SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez sołtys » 21 cze 2006, 11:38

marcineusz napisał(a):nalazłem podobno fajny silnik za 1800 zł to tanio czy drogo ?


nie jest to tanio ale jeżeli jest w bardzo dobrym stanie to warto.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez marcineusz » 21 cze 2006, 13:01

widziałem też za 2500, ile Waszym zdaniem powinien taki silnik kosztować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Postprzez Winetou » 5 gru 2006, 09:22

Już wiemy, że się da – Muller jest kolejną osobą, która tego dokonała. Jednak z mojej strony proszę, aby dyskusja w tym wątku ograniczyła się do merytorycznego opisu problemów i wątpliwości z jakimi potencjalni swapowicze mogą się spotkać a nie do udawadniania sobie kto miał rację. Muller --> napisz co i jak, a nie wpieniaj się bez sensu.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez K8 » 17 lut 2007, 21:07

tak jak w temacie czy wiazki sa takie same czy przekładka silnika wiaże sie z przełożeniem wiązki bo z tego co wiem komputery są inne , interesuje mnie najlpiej jakiś schemat ...lub konkretna odpowiedz człowieka który walczył z takim tematem bardzo prosze o szybką odpowiedz !!!! Pozdrawiam rafał :)
Ostatnio edytowano 6 wrz 2013, 11:21 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Winetou » 17 lut 2007, 21:21

Wiązka jest dokładnie taka sama. Komputery są inne, ale KF spokojnie działa na komputerze od K8 – sam tak jeździłem przez długi czas – jak zamontowałem komputer od KF'a spadło mi spalanie o mniej więcej 0,5l/100 km – w przyspieszeniu nie odnotowałem żadnych różnic.

A teraz przeczytaj proszę regulamin i nazwij prawidłowo temat.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez K8 » 18 lut 2007, 10:21

a co z wiązkami aparatów zapłonowych ? do k8 dochodzi jedna kostka do KF-a 2 kostki czy się myle ??
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Winetou » 18 lut 2007, 11:02

z tego co mi wiadomo to były 2 rodzaju aparatu zapłonowego do KF'a – KL01 i jeszcze jakiś – ja mam KL01 i na wiązce od K8 jeździ – dzisiaj sprawdzę ile kostek do niego dochodzi i Ci napiszę wieczorem
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez K8 » 18 lut 2007, 11:10

Winetou dzieki czekam na innfo a powiedz mi z czym miałeś problemy przy przekładce silnika ??
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Winetou » 18 lut 2007, 11:18

K8 napisał(a):powiedz mi z czym miałeś problemy przy przekładce silnika

nie ja ją robiłem tylko marek – od niego kupiłem już auto z tym silnikiem więc z tym pytaniem atakuj najwyżej jego przez PW :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Winetou » 20 lut 2007, 19:55

mam 2 kostki w aparacie zapłonowym KL01 – musiałbyś sprawdzić jak jest w K8 – nie sądzę, żeby marek wymieniał wiązkę, ale zapytaj go przez PW dla pewności
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez K8 » 19 lut 2008, 11:16

Witam
Na początek muszę się pochwalić, iż w niedalekiej przyszłości będę przekładał silnik w swoim
MX 3 z K8 na KL w zasadzie po zapoznaniu się z tematem spotkałem dużo informacji na naszym forum jak sobie poradzić z tą przekładką (podziękowania dla kolegi xXx za obiecaną pomoc ) jednak na tą chwile nurtuje mnie pytanie
-jak połączyć przewody ( czujniki) związane z kontrolą systemu chłodzenia w moim MX 3 K8 w korpusie przy korku wlewu płynu chłodzącego do silnika są 3 czujniki
1- jeden czujnik jednostykowy na wskaźnik temperatury na deskę rozdzielcza
2 –dwustykowy czujnik temperatury dla komputera (zielony)
3- dwustykowy czujnik wentylatora chłodnicy (czarny)
natomiast w silniku ( KL Milenia rocznik, 02 ) który kupiłem jest tylko jeden czujnik
(Engine coolant tempererature sensor)
do wykonania przekładki zamierzam na tą chwilę wykorzystać ECU i okablowanie z mojego starego silnika i właśnie tu powstaje problem jak to poprawnie połączyć?
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez brii » 19 lut 2008, 11:29

Trzeba zrobić otowory pod te czujniki w kanałach wodnych i nagwintować je odpowiednio.
K8 – jaki masz patent na przepływkę przy swapie na KL?? Robisz wszystko na świniaku ze starym przepływomierzem??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez K8 » 19 lut 2008, 11:51

Dzięki z tak szybką odpowiedz rozumie ze to jest jedyne i sprawdzone rozwiązanie problemu połączenia czujników z okablowaniem w moim MX, 3 jeżeli kolega to robił u siebie to może trochę informacji o szczegółach tej operacji ( np. średnice wierteł i gwintowników do przeprowadzenia tej operacji )
Pozdrawiam
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez brii » 19 lut 2008, 11:59

Nie pamiętam – na oko dobierałem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez K8 » 19 lut 2008, 12:09

Zakres adaptacji sterowania będzie podzielony na kilka etapów i wariantów ,w pierwszym etapie pozostaje stary ECU i VAF J50, aby to uruchomić i sprawdzić „cykanie motoru”
Następnie zmiana ECU na KL 01 i VAF na KL02 sprawdzenie parametrów a docelowo to zobaczę, co da radę wyciągnąć z tego silnika ?
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez brii » 19 lut 2008, 12:25

Jak zmienisz ECU na KL01 to nie będzie potrzeby zabawy z czujnikami – może lepiej od razu iść w tą stronę?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez K8 » 19 lut 2008, 14:31

To znaczy ze, jeżeli będę miał sterownik ECU KL 01 to nie musze bawić (wiercić dodatkowych otworów ) się tymi czujnikami i wystarczy tej jeden, co jest oryginalnie w silniku z Mileni i wszystko będzie Ok. tak mam to rozumieć ? jeżeli tak jest to uruchomię silnik na ECU z K8 podepnę tylko na próbę wtyczkę do czujnika ECTS pozostałe dwa zostawię nie podłączone i zobaczę co z tego wyniknie
Dzięki za podpowiedz
Jeżeli cos pomieszałem to mnie popraw
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez MX3 GREEN » 2 lut 2009, 19:24

Witam mam takie pytanko pewnie był już poruszany ten temat ale niemoge go znaleść :)pewnie zaraz temat powędruje do kosza le może nie .

mam w swojej madzi silnik 1.6 16v b6 chce zrobić swapa na silnik mazda 323f 1.8 97r DOHC
czy łąpy mocujące sa takie same i czy musze wymienic całe okablowanie łącznie z komputerem.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:09
Posty: 78
Skąd: Biłgoraj STREET TERROR
Auto: Mazda mx3

Postprzez skorpek » 2 lut 2009, 19:28

MX3 GREEN napisał(a):czy łąpy mocujące sa takie same i czy musze wymienic całe okablowanie łącznie z komputerem.?


mocowań nie jestem pewien więc nie wypowiem się...
Natomiast jeśli o 2 pytanie chodzi to musisz zmienić komputer na 100% i wiązkę do silnika również.
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez MX3 GREEN » 2 lut 2009, 19:29

skorpek napisał(a):
MX3 GREEN napisał(a):czy łąpy mocujące sa takie same i czy musze wymienic całe okablowanie łącznie z komputerem.?


mocowań nie jestem pewien więc nie wypowiem się...
Natomiast jeśli o 2 pytanie chodzi to musisz zmienić komputer na 100% i wiązkę do silnika również.



ale chyba to niejest jakies kosztowne?za wymiane silnika w mojej dawnej hondzie 2.0 16v zaplacilem 300 zł robocizny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:09
Posty: 78
Skąd: Biłgoraj STREET TERROR
Auto: Mazda mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323