Strona 1 z 3
Efektywny start – jak ruszyć

Napisane:
16 lip 2009, 15:09
przez rbsn
Mam takie pytanie – jak efektywnie (nie efektownie) ruszyć z miejsca v6stką , żeby zmierzyć realne przyspieszenie 0-100.
Ciągle psuję start i wychodzi mi ok. 10 s. Na hamowni byłem, z seryjnych 133 km zostało 120, więc chyba nie jest tragicznie. 148 nm przy 5100 obrotów wyszło na wykresie i 210 vmax
Jak ruszyć, z ilu obrotów najlepiej, żeby nie "przydławiło" go na starcie i przy ilu obrotach najlepiej zmienić z 1 na 2 (strasznie długi skok jest między 1 a 2).
Próbowałem zmierzyć tocząc się 5 km/h i dopiero przyspieszając to wyszło mi równe 9 s.
Pytanie może trochę głupie, ale proszę o jakieś podpowiedzi ;p

Napisane:
16 lip 2009, 17:41
przez jacobs
A czym mierzysz?

Napisane:
16 lip 2009, 19:15
przez Capazo
Startuj drogi kolego z 5 tys rpm. i zmieniaj bliziutko 7 tys rpm. Najlepsze rozwiazaniedla v-ek... moim zdaniem POZDRAWIAM

Napisane:
16 lip 2009, 20:24
przez Dawidoski
A ja proponuję ruszać z około 6 tyś.Z tego co wiem K8 mam dość ciężki przód i zawsze na starcie wychodzi do przodu.


Napisane:
16 lip 2009, 21:53
przez rbsn
mierzone stoperem, ale kilka razy i praktycznie zawsze to samo – lekko powyżej 10. Mocy nie ubyło aż w tak dużym stopniu, więc wniosek jest tylko jeden – nie umiem jeździć (a raczej startować porządnie).
Myślałem, że przy 5 lub 6 tys. obrotów jest zbyt duży poślizg kół i zanim złapie przyczepność to sporo straci czasu.
tak w ogóle mam wrażenie, że słabo idzie od 80 do 100.
Czy ma ktoś może wykresy z hamowni v6? Jestem ciekaw jak u innych to wygląda. U mnie moment obrotowy spada ze 140 do 120 między 6 a 6,5 tys. obrotów > zmieniać na dwójkę przed osiągnięciem 6,5?
ps. Ciekawe, że niektórym v6 lecą poniżej 9 s mimo takiego upływu lat..

Napisane:
17 lip 2009, 16:19
przez świeżak
80km/h to jeszcze 'dwójce' ciągniesz, potem zaraz na 3 i lecisz dalej:D

Napisane:
17 lip 2009, 21:18
przez butters
Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.

Napisane:
17 lip 2009, 22:44
przez Leszek
butters napisał(a):Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.
Czym?

Napisane:
17 lip 2009, 22:52
przez lesiux
BA BP robi ok 110 na 2. KF przypuszczam, że bez mniejszego problemu.

Napisane:
18 lip 2009, 05:15
przez butters
Leszek napisał(a):butters napisał(a):Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.
Czym?
BA BP

Napisane:
28 lip 2009, 19:32
przez Przybył2
panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG

Napisane:
28 lip 2009, 21:30
przez beso
hm... ja mam 7.8 do 100... ruszam z 5 tys zmiana jest przy 7200 rpm.... niestety nei powiem ile mam na liczniku bo po zmianie silnika nie zamontowalem jeszcze impulsatora:P ale na starym silniku 3 wpadala kolo 120-130... chyba z tego co pamietam....

Napisane:
28 lip 2009, 23:50
przez /V6
beso
Pamięć zawodzi
7500rpm na 2 = 110km/h
7000rpm na 3 = 135km/h
7500rpm na 3 = 142km/h
Zapewne na starym silniku wrzucałeś 3 koło 105-110km/h a nie 120-130 no chyba, że były MX3 1.8V6 Extreme


Napisane:
28 lip 2009, 23:55
przez TomK
Najpierw sprawdź przy ilu obrotach dokladnie masz odcinke. Później start z 3500-4000obr i minimalnie przed odcinką zmiana na kolejny bieg.
Acha i zmień urządzenie pomiarowe


Napisane:
28 lip 2009, 23:56
przez /V6
Przybył2 napisał(a):panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG
W szkole pewnie też na samych "dw
ujkach" jechałeś????


Napisane:
29 lip 2009, 00:21
przez fazzi
/V6 ja mam odcięcie przy 7000rpm... Może silniki 133KM mają 7500rpm?
Mnie wyszło że na optymalniej ruszać z ok 3000rpm. Koła buksują relatywnie krótko a silnik ma parę żeby ciągnąć dalej. Tyle że mam oponki 195


Napisane:
29 lip 2009, 00:39
przez mlody1921
Vałką powinno sie ruszać z około 3500 rpm i kończyć koło 6500 wydaje mi sie ze dalej niema sensu bo auto już tak nie ciągnie

Napisane:
29 lip 2009, 10:15
przez /V6
fazzi
Kurcze to jakoś dziwne z tym odcięciem
Ja mam odcięcie dopiero przy 7900rpm. Znajomy w swojej MX-3 miał tak samo i wydawało mi się, że jest to normalne w V-kach, zresztą on tak twierdził, więc mu uwierzyłem

.
A co do efektywnego startu to w moim przypadku 4700rpm. Przy oponach 205 praktycznie ułamkowy poślizg

. W dodatku opony chyba są bezgłośnie bo nie wiem jak bym się starał nie przy piszczą
A biegi staram się zmieniać na 6900rpm (jak mam kasę na paliwo

) , bo wtedy najlepiej ciągnie


Napisane:
29 lip 2009, 14:41
przez fazzi
/V6 ale Ty masz 2.0? Jak masz silnik po swapie to może być że ma inne obroty.

Napisane:
29 lip 2009, 18:52
przez Przybył2
/V6 napisał(a):Przybył2 napisał(a):panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG
W szkole pewnie też na samych "dw
ujkach" jechałeś????

no raczej nie troszke wyżej