Efektywny start – jak ruszyć

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez rbsn » 16 lip 2009, 14:09

Mam takie pytanie – jak efektywnie (nie efektownie) ruszyć z miejsca v6stką , żeby zmierzyć realne przyspieszenie 0-100.
Ciągle psuję start i wychodzi mi ok. 10 s. Na hamowni byłem, z seryjnych 133 km zostało 120, więc chyba nie jest tragicznie. 148 nm przy 5100 obrotów wyszło na wykresie i 210 vmax
Jak ruszyć, z ilu obrotów najlepiej, żeby nie "przydławiło" go na starcie i przy ilu obrotach najlepiej zmienić z 1 na 2 (strasznie długi skok jest między 1 a 2).
Próbowałem zmierzyć tocząc się 5 km/h i dopiero przyspieszając to wyszło mi równe 9 s.
Pytanie może trochę głupie, ale proszę o jakieś podpowiedzi ;p
rbsn
 

Postprzez jacobs » 16 lip 2009, 16:41

A czym mierzysz?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Capazo » 16 lip 2009, 18:15

Startuj drogi kolego z 5 tys rpm. i zmieniaj bliziutko 7 tys rpm. Najlepsze rozwiazaniedla v-ek... moim zdaniem POZDRAWIAM
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Dawidoski » 16 lip 2009, 19:24

A ja proponuję ruszać z około 6 tyś.Z tego co wiem K8 mam dość ciężki przód i zawsze na starcie wychodzi do przodu. :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 13:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez rbsn » 16 lip 2009, 20:53

mierzone stoperem, ale kilka razy i praktycznie zawsze to samo – lekko powyżej 10. Mocy nie ubyło aż w tak dużym stopniu, więc wniosek jest tylko jeden – nie umiem jeździć (a raczej startować porządnie).
Myślałem, że przy 5 lub 6 tys. obrotów jest zbyt duży poślizg kół i zanim złapie przyczepność to sporo straci czasu.
tak w ogóle mam wrażenie, że słabo idzie od 80 do 100.
Czy ma ktoś może wykresy z hamowni v6? Jestem ciekaw jak u innych to wygląda. U mnie moment obrotowy spada ze 140 do 120 między 6 a 6,5 tys. obrotów > zmieniać na dwójkę przed osiągnięciem 6,5?
ps. Ciekawe, że niektórym v6 lecą poniżej 9 s mimo takiego upływu lat..
rbsn
 

Postprzez świeżak » 17 lip 2009, 15:19

80km/h to jeszcze 'dwójce' ciągniesz, potem zaraz na 3 i lecisz dalej:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 10:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez butters » 17 lip 2009, 20:18

Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 12:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez Leszek » 17 lip 2009, 21:44

butters napisał(a):Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.

Czym?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez lesiux » 17 lip 2009, 21:52

BA BP robi ok 110 na 2. KF przypuszczam, że bez mniejszego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez butters » 18 lip 2009, 04:15

Leszek napisał(a):
butters napisał(a):Na 2 to już można spokojnie 100 km/h osiągnąć.

Czym?


BA BP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 12:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez Przybył2 » 28 lip 2009, 18:32

panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 21:44
Posty: 27
Skąd: poznan
Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg

Postprzez beso » 28 lip 2009, 20:30

hm... ja mam 7.8 do 100... ruszam z 5 tys zmiana jest przy 7200 rpm.... niestety nei powiem ile mam na liczniku bo po zmianie silnika nie zamontowalem jeszcze impulsatora:P ale na starym silniku 3 wpadala kolo 120-130... chyba z tego co pamietam....
beso
 

Postprzez /V6 » 28 lip 2009, 22:50

beso
Pamięć zawodzi :)
7500rpm na 2 = 110km/h
7000rpm na 3 = 135km/h
7500rpm na 3 = 142km/h
Zapewne na starym silniku wrzucałeś 3 koło 105-110km/h a nie 120-130 no chyba, że były MX3 1.8V6 Extreme :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 15:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez TomK » 28 lip 2009, 22:55

Najpierw sprawdź przy ilu obrotach dokladnie masz odcinke. Później start z 3500-4000obr i minimalnie przed odcinką zmiana na kolejny bieg.

Acha i zmień urządzenie pomiarowe :)
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 00:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez /V6 » 28 lip 2009, 22:56

Przybył2 napisał(a):panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG

W szkole pewnie też na samych "dwujkach" jechałeś???? <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 15:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez fazzi » 28 lip 2009, 23:21

/V6 ja mam odcięcie przy 7000rpm... Może silniki 133KM mają 7500rpm?
Mnie wyszło że na optymalniej ruszać z ok 3000rpm. Koła buksują relatywnie krótko a silnik ma parę żeby ciągnąć dalej. Tyle że mam oponki 195 :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 13:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez mlody1921 » 28 lip 2009, 23:39

Vałką powinno sie ruszać z około 3500 rpm i kończyć koło 6500 wydaje mi sie ze dalej niema sensu bo auto już tak nie ciągnie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez /V6 » 29 lip 2009, 09:15

fazzi
Kurcze to jakoś dziwne z tym odcięciem <co?>
Ja mam odcięcie dopiero przy 7900rpm. Znajomy w swojej MX-3 miał tak samo i wydawało mi się, że jest to normalne w V-kach, zresztą on tak twierdził, więc mu uwierzyłem :P.
A co do efektywnego startu to w moim przypadku 4700rpm. Przy oponach 205 praktycznie ułamkowy poślizg :). W dodatku opony chyba są bezgłośnie bo nie wiem jak bym się starał nie przy piszczą :P
A biegi staram się zmieniać na 6900rpm (jak mam kasę na paliwo <lol>) , bo wtedy najlepiej ciągnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 15:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez fazzi » 29 lip 2009, 13:41

/V6 ale Ty masz 2.0? Jak masz silnik po swapie to może być że ma inne obroty.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 13:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Przybył2 » 29 lip 2009, 17:52

/V6 napisał(a):
Przybył2 napisał(a):panowie ja do 87 km/h na dwujce jade 323f 1.6 16V model BG

W szkole pewnie też na samych "dwujkach" jechałeś???? <diabełek>

no raczej nie troszke wyżej
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 21:44
Posty: 27
Skąd: poznan
Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323