Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Bo_Lo » 12 lut 2013, 16:36

nie no tej ze szrotu w poznaniu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 12 lut 2013, 17:14

bolo2610 napisał(a):BG 1.3,1.6,1.8

Tyle że na jednym wałku.
Co do grzebania w silniku to odpuść sobie i od razu ładuj 1.8 DOHC, bo różnica jest znacząca a spalanie dużo większe nie będzie. Modzić 1.6 nie ma sensu bo ugrasz kilka koni a stracisz mnóstwo czasu, a jeżeli będzie to jeszcze komuś oddawał to i pieniędzy.

Jeżeli chodzi o wybuch i wzrost obrotów to zanim kupisz skrzynie to sprawdź sprzęgło. Czy ze skrzyni dochodzą jakieś dziwne dźwięki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waski000 » 12 lut 2013, 17:27

Wzrost obrotow mam tylko na piatym biegu a reszta dziala . Co do dzwiekow to jak normalnie chodxi to nic z wcisnietym czy bez wcisnietego sprzegla. Tylko jak jade tak gdzies od 10km/h w gore zaczyne sie tak jakby " wycie" im szybciej tym bardziej wyje. Tak jakby na jakims kole wystawalo cos i przy calym obrocie tego kola tylko w jednym miejscu zachacza o cos. Im szybciej to sie kreci ( czyli im sYbciej jade) tym szybsze obroty robi to " kolo" i czesciej zawadza o ten punkt. Moze rozumies o co chodZi ::) nagrac niestety nie mam mozliwosci .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Postprzez Vhaniss » 13 lut 2013, 16:49

Panowie mam pytanko czy jazda na ciągłem rezerwie, która służy do odpalania auta bo mam je w gazie może zaszkodzić efce? Z tego co czytałem to rezerwa w naszych autkach ma 9 litrów – tak podaje instrukcja... a dzisiaj rano odpaliłem auto to trzeba było pokręcić pokręcić, wcisnąłem kilka razy pedał gazu w końcu odpalił za 3 razem chyba ale podziała chwilke, zaszarpie z 2x i gaśnie i tak w kółko, tyle, że za 2 razem i dalej pali już na dotyk... brak PB czy coś spsułem jeżdząc na rezerwie?
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez lasic100 » 13 lut 2013, 18:30

Ja tam się trzymam zasady żeby nie schodzić poniżej ćwiartki. Pompa wtedy nie jest narażona na trudne warunki, a i bak może trochę mniej rdzewieje. Benzyny tak czy tak zużywasz tyle samo, z tym że można właśnie zajechać pompke paliwa. Co do konkretnie wymienionej usterki to może niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Vhaniss » 13 lut 2013, 18:42

Dzięki !!! A powiedzcie mi ile gumek wieszaków trzyma nasz uklad wydechowy i czy są wszystkie jednakowe oraz długość wycieraczek przód i tył bo ja mam za długie a nie wiem jakieś są fabrycznie

oraz czemu stacyjka mi się nie chce przekręcić teraz...klucz działa bo otwiera drzwi oraz bagażnik.. próbowałem ze sprzęgłem, hamulcem, gazem, na biegu, na luzie, z zamkniętymi drzwiami i zamkiem centralnym, z otwartymi.. kiedyś miałem coś takiego i o dziwo pomogło otworzenie drzwi kierowcy – nagle się odblokowała stacyjka i normalnie działała a teraz nie mogę nic zrobić... ;C o co chodzi??
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez tekkenfan » 13 lut 2013, 19:18

Nie wiem jaką masz instalacje gazową ale z tego co widziałem to pomimo jazdy na gazie pompa paliwa pracuje cały czas czyli mając małą ilość benzyny możesz zatrzeć pompę. Inną kwestią jest że w dzisiejszych warunkach pogodowych z rana zawsze się skrapla woda w baku, stopniowo mieszając się z benzyną i to może być Twój problem.
Wydech jak mnie pamięć nie myli trzyma się na 6 jednakowych wieszakach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Vhaniss » 13 lut 2013, 20:03

Jutro rano zaleje ją za 50zł benzynką i oby to było to... bo jak nie to <płacze> <płacze> <płacze>
Dzięki wielkie za odpowiedź natomiast martwi mnie jeszcze ta stacyjka... <głaszcze>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez lewy323s » 13 lut 2013, 21:43

U mnie wystepuje dziwne zjawisko związane z paliwem. Gdy zbliża sie do rezerwy i odpalam auto na zimno to trzeba znacznie dłużej kręcic niż normalnie, ale odpala za pierwszym razem. Jest tak od zawsze, ale dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez tekkenfan » 13 lut 2013, 22:14

Vhaniss napisał(a):natomiast martwi mnie jeszcze ta stacyjka

A przypadkiem nie zblokowała Ci się kierownica, tzn możesz nią kręcić?
Spróbuj delikatnie poruszać kierą i wtedy przekręć stacyjkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Piotr89 » 13 lut 2013, 22:34

lewy323s napisał(a):U mnie wystepuje dziwne zjawisko związane z paliwem. Gdy zbliża sie do rezerwy i odpalam auto na zimno to trzeba znacznie dłużej kręcic niż normalnie, ale odpala za pierwszym razem. Jest tak od zawsze, ale dlaczego?

