskiem – jaki może być to powód ? Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły :)

Też tak miałem wystarczyło wyjąć bezpiecznik od góry 2 od prawej o ile dobrze pamiętam i wszystko wróciło do normy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez djakob » 13 wrz 2011, 23:15

Hmm.. sprawdzę jutro ale przecież nie powinno się tak dziać przy włożonym seryjne bezpieczniku ? mi się wydaję, że gdzieś coś jest połączone tylko gdzie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekknoraver » 14 wrz 2011, 07:34

viewtopic.php?f=304&t=34511 o,o tym mówiłem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez patryk240 » 14 wrz 2011, 11:37

Moze i nie powinno tak byc ale tak jest i to jest bardzo czesty przypadek a dokladnie jest to bezpiecznik w puszce przy lewej nodze kierowcy i bezpiecznik na gorze pomiedzy "sun roof" a "defog" czyli patrzac od gory puszki drugi od prawej tak jak pisalem wczesniej wyjmij go a wszystko bedzie ok a jeszcze lepiej masz opisane w temacie ktory link jest post wyzej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 14 wrz 2011, 12:13

Podczas sprawdzania błędów (silnik 1.6 8v) od razu po podłączeniu testera miga najpierw jeden długi sygnał potem pięć krótkich i tak w kółko. Co to oznacza? Jeszcze jedno pytanie, inne: czy przy obrotach 750/min na luzie normalne są zauważalne drgania dzwigni biegów?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez pawcio1017 » 14 wrz 2011, 15:40

KOD 15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*


lewy323s napisał(a):czy przy obrotach 750/min na luzie normalne są zauważalne drgania dzwigni biegów?


Normalne, że przy 750rpm/min wszystko drży bo to troche za niskie obroty. Prawidłowe obroty biegu jałowego to 850-950. Spróbuj zresetować komputer i zobacz czy się te obroty ustabilizują i jak troche pojeździsz to sprawdź czy ponownie wyskoczy Ci błąd. Jeśli tak to prawdopoodbnie sonde masz do wymiany. Ale przed wymianą możesz jeszcze ją zmierzyć też dla pewności :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Ania_TM » 14 wrz 2011, 16:36

ja nadal walczę z drzwiami, czy wina może leżeć w samej klamce, która nie odbija?
reszta chodzi ok, ale nie ma tego cyknięcia jak otwiera się drzwi od środka :|
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323