Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez tyla » 19 sie 2012, 01:03

czemu za duzo roboty ? jak juz mam 2 auto poslac na zlom to wyciagne wszystko co sie da

domyslam sie, ze bedzie trzeba wymienic piasty bo na nich sa czujniki ABS (taki pierscien) ale czy da sie sciagnac piaste bez sciagania z niej tarczy hamulcowej – bo tarcze mam dobre a wiem, ze przy wymianie czesto sa tak zapieczone, ze trzeba kilka razy dobrze mlotkiem przywalic i sie krzywia wtedy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 19 sie 2012, 12:37

To powyciągaj ale nie zakładaj ABS-u :)

Panowie z jakiej mazdy pasuje sprężarka klimatyzacji do 323/F BG ??
Słyszałem, że z BJ a może z BA też podpasuję – wszystkie wyglądają podobnie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 19 sie 2012, 14:25

a czy mocowanie kompresora klimatyzaji w silnikach 1.8 sohc i dohc jest takie same ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 19 sie 2012, 14:27

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 19 sie 2012, 15:01

djakob ja bym szukał z MX5. Jakby nie patrzeć tam siedzi ten sam silnik ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez benny88 » 20 sie 2012, 20:45

Hej mam takie pytanko jaką benzynką zalewacie madzie ??
95 czy 98 ??

Bo moja przy 95 ma problemy ze sobą....
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez tekkenfan » 20 sie 2012, 23:17

w takim razie jakieś słabe paliwo Ci się trafiło albo coś sobie wkręcasz ;) Jako że silnik jest przystosowany do 91 tak więc uważam, że "nasze 95" w zupełności Ci wystarczy. No chyba że lubisz wydawać pieniądze to lej 98 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez benny88 » 21 sie 2012, 17:22

Nie no na 95 mam problem z obrotami. Trzyma na 1,5 tys obrotów a na 98 normalnie 800 chyba że sobie rzeczywiście coś uroiłem :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2012, 17:58

obstawiam urojenia :D :D
Jeżeli to co mówisz miałoby być prawdą to jak miałby się zachowywać silnik który ma minimalne wymagania PB95? Jakby dalej była dostępna 91 to mógłbyś na niej śmigać, większa liczba oktanów może czasem bardziej zaszkodzić niż pomóc, a to dlatego że 98 się wolniej spala.
Zmień stację, ewentualnie sprawdź czy nie masz jakiegoś szitu w baku/ssaku pompy paliwa, sprawdź zapłon i takie tam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez adriano2747 » 21 sie 2012, 18:33

a może lambda wariuje bo jest uszkodzona brak spalania stukowego przy 98 daje inny skład spalin czy mi się zdaje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 21 sie 2012, 21:03

Powiem tak zapłon jest w porządku (niecałe 1,5 tys wymienione palec kopułka kable i świece). W baku syfu nie ma bo pompa też nie dawno wymieniona....

Myślę o sondzie czasami mam dziwne spalanie...

I tu kolejne pytanie czy jak mam dziurkę w wydechu gdzieś przy kolektorze lub w nim samym, to może sonda wariować ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez l3mur91 » 21 sie 2012, 21:06

Ludziska mam pytanie. Jest jakiś swap P&P zawieszenia w BG z 4x100 na 5x114.3 ?
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez adriano2747 » 21 sie 2012, 21:09

benny88 napisał(a):Powiem tak zapłon jest w porządku (niecałe 1,5 tys wymienione palec kopułka kable i świece). W baku syfu nie ma bo pompa też nie dawno wymieniona....

Myślę o sondzie czasami mam dziwne spalanie...

I tu kolejne pytanie czy jak mam dziurkę w wydechu gdzieś przy kolektorze lub w nim samym, to może sonda wariować ??


Jak masz dziurkę przed sondą to tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 21 sie 2012, 21:20

właśnie problem w tym że nie wiem gdzie ale bede musiał pojechać i to zrobić :)
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2012, 23:29

odłącz sondę i wtedy zobacz czy też będą takie cyrki z obrotami.

l3mur91 napisał(a):Jest jakiś swap P&P zawieszenia w BG z 4x100 na 5x114.3 ?

zawieszenia w sensie wszystkiego czy chodzi Ci o większe hamulce?
Jeżeli to drugie to wiem że ludki za granicą wrzucają zwrotnice od BA V6, tyle że to jest tylko przód.
Jak chcesz być hardkorem to znajdź zawieszkę od GT-Ra tam z tego co wiem było 5 śrub.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez l3mur91 » 22 sie 2012, 09:31

Chodzi mi głównie o zmianę rozstawu. Z tego co się orientuje nie ma adapterów z 4x100 na 4x114.3. Ktoś oferował, że może zrobić, ale nie węższe niż 43mm. <oczy>

Tak z ciekawości pytam. :P
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Malico » 23 sie 2012, 12:55

Cześć wszystkim!

Remontujemy gruntowanie naszą mazdę i co rusz dostajemy od blacharza jakieś zadania z gwiazdką ;) Jeśli ktoś mógłby nam pomóc będziemy bardzo wdzięczni. Na obecną chwilę są 2 tematy:

1. Szukamy szyberdachu, bo nasz będzie naprawiony (czytaj kilogram szpachli), ale długo nie pożyje, więc chcemy wymienić. Mamy szyber metalowy, elektryczny, chowany do środka (oryginalny – nie dorabiany). Wszystko sprawne i na dobrą sprawę wystarczyłoby wymienić samą pokrywę. Niestety nie mogę dostać nigdzie takiego szyberdachu. Od fki nie pasuje (wiem, bo kupiłem i nie mam co teraz z nim zrobić :( ).

Pytanie: Czy blat od dowolnego innego oryginalnego szyberdachu (ale nie od efki) podpasuje? Np. od ręcznego szyberdachu, które są dostępne?

2. Szukamy też aluminiowej blachy mocowanej do podwozia ekranującej ciepło tylnego tłumika. Czy taka blacha od innego modelu BG (np. 1.3, 1.6, a może od eFki) podpasuje?
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez benny88 » 25 sie 2012, 20:22

tekkenfan napisał(a):odłącz sondę i wtedy zobacz czy też będą takie cyrki z obrotami.

ale jak odłączyć jak auto chodzi czy przed odpaleniem ??

Bo próbowałem tak i tak i nie ma różnicy w pracy silnika cały czas trzyma 1,5 tys obrotów....

Miganie nie wykazywało żadnych błędów, czy możliwe że sonda poszła a nie ma błędu ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez adriano2747 » 25 sie 2012, 22:30

sonda zaczyna działać dopiero po pełnym rozgrzaniu silnika do temp. pracy. jak silnik jest zimny to podaje stałą dawkę paliwa i powietrza tzw. ssanie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tyla » 26 sie 2012, 12:58

djakob napisał(a):-ATH
-TWR
-Zender
-Postert
-Vestatec
-Foha
-ATS

o jakimś zapomniałem ? :P


Macie moze jakies zdjecia poszczegolnych kompletow ? Bo szukam i szukam i nie umiem znalezc zdjec aby zobaczyc jak to wyglada na aucie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron