Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez tuner564 » 7 kwi 2013, 13:38

Witam wszystkich :) .
Mam do Was nietypowe pytanie o Madzie.
To wozidełko od zawsze się mi podobało i teraz (nawet prawie w rodzinie) będzie takie autko na sprzedaż.
Mazdę na szybko oglądałem i zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. Jest to 91 rok z silnikiem 1.8 lub 1.8 Gt (bez gazu), muszę to dokładnie zweryfikować, jest w dobrym stanie (chyba nawet w oryginalnym lakierze z wyjątkiem przedniego zderzaka i prawego błotnika (były malowane, jednak jest to dość dobrze wykonane).
Sam lakier jest w dobrej kondycji bez większych rys, posiada tylko odpryski na rantach (jak to używany samochód), rdzy na zewnątrz nie zauważyłem. Autko w tej samej rodzinie jest od około 8 lat, u obecnego właściciela jest 5 lat. Zostało do Polski sprowadzone z Niemiec. Ma też kilka wad :
– uszkodzone sprzęgło, biegi wchodzą normalnie i jeździ, jednak przy ostrzejszym ruszaniu, zmianie biegów ślizga się.
– cieknie olej z pod uszczelki klawiatury (ale to to pestka)
– stuka rura wydechowa (na wysokości przednich foteli)

Poza tym wszystko jest sprawne, na liczniku jest nie całe 170 tys. i po stanie autka jestem w stanie wieżyc, że tyle ma, ponieważ autko nie jest zniszczone ani z zewnątrz ani w środku. Odkąd jest w Polsce zawsze było garażowane. Problemów nigdy nie sprawiało (wiem bo jak coś się działo to jechało na naprawy do mojego wujka). Obecny właściciel zakupił sobie inne i będzie tą madzie sprzedawał. W madzi kończą się też opłaty (wszystkie), nie posiada dodatkowych kół na zmianę (właściciel sobie zostawia do obecnego auta).
Z ceną będę się dogadywał za miesiąc, właściciel ma się zastanowić. Martwi mnie to sprzęgło, bo do tanich nie należy (zwłaszcza jeśli się okaże że to wersja GT, a wszystko na to wskazuje). Nie wiem też, czy będę w stanie tą usterkę sam usunąć. I tu pytanie do Was ile warta dać za ten samochód ?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2013, 20:24
Posty: 9

Postprzez secret211 » 7 kwi 2013, 22:47

mam 2 tysie i bede robił ten silnik w dość znanej firmie na śląsku ARG performence ale mam własnie dylemat kupie np silnik nawet za 600 zł ale jaka mam pewność ze jest okej:( nie mam wogóle a tu wiem na czym stoję

Dopisano 7 kwi 2013, 22:57:

moja odp jest taka mazda 323f bg to nie jest byle jakie auto ja z tym autem żyję już 5 lat jak o nią zadbasz ona ci się odpłaci kilka razy chciałem ja sprzedać i zawsze wychodziłem w plecy dlatego ona zostaje do końca jeśli trafiła ci się po rodzinie mazda z śilnikem 1.8 16 v gt i ma zdrową blachę mam namyśli (nadkola przód tył progi kielichy z przodu i z tyłu ) plus mechanika jest ok to ja bym się nie zastanawiał tylko brał tych samochodów jest coraz mniej a tak jak pisałem wcześniej Japończyk to nie byle jakie auto a tym bardziej mazda wejdź sobie na allegro ,otomoto,lub na tablice tam ludzie wystawiają te samochodziki ale tak myślę 2 tysie to max
POZDRAWIAM :P:P Tomasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 19:40
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bg rocznik 93r

Postprzez benny88 » 7 kwi 2013, 23:01

GT ile wart?? dużo. na forum jest wielu chętnych poszukujących zadbanych egzemplarzy. Napisz jeszcze który rok
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez tuner564 » 8 kwi 2013, 00:05

