Witam!
Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas. Przesiadka będzie oczywista – planuję wskoczyć na V6stkę, stąd teraz pytanie na co zwracać uwagę jesli chodzi o to co pod maską ?:)
Jednego MXa już mam, więc karoserię, wnętrze, bagażnik itd wszystkie elementy zewnętrzne jestem w stanie sam ocenić.
Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–) asnąć?
Każda informacja będzie cenna.
Interesuje mnie tylko to co pod maską Mam nadzieje, że temat nie narusza żadnych punkcików regulaminu
BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi
Przesiadka z 1.6 na 1.8 V6 – gdzie, jak i na co patrzeć
Strona 1 z 1
A moze swap na KL ?
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
nie nie swap odpada napewno za duży koszt inwestycji + za duży koszt eksploatacji
może do swapu dojrzeje, jak znajdę lepiej płatną pracę :–)
może do swapu dojrzeje, jak znajdę lepiej płatną pracę :–)
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
michasiek to zeswapuj na B8D z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
michasiek napisał(a):BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi
bzdura, moja nie gaśnie, a w jakim jest stanie widać po wynikach 1/4 mili w Rykach
– Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy,
– Oględziny samochodu na zimnym silniku !
– Stacja diagnostyczna i przetrzepanie samochodu we wszystkich dziedzinach na urzadzeniach pomiarowych...
Reszta standartowo – tak jak przy każdym samochodzie, proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj – jest bardzo dużo informacji na temat tego, ze ktoś kupił auto i potem powychodziły jakieś cyrki – na pewno z ich wypowiedzi wyciągniesz wiele wniosków na co szczególnie zwrócić uwagę, przy kupnie MX itd. Poszukaj, poczytaj będziesz wiedział więcej – proponuje przeczytać je całe i spokojnie wyciągnąć wnioski – to co było regułą u jednego mx-iaka niekoniecznie potwierdza się u innego.
Pzdr
– Oględziny samochodu na zimnym silniku !
– Stacja diagnostyczna i przetrzepanie samochodu we wszystkich dziedzinach na urzadzeniach pomiarowych...
Reszta standartowo – tak jak przy każdym samochodzie, proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj – jest bardzo dużo informacji na temat tego, ze ktoś kupił auto i potem powychodziły jakieś cyrki – na pewno z ich wypowiedzi wyciągniesz wiele wniosków na co szczególnie zwrócić uwagę, przy kupnie MX itd. Poszukaj, poczytaj będziesz wiedział więcej – proponuje przeczytać je całe i spokojnie wyciągnąć wnioski – to co było regułą u jednego mx-iaka niekoniecznie potwierdza się u innego.
Pzdr
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
michasiek napisał(a):Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas.
Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...
Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie
niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw i nie ma się tym co przejmować
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
michasiek napisał(a):Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–)
największą "bolączką" tych v-ek jest to ze biorą olej przy czestym butowaniu...
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
strOOs napisał(a):michasiek to zeswapuj na B8D oczko z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM
swap odpada myślałem nad silniczkiem BP 1.8 DOHC z 323f który ma tam właśnie coś trochę ponad 130KM, ale nie chcę już więcej wkładać kasy w tego swojego MX'a...
Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie
mówie tylko co słyszałem dlatego pytam hehe
pawelc napisał(a):niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw
a jednak coś gdzieś w tym było..
loockas napisał(a):Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...
Po mojej ostatniej stłuczce po prostu chce naprawić tego MX'a i sprzedać go komuś, kto będzie miał więcej szczęścia z nim. Kupiłem go za 7tyś, sprzedawca mnie wyruchał bo silnik był zdławiony mocno, remont silnika ze wszystkie 2,5tyś. Drobne naprawy typy nowa maska, kierunek, stacyjka + zamki, czujniki nowe, kable nowe, świece nowe... I mamy już 11tyś. Teraz go zdzwoniłem i same części wyszły mi już 1800zł. Naprawa 1000-1300zł z malowaniem i mam już na koncie prawie 14tyś czyli dwa MXy inne. Dzięki. Po prostu na tym modelu się bardzo zawiodłem i chcę dać szansę teraz V'ce.
Z deszczu pod rynnę, bo części na pewno tańsze nie będą, już nie mówiąc o eksploatacji, ale ja tylko marze o sprawnym aucie, do którego będę dokładał jak zajdzie taka potrzeba, a nie jak przejadę kolejny 1000km i z mojego coś znów wyskoczy
Mam sentyment do swojego 1.6, kupiłem go ze względu na to, żeby jeździć dużo i ekonomicznie. Do tego wziąłem z LPG. Nie jeżdżę na pewno ekonomicznie, biorąc pod uwagę fakt, że jestem 7tyś do tyłu.. A jak będę chciał swojego sprzedać to już nawet wiem, ile będę w plecy...
Wybaczcie, że tak się wylewam wam, ale niestety tak już to wszystko wygląda. Zobaczymy jeszcze co przyniesie wiosna, może jakiś przypływ gotówki i inne pomysły, ale póki co szukam informacji o V6.
Z doświadczenia będę mógł sobie wziąć swój zestaw małego majsterkowicza i podłączę kompa Vki pod diodę z rezystorem i odczytam błędy. Auto musowo wyląduje na jakiejś stacji diagnostycznej, dlatego wizyta po auto będzie w tygodniu, nie na weekendzie.
anonimka napisał(a):Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy
I tu jest problem... Nie mam takiego znajomego, przynajmniej takiego który miałby dla mnie czas... Dlatego piszę cały ten temat..
anonimka napisał(a):proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj
moja śliczna na forum może i nie jestem najdłużej, ale potrafię z takiej opcji korzystać i wiele wątków śledzę na bieżąco proszę nie mieć mi za złe, pomyślałem, że może jest ktoś kto z takiego ujednoliconego tematu kiedyś skorzysta, a i ja sam na tym zyskam
Pozdrawiam serdecznie
Jakby ktoś chciał coś dodać to śmiało..
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości