Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez mysse » 21 wrz 2011, 19:11

Witam

czy ktos sie orientuje czy wal w silnikach BP SOHC i BP DOHC jest taki sam? chodzi mi o wymiary, wytrzymalosc i material. z gory dzieki:)

edit;

nie wiem czemu ktos przeniosl moj post, nie jest to temat na 'luzna dyskusje o mazdach bg' tylko dosc precyzyjne pytanie na ktore moze odpowiedziec nie duze grono obecnych tu osob, a tytul tematu sam w sobie bardziej przeyciaga wzrok niz 'nowy post w temacie luznie dyskusje' :|

przyjmujac takie kryterium laczenia tematow to w tym dziale powinno byc ich kilka
'luzne dyskusje' 'spalanie' 'problemy z autem' i koniec.
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez patryk240 » 22 wrz 2011, 08:42

mysse napisał(a):Witam

czy ktos sie orientuje czy wal w silnikach BP SOHC i BP DOHC jest taki sam? chodzi mi o wymiary, wytrzymalosc i material. z gory dzieki

edit;

nie wiem czemu ktos przeniosl moj post, nie jest to temat na 'luzna dyskusje o mazdach bg' tylko dosc precyzyjne pytanie na ktore moze odpowiedziec nie duze grono obecnych tu osob, a tytul tematu sam w sobie bardziej przeyciaga wzrok niz 'nowy post w temacie luznie dyskusje' :|

przyjmujac takie kryterium laczenia tematow to w tym dziale powinno byc ich kilka
'luzne dyskusje' 'spalanie' 'problemy z autem' i koniec.

Zgodze sie z toba kolego jak najbardziej co do przenoszenia tematow bo ostatnio to wszystko co powstaje jakis temat to odrazu do luznych dyskusji przenoszony gdzie musze sie kilka razy przypominac zeby ktos mi pomogl i odpowiedzial. Rozumiem przeniesienie tematu taki jak nowy forumowicz ostatnio napisal jak skasowac bledy aku bo nawet nie szukal ani w google ani na forum bo odrazu by znalazl odpowiedz ale jak sie wchodzi w dzial bg ,patrzy po temacie i o ten potrzebuje wymiaru walu to ja akurat nie wiem to nie patrze tego tematu bo mnie i mojego silnika nie dotyczy a jak zobacze temat ktory mnie interesuje czy moge pomoc to sie wchodzi a nie tak jak to czasami bywa 5 osob pisze o 5 roznych problemach i czasami nie wiadomo kto komu odpowiada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez patryk240 » 23 wrz 2011, 21:30

Powiedzcie mi bo kiedyś wyczytałem że jak sie resetuje kompa czyli zdjęcie klem i hamulec 30s to błędy znikają ale nie mi :/ Próbowałem trzymać po kilka minut hamulec i nadal są dwa te same błędy 18 i 34 próbowałem też poprzez wyjęcie zworki którą się wprowadza w tryb serwisowy na przekręconym kluczyku na zapłon i też nic nie dało więc pytam jak skasować błędy ?? <zawstydzony> Dodam że TPS czyli błąd 18 najprawdopodobniej jest i 32 czyli krokowiec też podejrzewam bo nie zmieniałem ale podobno błędy nie wyskakują od razu po założeniu klem tylko po przejechaniu kilku km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Lukano » 24 wrz 2011, 10:31

Powinny zniknąć bez problemu, u mnie znikały. A pojawiają się tak jak piszesz po jakimś czasie.
Zdejm klemę na dłużej, np na całą noc, powinno pomóc.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez kapsel78 » 24 wrz 2011, 10:53

panowie mam problem taki ze kotrolka pokazuje mi kod 3 i 2 lub 32 ale w to wotpie. kod 3 i 2 to podobno czujnik położenia wału . czy może być coś jeszcze bo moja rozpiska jest troszkę nie jasna. prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Postprzez Lukano » 24 wrz 2011, 14:16

BG nie ma czujnika wału.
Pewnie chodzi o czujnik w aparacie zapłonowym który padł.
Podmień aparat zapłonowy a pewnie odpali.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lukaszbroda » 26 wrz 2011, 20:11

mam problem koledzy,a mianowicie brak podswietlenia zegarów.bezpieczniki ok,kontrolki na zegarach działają,nawiewy i przyciski również.zauważyłem ze nawiewy nie reagują na ściemnianie.wiecie może który przewód w skrzynce bezpieczników odpowiada za zegary?tak by mi było łatwiej to zdiagnozować.z góry dzięki za odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Hanczak » 28 wrz 2011, 20:59

Witam,
mam pytanko odnośnie zaworu dodatkowego powietrza przykręcanego do kolektora ssącego. Padło mi takie ustrojstwo i nie mam ssania. Czy ten zawór jest identyczny jak w innych wersjach silnikowych np. 1.3 i 1.6, czy czymś się różnią poszczególne modele (nie mogę nic takiego dorwać do mojego silnika i nie wiem czy nie podeszłoby od np 1.3)?
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez tekknoraver » 28 wrz 2011, 22:39

Jest chyba różnica w 8v a 16v :) przejżyj wcześniejsze strony bo była gdzieś mowa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Hanczak » 29 wrz 2011, 14:03

No właśnie nic takiego nie było omawiane, gdzieś się doczytałem, że od wersji 1.3 na pewno nie podejdzie ale więcej nie wiem :/ Mam jeszcze jedno pytanie: czy do 1.8 SOHC podejdzie krokowiec od przepustnicy z modelu 1.6 16V ?
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez Czester503 » 30 wrz 2011, 21:46

nie wiedziałem gdzie wstawić to wstawiam tu.
czy to jest ten słynny spoiler ZENDER ?
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=muvsufyz2xmb
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=wulg1qxtoltp
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez kyynio » 1 paź 2011, 00:37

Witam. Od kiedy kupiłem obecną Madzie a było to już 1,5 roku temu nie działało mi światło drogowe(długie) w lewym reflektorze. Nie robiłem tego bo nie miałem czasu :P Ale przedwczoraj mijania też padło i wziąłem się za wymianę żarówki. Okazało się że żarówka jest cała ale i tak ją wymieniłem, ale niestety to nie pomogło :/ sprawdziłem od razu kostke ale kostka wygląda na sprawną. Co jeszcze mogę sprawdzić sam? Chciałem sprawdzić bezpiecznik ale nie mogłem znaleźć schematu. Bo w kablach to ja nie bede grzebał bo nic dobrego by z tego nie wyszło :P
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez Kali_Yo ; D » 1 paź 2011, 08:30

Tak to on ;)
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez apacz1 » 3 paź 2011, 01:50

Zegary mi się kiedyś nie świeciły jak przepaliły mi się gniazda bezpieczników, bezpieczniki natomiast były ok.
Są samochody nowe, są samochody stare i jest MAZDA:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2008, 00:45
Posty: 27

Postprzez LoboAlien » 4 paź 2011, 07:26

Witam mam problem z zegarkiem, dla przykładu wstaję rano przekręcam kluczyk i zegarek miga mi np. 4:15 czyli tak jakby brakło prądu hehe, kolejny raz wysiadam z auta na 15 minut, wsiadam przekręcam kluczyk a tu miga mi 1:00, lub nagle podczas jazdy zegar wskazuje mi ni z tego ni z owego znów 1:00 a za chwile 2:00 albo zaczyna mrugać. Raz na jakiś czas wszystko działa jak należy i nic się nie dzieję. Czy ktoś wie o co chodzi?? Jest jakiś bezpiecznik, przekaźnik od tego czy coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez djakob » 4 paź 2011, 12:21

Panowie jak wygląda sprawa z czujnikiem wentylatora chłodnicy. Jest on sterowany komputerem czy jest gdzieś czujnik? Bo za cholerę nie mogę znaleźć nawet wtyczki oraz jak z wymiarami chłodnic? bo muszę wymienić w swojej 323F BG GT 1.8 DOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez l3mur91 » 4 paź 2011, 23:08

Kayaby powinny być troszkę twardsze względem serii.
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Ania_TM » 5 paź 2011, 08:31

slodki666 napisał(a):Witam.
Nadszedł czas, aby wymienić amortyzatory (na razie przednie). :D
Jakie polecacie? Gazowe, czy olejowe?
Czy są jakieś amorki, dzięki którym będę miał trochę twardsze zawieszenie, czy trzeba je wymieniać razem ze sprężynami?


A czemu został mój post przeniesiony? Wcześniej, kilka osób pytało się o podobne sprawy, tylko innej pojemności i nikt nie przeniósł ich?


viewtopic.php?f=118&t=96095&hilit=amortyzatory

temat o amorkach jest tu, ale oczywiście nikomu nie chcę się szukać <nie powiem>
Ania_TM
 

Postprzez tekkenfan » 5 paź 2011, 20:38

LoboAlien napisał(a):Raz na jakiś czas wszystko działa jak należy i nic się nie dzieję. Czy ktoś wie o co chodzi??

Najprawdopodobniej masz zimne luty na stykach zasilających zegarek, jedyną opcją jest wyciągnięcie zegarka i ponowne przelutowanie, powinno to pomóc (przynajmniej na jakiś czas)

djakob napisał(a):Panowie jak wygląda sprawa z czujnikiem wentylatora chłodnicy

Jest w obudowie termostatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Ania_TM » 8 paź 2011, 11:55

Panowie,
dodałam linki do fotorelacji do tematu FAQ.
jakby ktoś coś znalazł, albo miał, proszę na PW.

pozdrawiam
Ania
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323