Pisałem, jest to rok 1991 kolor to dokładnie taki jak ten: http://tablica.pl/oferta/mazda-CID5-ID2 ... 482bd;r:;s:
Mazda zadbana, nie zauważyłem korozji na żadnym z błotników, ma na tylnej klapie ten dodatkowy spojler, dziwne ale nie posiada szyberdachu, nie posiada tez siedzeń kubełków. Mocowań amorków nie sprawdzałem (jak oglądałem ją na szybkiego to głównie zwracałem uwagę na blacharkę i wycieki przy silniku), a o tych słabych punktach nie wiedziałem, ale teraz wiem dzięki Waszym extra forum. Spokojnie nie dam jej odejść do krainy wiecznych autostrad, jak się rozmyślę lub mi cena nie spasuje to dam info Wam tutaj i mam nadzieje, że trafi w dobre łapki. I proszę jeszcze o informacje jaki jest koszt nowego sprzęgła do silnika 1.8 zwykłego i gt i czy wymiana jest skomplikowana. I jak to jest z tym ocynkiem, wszystkie te madzie od 89-94 są w ocynku czy to jednak nie prawda ? Za wszystkie odpowiedzi, sugestie bardzo dziękuje :) .
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2013, 20:24
Posty: 9

Postprzez tekkenfan » 8 kwi 2013, 00:32

No to jeżeli sprawdzałeś silnik to powinieneś wiedzieć czy jest to GT czy nie (chyba że ktoś przekładał silnik)
Tu masz DOHC które były w GieTekach:
Obrazek
a tu zwykłe 1.8 SOHC:
Obrazek

Sprzęgło EXEDy do SOHC to koszt ok. 400-500 PLNów, do DOHC (GT) 700-800 PLNów
tuner564 napisał(a):czy wymiana jest skomplikowana.

to zależy co dla Ciebie jest skomplikowane ;)
Sprzęgło wymienia się jak w każdym innym aucie ale żeby zrzucić skrzynie muszisz opuścić sanki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez sebek-71 » 8 kwi 2013, 23:33

Sprzęgło aisin, albo exedy do sohc można już za 250-300zł kupić i to NOWE!!!Ale sprzęgło, silnik zawsze można wymienić, naprawić, ale jak blacha gnije, to... choć byś zrobił, to po jakimś czasie zawsze wyjdzie niestety <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Misiek.Lbn » 8 kwi 2013, 23:37

A to były takie frykasy do BG ?
Bo z ani z podgrzewanymi ani elektrycznie sterowanymi fotelami się jeszcze nie spotkałem.


Co do Mazdy – dzwoniłem czy nie chce sprzedać samego gwintu, ale podziękował :)
http://www.facebook.com/Still.Expression
Zdjęcia Twojego auta w najwyższej jakości!
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 16:15
Posty: 7

Postprzez tekkenfan » 9 kwi 2013, 02:14

podgrzewane fotele były ale o el. sterowanych nigdy nie słyszałem ;).
Kostka pod fotelami jest właśnie od podgrzewania, a jak zdejmiesz osłonę ręcznego to znajdziesz 2 wtyczki do włączników mat w fotelach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez faflak » 11 kwi 2013, 20:41

witam wyczyscilem przepustnice i krokowca – tak z braku zajecia :D na zagrzanym silniku po odpuszczeniu gazu mam 1100rpm a po kilku sekundach spada do ok 750 nie faluje nie przerywa dobrze sie wkreca moje pytanie : czy opadanie obrotow powinno trwac kilka sekund ? czy moze nalezalo by ustawic tps-a ?
Naczytałem sie na forum i modze ;P nigdy nie zwracalem uwagi w jaki sposob spadaja obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 276 (58/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez PatrasGld » 13 kwi 2013, 15:07

Złamał mi się bat w antenie dachowej (mazda 323f bg) powiedzcie mi jak mam odkręcić podstawę lub jak odkręcić ta cześć ktora została w środku i niestety obraca się zamiast odkrecac... Pomocy !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 18:33
Posty: 13
Skąd: Piła
Auto: Mazda 323F BG 1.6 93r.

Postprzez sebek-71 » 14 kwi 2013, 21:39

Koledzy pytanko:chcę przełożyć silnik i ewentualnie skrzynię z 323 bg 1,6 sedana do 323 bg 1,3 hatchbacka. Co oprócz kompa, przepływki, chłodnicy muszę wymienić??
Z tego, co wiem półosie, poduchy, podłącza podciśnień i czujników są takie same...jak z kasetą zmiany biegów i innymi duperelami?Oczywiście oba silniki to 16V poliftowe wersje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lewy323s » 15 kwi 2013, 20:51

Mi sie wydaje, że prawie wszystko w okolicach układu napedowego jest współzamienne w hatchbacku 3d i sedanie. Chłodnica i półosie chyba też. Ale może sie myle, niech ktoś powie, kto wie na pewno. W 323 F za to są inne m. in. zbiorniczek wyrównawczy, chłodnica, mocowania Mc Phersona i inne.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez zelka » 18 kwi 2013, 14:41

Czy te cholernie listwy, które idą wzdłuż przedniej szyby da się czymś zastąpić ? Kolejny komplet szlag trafił, już mam ich dość... Mam jeszcze jedno pytanko, te listwy, które są przy każdej z szyb bocznych, od strony zewnętrznej. Mam całe popękane czy idzie je gdzieś dostać ? Przeglądałem allegro ale nie natknąłem się na nic takiego.
Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez adriano2747 » 18 kwi 2013, 16:59

tylko szrot. można wygładzić na gładko albo jakoś szpachlą... komuuś kiedyś blacharz to robił na forum...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez zelka » 18 kwi 2013, 21:01

Był dzisiaj u mnie znajomy i zrobi coś takiego. Robił sam sobie kufry do motocykla. Żywica i włókno szklane załatwią sprawę tylko wpierw musi zrobić coś do odlewu. Koszty niebagatelnie mniejsze.
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez benny88 » 20 kwi 2013, 14:09

Jak coś to listwe od strony pasażera mam na sprzedaż.

Mam do was pytanie czy da się założyć głowice od DOHC do SOHC.
Chodzi mi o 1.6 czy trzeba cały silnik zmienić
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Xionc » 22 kwi 2013, 21:12

Panowie, takie pytanko. Ponieważ demontuję gaz, to chcę kupić rurę dolotu i tłumik szmerów (rezonator) bo gaziarz je poprzerabiał. Pytanie, czy od F będą pasować do 3 drzwiowej? Silnik GT BP 128km.

Ewentualnie jak ktoś ma 323F BP 128km i by mi VIN podał to bym sprawdził czy w katalogu to te same części są.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Piotr89 » 23 kwi 2013, 09:50

Szanowne towarzystwo, czy ktoś wie czy szklany szyber jest taki sam jak blaszany, mianowicie chodzi mi o mocowania i wymiary oraz osadzenie uszczelki :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sebek-71 » 23 kwi 2013, 12:30

Piotr89 napisał(a):Szanowne towarzystwo, czy ktoś wie czy szklany szyber jest taki sam jak blaszany, mianowicie chodzi mi o mocowania i wymiary oraz osadzenie uszczelki :D

Przeczytaj ten wątek <czytaj>
viewtopic.php?f=118&t=117370&p=2247125&hilit=uszczelka+szyberdachu#p2247125
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Vhaniss » 28 kwi 2013, 18:25

Mam pytanko.
1. Czy w komorze silnika w rogach od strony szyby, na kielichach od strony szyby i w połowie jakoś komory są spawy widoczne fabrycznie? Bo mam w swojej madzi praktycznie takie same po obu stronach, ale ciężko mi stwierdzić czy była cięta cała, czy to fabryka... reszta nie wygląda na robioną.

2. Jak wyjąć tylny zbiorniczek płynu do spryskiwaczy? Ponieważ muszę wymienić pompkę, ale nie chcę, żeby płyn zalał mi cały bagażnik po wyjęciu zbiorniczka ;)
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323