Przesiadka z 1.6 na 1.8 V6 – gdzie, jak i na co patrzeć

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez michasiek » 29 lis 2007, 00:04

Witam!

Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas. Przesiadka będzie oczywista – planuję wskoczyć na V6stkę, stąd teraz pytanie na co zwracać uwagę jesli chodzi o to co pod maską ?:)

Jednego MXa już mam, więc karoserię, wnętrze, bagażnik itd wszystkie elementy zewnętrzne jestem w stanie sam ocenić.

Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–) asnąć?

Każda informacja będzie cenna.
Interesuje mnie tylko to co pod maską :) Mam nadzieje, że temat nie narusza żadnych punkcików regulaminu :)


BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 01:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez strOOs » 29 lis 2007, 00:09

A moze swap na KL ? ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 23:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez michasiek » 29 lis 2007, 00:26

nie nie swap odpada napewno :) za duży koszt inwestycji + za duży koszt eksploatacji :)
może do swapu dojrzeje, jak znajdę lepiej płatną pracę :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 01:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez strOOs » 29 lis 2007, 00:46

michasiek to zeswapuj na B8D ;) z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM :]
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 23:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Adaś » 29 lis 2007, 01:38

michasiek napisał(a):BTW. Kiedyś ktoś mi na GG powiedział, że zdrowa Vka po odkręceniu korka wlewu oleju powinna zgasnąć albo przygasnąć. Trochę brzmi to bajecznie, ale właśnie o takie informacje mi chodzi

bzdura, moja nie gaśnie, a w jakim jest stanie widać po wynikach 1/4 mili w Rykach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez anonimka » 29 lis 2007, 10:25

– Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy,
– Oględziny samochodu na zimnym silniku !
– Stacja diagnostyczna i przetrzepanie samochodu we wszystkich dziedzinach na urzadzeniach pomiarowych...

Reszta standartowo – tak jak przy każdym samochodzie, proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj – jest bardzo dużo informacji na temat tego, ze ktoś kupił auto i potem powychodziły jakieś cyrki – na pewno z ich wypowiedzi wyciągniesz wiele wniosków na co szczególnie zwrócić uwagę, przy kupnie MX itd. Poszukaj, poczytaj będziesz wiedział więcej – proponuje przeczytać je całe i spokojnie wyciągnąć wnioski – to co było regułą u jednego mx-iaka niekoniecznie potwierdza się u innego.

Pzdr
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 14:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez loockas » 29 lis 2007, 11:04

michasiek napisał(a):Przechodzę głęboki kryzys ze swoim MXem 1.6 i postanowiłem go sprzedać za jakiś czas.


Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez pawelc » 29 lis 2007, 12:25

Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie


niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw i nie ma się tym co przejmować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez yiabol » 29 lis 2007, 20:49

michasiek napisał(a):Chciałbym poznać jakieś informacje na co szczególnie zwracać uwagę przy silnikach 1.8 V6, co jest ich słabą stroną (mechaniczną), po czym poznać zdrową Vkę itp :–)


największą "bolączką" tych v-ek jest to ze biorą olej przy czestym butowaniu...
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 18:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez michasiek » 30 lis 2007, 11:13

strOOs napisał(a):michasiek to zeswapuj na B8D oczko z poczatku produkcji (przed 92) i bedzie mile 140KM

swap odpada :) myślałem nad silniczkiem BP 1.8 DOHC z 323f który ma tam właśnie coś trochę ponad 130KM, ale nie chcę już więcej wkładać kasy w tego swojego MX'a...


Adaś napisał(a):bzdura, moja nie gaśnie

mówie tylko co słyszałem :) dlatego pytam hehe :)


pawelc napisał(a):niewiem jak kf ale kl gasną i jest to normalny objaw

a jednak coś gdzieś w tym było.. <faja>



loockas napisał(a):Az tak zle? Mase pracy w nia wlozyles... nie szkoda ci? Watpliwe, ze to co w nia wlozyles ci sie zwroci...

Po mojej ostatniej stłuczce po prostu chce naprawić tego MX'a i sprzedać go komuś, kto będzie miał więcej szczęścia z nim. Kupiłem go za 7tyś, sprzedawca mnie wyruchał bo silnik był zdławiony mocno, remont silnika ze wszystkie 2,5tyś. Drobne naprawy typy nowa maska, kierunek, stacyjka + zamki, czujniki nowe, kable nowe, świece nowe... I mamy już 11tyś. Teraz go zdzwoniłem i same części wyszły mi już 1800zł. Naprawa 1000-1300zł z malowaniem i mam już na koncie prawie 14tyś czyli dwa MXy inne. Dzięki. Po prostu na tym modelu się bardzo zawiodłem i chcę dać szansę teraz V'ce.

Z deszczu pod rynnę, bo części na pewno tańsze nie będą, już nie mówiąc o eksploatacji, ale ja tylko marze o sprawnym aucie, do którego będę dokładał jak zajdzie taka potrzeba, a nie jak przejadę kolejny 1000km i z mojego coś znów wyskoczy :)

Mam sentyment do swojego 1.6, kupiłem go ze względu na to, żeby jeździć dużo i ekonomicznie. Do tego wziąłem z LPG. Nie jeżdżę na pewno ekonomicznie, biorąc pod uwagę fakt, że jestem 7tyś do tyłu.. A jak będę chciał swojego sprzedać to już nawet wiem, ile będę w plecy... ;)



Wybaczcie, że tak się wylewam wam, ale niestety tak już to wszystko wygląda. Zobaczymy jeszcze co przyniesie wiosna, może jakiś przypływ gotówki i inne pomysły, ale póki co szukam informacji o V6.


Z doświadczenia będę mógł sobie wziąć swój zestaw małego majsterkowicza i podłączę kompa Vki pod diodę z rezystorem i odczytam błędy. Auto musowo wyląduje na jakiejś stacji diagnostycznej, dlatego wizyta po auto będzie w tygodniu, nie na weekendzie.


anonimka napisał(a):Oględziny samochodu z dobrym mechanikiem który ma pojecie o vkach- najlepiej z zakresu mazdy

I tu jest problem... Nie mam takiego znajomego, przynajmniej takiego który miałby dla mnie czas... Dlatego piszę cały ten temat..


anonimka napisał(a):proponuje poszukać pewnych wątków za pomocą opcji szukaj

moja śliczna :) na forum może i nie jestem najdłużej, ale potrafię z takiej opcji korzystać i wiele wątków śledzę na bieżąco :) proszę nie mieć mi za złe, pomyślałem, że może jest ktoś kto z takiego ujednoliconego tematu kiedyś skorzysta, a i ja sam na tym zyskam :)

Pozdrawiam serdecznie :>

Jakby ktoś chciał coś dodać to śmiało..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 01:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323