Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
u mnie np też tak było z rana że ją dławiło jak dawałem gazu ale chwila i już było w porządku... także myślę że to prawda... a dymienie to nic innego jak para wodna z tłumika
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
adriano2747 napisał(a):z tego co wiem i czytałem tu gdzieś na forum to madzia ma zabezpieczenie które obniża jej moc odrazu po odpaleniu na zimnym żeby nie zatrzeć silnika dlatego na zimno cieżko sie wkręca na obroty ... o ile pamiętam chyba też można tylko do 4,5 tyś ale tego nie jestem pewien
niejestem pewny co do tego, bo kiedys gdy mialem 323f bg 1.8 sohc 103km to przed zlomowaniem chcialem ja troche zajechac i akcje typu odciecie zaraz po odpaleniu byly mozliwe
co wiecej – silnik mimo nielekkich batów nie poddal sie ani na chwile – po tym katowaniu przez kilka dni, gdy wyciagalem wszystko co cenne z auta ( jakies silowniki, listewki itp) niezauwazylem zadnego negatywnego skutku takich poczynan
japonska technologia
323f bg 1.6 16v ....przytoczył bym wątek ale było to dawno i wiem że u mnie zaraz po odpaleniu też jakby ją coś dusiło a za jakąś minutę był lux już
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
dziekuje panowie za szybkie i wyczerpujace odpowiedzi rozwialiscie moje obawy duze
dla wasa 
mazda az do konca...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=154465
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=154465
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 276 (58/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Witam co to jest i dlaczego odstaje oraz ew. jak to doczepić tak, żeby nie odstawało
Madzia 323f bg 1993 1.6
https://www.dropbox.com/s/2x1m9yvg41e7l ... .07.59.jpg
https://www.dropbox.com/s/2x1m9yvg41e7l ... .07.59.jpg
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




- Od: 21 sty 2013, 18:23
- Posty: 88
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE
listwa dachu spróbuj przykleić klejem do szyb 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
nie da się przykleić bo chyba za bardzo odgiąłem i są zbyt duże siły naprężające... można to zdemontować? wtedy bym nagiął i zamontował. Mamy takie same efki
))
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




- Od: 21 sty 2013, 18:23
- Posty: 88
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE
nie wiem czy nie trzeba podsufitki zciągać zeby się dobrać od dołu .... nie będę doradzać podważania od góry bo nie wiem jakie tam mocowania 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
założyłem tutaj temat o mojej rakiecie
zapraszam viewtopic.php?f=321&t=148272
a co do podważania – nie da rady trzymają ją chyba śruby.. więc muszę jakoś to nagiąć jeszcze raz w inną stronę i dokleić.. ;C
a co do podważania – nie da rady trzymają ją chyba śruby.. więc muszę jakoś to nagiąć jeszcze raz w inną stronę i dokleić.. ;C
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam




- Od: 21 sty 2013, 18:23
- Posty: 88
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE
Witam forumowiczow
Rzadko pisze na forum dlatego prosze o wyrozumialosc
Hmmm od czego tu zaczac...?
posiadam mazdeczke 323f BG 1,6 16v mam ja juz gdzies od 3 lat pare modyfikacji jej zrobilem. Wszystko domowym sPsosobem niektore rzeczy mi powychodzily a niektore nie ( niestety tak to sie konczy gdy ktos chce za duzo rzeczy naraz zrobic) teraz posiadam troche wieksze mozliwosci pieniezne i maam co do niej pewien pomysl tylko nie wiem czy koszta mnie nie przerosnal. Z braku miejsca i niestaty praca mi nie pozwala na zrobienie niektorych rzeczy samemu niestety... A mianowicie :
chcialbym rozebrac caly samochod do golej blachy. Dziurki, oznaki rdzy zlikwidowac i pomalowac ja na kolor pomaranczowy z bazy kolorow Forda focusa ST. Co do blachy jeszcze to wygluszyc cala od srodka a od spodu zakonserwowac.
Silnik – oddac do kompletnej regeneracji. Rozebranie na cZesci pierwsze planowanie glowicy wszystkie szlify wymina wszelkich uszczelek itd. dodatkowo byc moze zamontowanie kompresora z elektrosprzeglem ( czytalem tu gdzies na forum ze owe jest ale nazwy teraz nie pamietam )
Wnetrze – Tapicerka do tapicera boczki drzwi fotele ( teraz posiadam zwykle ale chcialbym zakupic boczki z elektryka i fotele kubelkowe te obszyc) podsufitka – wszysko czarny z malymi wykoncEniami pomarancza alkantara. Zmina zegarow na jakies moze indiglo, sportowa kierownica i chyba tyle
Zawiecha – wymiana kompletnej na nowa plus wydech z kwasowki, fajny jakis wydech koncowy
Dodatkowo kapiet zendera lacznie z ta wspaniala lotka( wiem ze dostanie takiego pakietu granicY prawie z cudem Ale bede probowal ne cud zrealizowac
) i jakas felga moze 16,17 zeby nie przesadzac.
Teraz moje pytania orientuje sie ktos ile moze wziasc lakiernik za taki zabier z blacha plus malowanie ile gosciu co regeneruje silniki ile mnie tapicer moze wyniesc i zawiecha czesci sredniej klasy jakie polecacie jakiej firmy i jak cenowa stoja a jak wyglada gorna polka rowniez jakie firmy polecacie do jakich czesci i mniej wiecej chociaz jakie sa ceny jakich czesci. Dodatkowo ile kogly wziasc ktos za rozebrnie wygluszeniw i zlozenie wsYstkiego gdyz jak wspominalem nie mam czasu bo i miejsca bo bardzo chcialbym sie tym osobiacie zajac.
Prosze o powazne podejscie do sprawy i za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje
Rzadko pisze na forum dlatego prosze o wyrozumialosc
Hmmm od czego tu zaczac...?
chcialbym rozebrac caly samochod do golej blachy. Dziurki, oznaki rdzy zlikwidowac i pomalowac ja na kolor pomaranczowy z bazy kolorow Forda focusa ST. Co do blachy jeszcze to wygluszyc cala od srodka a od spodu zakonserwowac.
Silnik – oddac do kompletnej regeneracji. Rozebranie na cZesci pierwsze planowanie glowicy wszystkie szlify wymina wszelkich uszczelek itd. dodatkowo byc moze zamontowanie kompresora z elektrosprzeglem ( czytalem tu gdzies na forum ze owe jest ale nazwy teraz nie pamietam )
Wnetrze – Tapicerka do tapicera boczki drzwi fotele ( teraz posiadam zwykle ale chcialbym zakupic boczki z elektryka i fotele kubelkowe te obszyc) podsufitka – wszysko czarny z malymi wykoncEniami pomarancza alkantara. Zmina zegarow na jakies moze indiglo, sportowa kierownica i chyba tyle
Zawiecha – wymiana kompletnej na nowa plus wydech z kwasowki, fajny jakis wydech koncowy
Dodatkowo kapiet zendera lacznie z ta wspaniala lotka( wiem ze dostanie takiego pakietu granicY prawie z cudem Ale bede probowal ne cud zrealizowac
Teraz moje pytania orientuje sie ktos ile moze wziasc lakiernik za taki zabier z blacha plus malowanie ile gosciu co regeneruje silniki ile mnie tapicer moze wyniesc i zawiecha czesci sredniej klasy jakie polecacie jakiej firmy i jak cenowa stoja a jak wyglada gorna polka rowniez jakie firmy polecacie do jakich czesci i mniej wiecej chociaz jakie sa ceny jakich czesci. Dodatkowo ile kogly wziasc ktos za rozebrnie wygluszeniw i zlozenie wsYstkiego gdyz jak wspominalem nie mam czasu bo i miejsca bo bardzo chcialbym sie tym osobiacie zajac.
Prosze o powazne podejscie do sprawy i za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje

- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
czy silnik będzie już wyjęty z auta czy trzeba będzie go wyciągać samemu? Sumaryczny koszt zależny od ilości wymienionych/naprawionych elementów w silniku.waski000 napisał(a): ile gosciu co regeneruje silniki
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
koolego nie remontuj 1.6
znajdź rozbitka z 1.8 i wyremontuj lub wsadzaj jak znajdziesz lepsza zabawa więcej mocy nie do porównania 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
A duza jest roznica cenowa z wyjeciem a bez ? Silnik ma przejechane delikatnie ponad 120 tysi ( udokumentowany przebieg , auto kupione w niemczech od dziadka. Jestem jego drugim wlascicielem ) to moze duzo tam tego nie bedzie, jak myslisz ? Tylko kiedys zalalem ropy do niego pozniej nawet po oczyszczenie wszystkiego samochod niechodzil jak na poczatku. Okazalo sie ze przeskoczyl rozrZad o zabek chyba od ciagania go po osiedlu. Troche minelo zanim wszysko zrobilem. Samochod jezdzi duzo lepiej ale to nie co na poczatku i obroty delikatnie faluja. Oj mialem problemow po tej je... nej ropie...
Edit:
Adriano – sam posiadasz 1,6
a przy 1,8 duzo zman trzeba robic i jak spalanie ? Dla torpeda to nie musi to byc
bardziej oszcedny samochod z charakterem i wgladem ;p
Edit:
Adriano – sam posiadasz 1,6

- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
Różnie to liczą.waski000 napisał(a):A duza jest roznica cenowa z wyjeciem a bez ?
Niestety ale licznikowy przebieg jest nieadekwatny do stanu technicznego silnika. Tuleje mogą już mieć niedopuszczalny owalwaski000 napisał(a):Silnik ma przejechane delikatnie ponad 120 tysi ( udokumentowany przebieg , auto kupione w niemczech od dziadka. Jestem jego drugim wlascicielem )
można trochę doprężyć silnik przy okazji-będzie elastyczniejszy i ekonomiczniejszy równocześnie.waski000 napisał(a):torpeda to nie musi to byc bardziej oszcedny samochod
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Reasumujac kolego waski000 chcesz zrobić blachę,silnik i wnętrze -czyli wszystko.hmm zrobienie tych wszystkich rzeczy porządnie to koszt ok 8-10tyś zł ,tymbardziej że z tego co piszesz wnioskuję że sam niewiele zrobisz i jesteś zdany na mechaników-ich umiejętności i uczciwość.
sam remont silnika -ok2,5tyś(części,uszczelki,robocizna),tylko po co remont przy tak małym przebiegu???pali olej czy co?
wydasz tyle kasy żeby mieć nadal 88 koników??pamiętaj że kupione zamienniki(nie sądzę żebyś zamawiał np pierścienie ori mazdy o ile wogóle idzie)nigdy nie będą miały trwałości oryginałów.
pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić kompresję ew podjechać na hamownie-jeśli trzyma kompreche ,nie bierze oleju i trzyma moc to po co remont?jak chcesz koniecznie wydać 2,5tyś to swapuj na 2,5 v6 albo chociaż 2.0 FS wtedy to będzie miało jakis sens.Problemy z falowaniem itp idzie rozwiązać znacznie niższym kosztem i wątpie czy rozrzad ma z tym coś wspólnego bo jest bezkolizyjny.
co do blachy i malowania-jeśli już to porządnie i co za tym idzie drogo,bo nie ma nic gorszego jak wydane np 1,5tyś i widok pękającego nowego lakieru i szpachli.
Najprościej chyba z wnętrzem-komplet od Gt (z kubełkami) i ładnie to obić i będzie git
kierate bez problemu kupisz w dziale sprzedam części ori od GT,GTra.
Z zawieszeniem to fajny gwint lub porządne kayaby ze springami -40 i będzie cacy
sam remont silnika -ok2,5tyś(części,uszczelki,robocizna),tylko po co remont przy tak małym przebiegu???pali olej czy co?
wydasz tyle kasy żeby mieć nadal 88 koników??pamiętaj że kupione zamienniki(nie sądzę żebyś zamawiał np pierścienie ori mazdy o ile wogóle idzie)nigdy nie będą miały trwałości oryginałów.
pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić kompresję ew podjechać na hamownie-jeśli trzyma kompreche ,nie bierze oleju i trzyma moc to po co remont?jak chcesz koniecznie wydać 2,5tyś to swapuj na 2,5 v6 albo chociaż 2.0 FS wtedy to będzie miało jakis sens.Problemy z falowaniem itp idzie rozwiązać znacznie niższym kosztem i wątpie czy rozrzad ma z tym coś wspólnego bo jest bezkolizyjny.
co do blachy i malowania-jeśli już to porządnie i co za tym idzie drogo,bo nie ma nic gorszego jak wydane np 1,5tyś i widok pękającego nowego lakieru i szpachli.
Najprościej chyba z wnętrzem-komplet od Gt (z kubełkami) i ładnie to obić i będzie git

Z zawieszeniem to fajny gwint lub porządne kayaby ze springami -40 i będzie cacy
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Doprezyc czyli ? 
Edit:
Dziwkuje koleho BOLO za wyczerpujaca wypowiedz
hm co do wnetrA to dokladnie jak piszesz chcialb od gt i gitara. Co do silnika to po zalaniu tej ropy nie ma tej mocy i zrywnoaci co koedys. Obroty to mozliwe E silniczek krokowy. Co do blachy... To porzadnie .... Tylko taka obcja wchodzi w gre bo jak na [tiiit] to nawet sie nie zabieram. Zawiecha to domyslam sie ze piszesz o amorkach a przegluby [waaaco?] itd? Sa jakies lepsze i gorsze firmy na to ? No i najwazniejsze to co piszesz... Niestety jestem zdany na ludzi 
Edit:
Dziwkuje koleho BOLO za wyczerpujaca wypowiedz
Ostatnio edytowano 11 lut 2013, 22:36 przez waski000, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
rider143 napisał(a):można trochę doprężyć silnik przy okazji-będzie elastyczniejszy i ekonomiczniejszy równocześnie.




Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Doprężyć czyli zwiększyć stopień sprężania silnika. Mając rozebrany silnik można przy okazji usunąć niedoskonałości fabrycznej masowej produkcji, coś tam poprawic...itp itd. Swap to nie jedyna droga do wyższych mocy i prędkości
Tym bardziej, że często swapowany silnik jest cięższy i powoduje gorsze rozłożenie masy. Wydajniejsze hamulce to sprawa oczywista w tym przypadku.
Tym bardziej, że często swapowany silnik jest cięższy i powoduje gorsze rozłożenie masy. Wydajniejsze hamulce to sprawa oczywista w tym przypadku.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość