Strona 1 z 1

Przesiadka z 1.6 na 1.8 V6 – gdzie, jak i na co patrzeć

PostNapisane: 29 lis 2007, 01:04
przez michasiek
Witam!

Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas. Przesiadka będzie oczywista – planuję wskoczyć na V6stkę, stąd teraz pytanie na co zwracać uwagę jesli chodzi o to co pod maską ?:)

Jednego MXa już mam, więc karoserię, wnętrze, bagażnik itd wszystkie elementy zewnętrzne jestem w stanie sam ocenić.

Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–) asnąć?

Każda informacja będzie cenna.
Interesuje mnie tylko to co pod maską :) Mam nadzieje, że temat nie narusza żadnych punkcików regulaminu :)


BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi :]

PostNapisane: 29 lis 2007, 01:09
przez strOOs
A moze swap na KL ? ;)

PostNapisane: 29 lis 2007, 01:26
przez michasiek
nie nie swap odpada napewno :) za duży koszt inwestycji + za duży koszt eksploatacji :)
może do swapu dojrzeje, jak znajdę lepiej płatną pracę :–)

PostNapisane: 29 lis 2007, 01:46
przez strOOs
michasiek to zeswapuj na B8D ;) z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM :]

PostNapisane: 29 lis 2007, 02:38
przez Adaś
michasiek napisał(a):BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi

bzdura, moja nie gaśnie, a w jakim jest stanie widać po wynikach 1/4 mili w Rykach :P

PostNapisane: 29 lis 2007, 11:25
przez anonimka
– Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy,
– Oględziny samochodu na zimnym silniku !
– Stacja diagnostyczna i przetrzepanie samochodu we wszystkich dziedzinach na urzadzeniach pomiarowych...

Reszta standartowo – tak jak przy każdym samochodzie, proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj – jest bardzo dużo informacji na temat tego, ze ktoś kupił auto i potem powychodziły jakieś cyrki – na pewno z ich wypowiedzi wyciągniesz wiele wniosków na co szczególnie zwrócić uwagę, przy kupnie MX itd. Poszukaj, poczytaj będziesz wiedział więcej – proponuje przeczytać je całe i spokojnie wyciągnąć wnioski – to co było regułą u jednego mx-iaka niekoniecznie potwierdza się u innego.

Pzdr

PostNapisane: 29 lis 2007, 12:04
przez loockas
michasiek napisał(a):Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas.


Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...

PostNapisane: 29 lis 2007, 13:25
przez pawelc
Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie


niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw i nie ma się tym co przejmować

Re: Przesiadka z 1.6 na 1.8 V6 – gdzie, jak i na co patrzeć

PostNapisane: 29 lis 2007, 21:49
przez yiabol
michasiek napisał(a):Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–)


największą "bolączką" tych v-ek jest to ze biorą olej przy czestym butowaniu...

PostNapisane: 30 lis 2007, 12:13
przez michasiek
strOOs napisał(a):michasiek to zeswapuj na B8D oczko z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM

swap odpada :) myślałem nad silniczkiem BP 1.8 DOHC z 323f który ma tam właśnie coś trochę ponad 130KM, ale nie chcę już więcej wkładać kasy w tego swojego MX'a...


Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie

mówie tylko co słyszałem :) dlatego pytam hehe :)


pawelc napisał(a):niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw

a jednak coś gdzieś w tym było.. <faja>



loockas napisał(a):Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...

Po mojej ostatniej stłuczce po prostu chce naprawić tego MX'a i sprzedać go komuś, kto będzie miał więcej szczęścia z nim. Kupiłem go za 7tyś, sprzedawca mnie wyruchał bo silnik był zdławiony mocno, remont silnika ze wszystkie 2,5tyś. Drobne naprawy typy nowa maska, kierunek, stacyjka + zamki, czujniki nowe, kable nowe, świece nowe... I mamy już 11tyś. Teraz go zdzwoniłem i same części wyszły mi już 1800zł. Naprawa 1000-1300zł z malowaniem i mam już na koncie prawie 14tyś czyli dwa MXy inne. Dzięki. Po prostu na tym modelu się bardzo zawiodłem i chcę dać szansę teraz V'ce.

Z deszczu pod rynnę, bo części na pewno tańsze nie będą, już nie mówiąc o eksploatacji, ale ja tylko marze o sprawnym aucie, do którego będę dokładał jak zajdzie taka potrzeba, a nie jak przejadę kolejny 1000km i z mojego coś znów wyskoczy :)

Mam sentyment do swojego 1.6, kupiłem go ze względu na to, żeby jeździć dużo i ekonomicznie. Do tego wziąłem z LPG. Nie jeżdżę na pewno ekonomicznie, biorąc pod uwagę fakt, że jestem 7tyś do tyłu.. A jak będę chciał swojego sprzedać to już nawet wiem, ile będę w plecy... ;)



Wybaczcie, że tak się wylewam wam, ale niestety tak już to wszystko wygląda. Zobaczymy jeszcze co przyniesie wiosna, może jakiś przypływ gotówki i inne pomysły, ale póki co szukam informacji o V6.


Z doświadczenia będę mógł sobie wziąć swój zestaw małego majsterkowicza i podłączę kompa Vki pod diodę z rezystorem i odczytam błędy. Auto musowo wyląduje na jakiejś stacji diagnostycznej, dlatego wizyta po auto będzie w tygodniu, nie na weekendzie.


anonimka napisał(a):Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy

I tu jest problem... Nie mam takiego znajomego, przynajmniej takiego który miałby dla mnie czas... Dlatego piszę cały ten temat..


anonimka napisał(a):proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj

moja śliczna :) na forum może i nie jestem najdłużej, ale potrafię z takiej opcji korzystać i wiele wątków śledzę na bieżąco :) proszę nie mieć mi za złe, pomyślałem, że może jest ktoś kto z takiego ujednoliconego tematu kiedyś skorzysta, a i ja sam na tym zyskam :)

Pozdrawiam serdecznie :>

Jakby ktoś chciał coś dodać to śmiało..