Kolego myślę, że filtr paliwa tzw. ssak może być przypchany i pompa potrzebuje więcej czasu żeby napompować paliwo do wtryskiwaczy. ale to tylko moje domysły.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez adriano2747 » 13 lut 2013, 23:07

co do stacyjki kierownicę pchaj w lewo i kręć kluczem. co do pompki to jeśli się już przytarłą to zalanie do pełna nie pomoże. no chyba że przez wodę w baku jest słaba jakość beny zatankuj kolego i wlej np. STP do pochłaniania wody :) albo stary sposób kierowców poł litra białego denaturatu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 14 lut 2013, 21:26

To z kierką działa ale trzeba mocniej szarpnąć i działa <cisza> ;) Benzynki za 50zl dolałem z początku mocniej ssała 1500obr na luzie ale pozniej sie rozgrzała to już bez marudzenia 900 as always ;) <serduszka> dzieki chlopaki !!! <czarodziej>

Sprawa 2 – Jutro mam zamiar wyczyścić nagrzewnicę, wycieraczki wymienić, gumki wieszaki ukladu wydechowego i klocki z przodu – jakieś rady ciekawe ? ;)

Dodatkowo pytania:

1. Czy jeżeli odłączę nagrzewnicę to cały płyn chłodzenia mi nie spłynie do kokpitu? Czy są tam przy przewodach jakieś zawory które ten płyn zablokują ? <nie powiem>
2. Dlaczego zamek pasażera nie otwiera się kluczykiem? A w bagażniku raz otworzę za pierwszym razem, a raz muszę kręcić? Psiknąłem je wd40 może to coś da. <cisza>
3. Lekko opadają mi drzwi pasażera i kierowcy też leciutko zaczęły.. którymi śrubami to skorygować?
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez greg1140 » 17 lut 2013, 18:30

Witajcie
Mam taki problem że w mojej Madzi mam ucięte kable od radia i za bardzo nie wiem co z tym zrobić żeby to jakoś podpiąć. Wiem tylko tyle że muszę chyba kupić kostkę nowa i te ucięte kable połączyć tylko teraz jaką kostkę i jak dopasować kable do niej. Nie jestem pewien czy taka kostka będzie OK? http://allegro.pl/kostka-radio-mazda-is ... 77143.html Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo jestem od niedawna u was <spoko>
Mam od radia taką wiązkę kabli
20130217086.jpg

A to moje kabelki nieszczęsne...
http://s1.zmniejszacz.pl/110/sam_1507__808931.jpg
http://s1.zmniejszacz.pl/110/sam_1510__721986.jpg
greg1140
 

Postprzez adriano2747 » 17 lut 2013, 19:41

kupujesz kostkę iso.... i lutujesz do niej przewody ... sprawdź sobie probówką lub żarówką które masa i zasilanie stałe i ze stacyjki reszta to głośniki i tu jest loteria... sam robiłem to..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 18 lut 2013, 19:58

Ja tam lubie słuchać autka i otoczenia na drodze więc nie kupuje głośników, a radia nawet ze schowka nie wyciągam <zeby>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez secret211 » 20 lut 2013, 17:24

Witam mam pytanie ?
Czy klimatyzacja od mx 3 będzie pasować do mazdy 323f bg i od jakiego modelu mazdy można dopasować fotele z ogrzewaniem
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 19:40
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg rocznik 93r

Postprzez darpog » 20 lut 2013, 23:53

Koledzy potrzebuje mechanizmu elektrycznego do 2 drzwiowej mazdy ja mam 4 drzwiową bg ale strzela mi mechanizm i koledzy mówili ze można założyć od 2 drzwiowej ale nie mogę znalezć więc proszę o pomoc może ktoś przerobił sobie tak dlatego proszę o pomoc jakby ktoś znalazł o niech wyśle link pozdrawiam :D
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 22:44
Posty: 51 (0/1)
Auto: Mazda323f 1.5 16v

Postprzez wojti » 21 lut 2013, 10:12

szybciej znajdziesz od 4ro drzwiowej niż od 2wu drzwiowej, popatrz na allegro są takie podnośniki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2012, 09:25
Posty: 69
Skąd: Piaseczno
Auto: mazda 323 BG 1.8 dohc '91 vw t4 multivan 2,5 tdi '99 zmota do błota '13
honda accord '01

Postprzez Ghostx » 27 lut 2013, 00:49

Witam kolegów i koleżanki,
Mam problem dotyczący mojego autoalarmu. Mianowicie chyba zepsuł mi się sterownik od zamykania drzwi z pilota. Kiedy wciskam guzik, jedynie alarm zostaje załączony, drzwi muszę zamykać kluczem (z jednego zamka zamykają się wszystkie drzwi) Mam alarm firmy "tytan" i teraz moje pytanie, gdzie może znajdować się owy sterownik i jak sprawdzić czy działa lub jak go wymienić.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323