Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez lasic100 » 28 kwi 2013, 23:40

Ad. 2

Żeby wyjąć zbiorniczek musisz zdjąć plastikowe obicie w bagażniku (kilka spinek, ew. śrubek) i już masz go jak na dłoni. Po wyjęciu zbiorniczka od spodu odkręcasz już samą pompkę.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Radeko » 29 kwi 2013, 01:14

Cześć :)
Co może być powodem szarpania przy ruszaniu i zapalaniu się kontrolki akumulatora i świateł stop? Do tego bardzo powolne przyspieszanie na wyższych biegach i około 2 tys obrotów. Problem pojawia się przy bardzo rozgrzanym aucie lub po dłuższej trasie.
Dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2012, 11:45
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1992r LPG

Postprzez sebek-71 » 29 kwi 2013, 10:43

Sprawdź najpierw błędy, może coś pokaże?
viewtopic.php?f=117&t=124881
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Radeko » 29 kwi 2013, 13:30

Błędów właśnie nie wywala żadnych. Sam problem pojawia się sporadycznie, ale i tak mnie niepokoi. Przy ruszaniu kiedy świecą się te kontrolki (akumulator i światła) auto zachowuje się jakby koła buksowały, albo ślizgał jakiś pasek.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2012, 11:45
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1992r LPG

Postprzez Vhaniss » 29 kwi 2013, 19:38

Mam pytanie, jaka może być zależność między tym, że wymieniłem filtr powietrza, a samochód mi na gazie gaśnie? Przyjechałem do domu na gazie, założyłem nowy filtr, wymieniłem przy okazji reflektory H4, na benzynie autko lepiej ciągnie niż ciągnęło, a na gazie jak się przełącza to:
1. jeżeli nic nie robię to obroty spadają z zawrotną prędkością do zera i gaśnie autko
2. jak go pedałuję to ciągnie, ledwo ledwo ale po chwili i tak spadają obroty i gaśnie
3. Jak podczas jazdy przełączę to obroty zatrzymują się na 2 i 3 biegu na 3 tysiącach i dalej nic nie ciągnie po czym gaśnie...

Mam ręczną regulację powietrza, próbowałem go skręcić, odkręcić o pół obrotu, cały obrót itd... bez różnicy – jedynie jak go skręcę to się po prostu dusi i to czuć, ale tak samo gaśnie

Podczas pracy na gazie jak się auto przełączy i go butuję to nawet dźwięk ma inny... taki jakby metaliczny, płaski...

Gaz – 2 generacja, LO GAS FLASH
Autko – 323f BG B6 1993r.
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 30 kwi 2013, 09:29

jak miales filtr zapchany to teraz dostaje za duzo powietrza albo gdzies lapie lewego. do gazownika na regulacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 30 kwi 2013, 09:34

No dobra ale wziąłem to pod uwage i skrecilem nu dopływ powietrza to sie jeszcze bardziej dlawi :(
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 30 kwi 2013, 11:55

tak czy tak musisz jechać do gazownika. skoro na benzynie jest najbardziej w porządku a na gazie kuleje.
spróbuj jeszcze tu napisać : viewforum.php?f=106
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 30 kwi 2013, 12:50

Teraz po kilku zamianach filtra stary-nowy, na żadnym nie działa gaz. A po pierwszej zamianie z NOWEGO na stary zaklejony brudem działał :(
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Eklerek323f » 30 kwi 2013, 13:33

Vhaniss napisał(a):Teraz po kilku zamianach filtra stary-nowy, na żadnym nie działa gaz. A po pierwszej zamianie z NOWEGO na stary zaklejony brudem działał :(

Mogłeś się nie bawić regulacjami :D Teraz tylko wizyta u gazownika ratuje tyłek, ja w swojej BG też tak miałem po zmianie filtra, konieczna była regulacja, II gen to zło, ten typ tak ma <oczy>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Vhaniss » 30 kwi 2013, 14:19

Aj tam od razu gazownik :P Miałem reduktor skręcony na maksa więc go odkręcałem do momentu aż nie będzie gasł, później wyjechałem na uliczkę i regulowałem powietrze do momentu aż nie będzie się dławił a będzie miał pełną moc tak jak wcześniej :) I śmiga. Tylko teraz problem malutki bo przy wszystkim wyłączonym obroty nie falują, a jak włączę światła lub/albo nawiew do połowy to zaczynają latać, a najciekawsze jest to, że jak włączę światła + nawiew na maksa to stoją w miejscu na 900 ;P Ale już tego nie dało rady wyregulować, może reduktor już stary.... <glupek2>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez patryk240 » 1 maja 2013, 12:48

Myślę nad wymianą przewodów hamulcowych sztywnych do tyłu i oczywiście położyłbym nowe bez zdejmowania baku i interesuje mnie taka kostka co jest na belce tylnej czy ona czemuś służy czy mogę poprowadzić przewody od korektora/rozdzielacza czy jak to się tam nazywa z komory silnika do każdego koła tylnego bezpośrednio ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Vhaniss » 2 maja 2013, 19:12

Czy do mojej Madzi mogę wlać Valvoline Maxlife 10w40? Obecnie jest na mineralu, wcześniej pare lat jeździła na pół syntetyku, silnik nie chlapie, nie bierze oleju oraz jest w dobrej kondycji, przebieg 300kkm
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Bo_Lo » 2 maja 2013, 19:16

Vhaniss napisał(a):Czy do mojej Madzi mogę wlać Valvoline Maxlife 10w40? Obecnie jest na mineralu, wcześniej pare lat jeździła na pół syntetyku, silnik nie chlapie, nie bierze oleju oraz jest w dobrej kondycji, przebieg 300kkm

lej śmiało-wlalem 10/40 max lifea do bg po mineralu i smiga juz 5 rok,do bj wlalem max lifea 5/40 po polsynt. I tez gucio

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Vhaniss » 2 maja 2013, 19:19

5 lat go nie zmiebiales czy zostałeś przy valvoline po prostu xd dzieki za odp!!
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Bo_Lo » 2 maja 2013, 19:36

No co ty,zmaiana co rok:–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez patryk240 » 2 maja 2013, 21:47

Ja zmieniłem 15w40 na 10w40 GM i po 5 tysiącach zaczeła troszkę oleju brać ale za to popychacze napełniają się w 5s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Bo_Lo » 3 maja 2013, 10:46

I o to wlasnie chodzi-nawet jesli zacznie brać jakieś małe ilości(u mnie zaczął na poczatku a po ok +-3tys przestał palić olej ) to i tak warto-hydraulika sie wyciszy,silnik dłużej pozyje. W dodatku na lepszym oleju można dłużej jeździć miedzy zmianami,wiec wychodzi taniej.

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez patryk240 » 3 maja 2013, 11:35

Ja i tak od 2,5 roku czyli od kąd mam madzie zmieniam olej co 10 tyś. Mi oleju nie pali co ciekawe a przynajmniej nie czuć i nie widać mam nadzieje :P Tylko że ostatnio w większości robię trasy po 300 km więc przy takiej trasie zawsze ubywa trochę oleju szczególnie przy prędkościach 120-160 km/h :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez djkraszinio21 » 6 maja 2013, 19:09

Mam takie pytanie, mam mazde z silnikiem 1.6 16V, ile mniej więcej można zrobić km na rezerwie (świeci mi się na pomarańczowo)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 08:36
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323