SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Arczi mx3 » 21 maja 2014, 21:19

Z tego co się zorientowałem
KL-DE odpali na kompie z MX3 na programie z K8,
w związku z tym pytanie czy KL-ZE również?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 17:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 21 maja 2014, 21:31

Też, wywali Ci pewnie tylko brak egru. W klze nawet lepiej niż w klde bo była ta sama przepływka co w k8. Ogólnie to lepiej zrobic w kompie k8 wsad do klze i będzie latać :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Arczi mx3 » 21 maja 2014, 22:21

Gdybym kiedyś szukał wsadu kogo można pytać?
Jaki to wydatek taka zaprogramowana kość/kości?
Są różnice we wsadzie pomiędzy prostym kolektorem a zakrzywionym?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 17:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez emasik » 22 cze 2014, 21:56

najbardziej oplacalny jest swap na 1.8 BP z mazdy 323 BG
silnik ma 128koni
Mazda 323F BA 1.5 98 –> Mazda 323F BA 2.0 KF 98 –> Mazda MX-3 1.6 DOHC 97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 13:39
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 92r

Postprzez Arczi mx3 » 29 lip 2014, 18:33

Pompa wspomagania od MX-3 1.6 spasuje do 1.8 v6 ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 17:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez adis555 » 29 lip 2014, 19:19

Nie liczyłbym na to.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Arczi mx3 » 8 sie 2014, 11:44

Koło pasowe wału korbowego z 1.8 v6 podejdzie do 2.5 v6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 17:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 8 sie 2014, 14:26

Kola sa te same. W silniku KF tez
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez mirecki92 » 16 wrz 2014, 04:08

Witam, jaki silnik wchodzi do mazdy mx-3 1.6 DOHC bez większych przeróbek ?. Najlepiej żeby miał koło 150KM.
Ostatnio edytowano 26 mar 2015, 19:25 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu - wątek zbiorczy
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 04:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez witek » 16 wrz 2014, 14:21

Ratuje Cię 1.8 BP, ale to wiązke i tak musisz zmienić :) A jak coś konkretniejszego to możesz dać Kla, tylko trochę zabawy będzie :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Arczi mx3 » 24 wrz 2014, 15:41

ECU KL07 sa bez immo?
Czy mozna sie spodziewac jakis niespodzianek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 17:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 24 wrz 2014, 15:52

Zależnie pewnie od rocznika, ale są bez imo :) Miałem doczynienia z dwoma i były bez :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez magik2208 » 1 lut 2015, 21:27

Posiadam mazdę mx-3 z silnikiem k8.
Niestety silnik zaczął niedomagać. Zakupiłem już inny silnik, tym razem KL, a dokładniej KL31 z millenii w automacie.
Silnik juz stoi u mnie w garażu i czeka na przeszczep. Postanowiłem jednak, że nie będę wydawał w taki sposób na mechanika. Tutaj pierwsze pytanie – nigdy nie zmieniałem silnika, jest to realne żebym to zrobił nie mając doświadczenia? Czy raczej koniecznym będzie zrobić to z kimś kto ma jakieś obeznanie?
Silnik na podmiankę mam razem z wtryskami denso, kolektorem dolotowym, kompletną elektryką, rozrządem i sprzęgłem.
Wiem, że sprzęgło będę musiał wymienić na inne. Co sądzicie o sprzęgłach exedy? Bo raczej jak już się zwali wszystko to warto sprzęgło wymienić? czy jest sens zostawić z k8?
Czy reszta dolotu – filtr i przepływka podpasują z k8?
Zapewne jeszcze będę musiał wymienić komputer?
Cała reszta podejdzie z k8?

Samochód z 95', polift.
magik2208
 

Postprzez witek » 1 lut 2015, 23:38

Ehh... A wystarczy poszukac na forum... Silnik nie kl31 tylko glowice takie bo jak z millenii to reszta silnika jest kl-01 :) z ktorego roku silnik? Tak w skrocie to przeplywomierz kl-02 jakis komp od kla ale to zalezy który rok silnika, kolo zamachowe k8, sprzeglo kl exedy 225mm, instalacje silnika zostawiasz w spokoju od k8 jedynie moze jeden czujnik dodasz jak masz starszy silnik, skrzynia od i polosie od k8, wydexh i dolot tez moze zostac.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez magik2208 » 2 lut 2015, 02:18

Czyli komputer obojetnie jaki od kl? (Poza klze), poduchy dzialaja wtedy? Bo slyszalem, ze podyszki sa dezaktywowane.
Polosie – tu spotkalem sie z wersja, ze wersje przedlifty mialy 3 otwory, a polifty 2 otwory i mam tu wybor – albk wymiana polosi, albo dowiercanie jednego otworu. Ile w tym prawdy?
Millenia była z 96', mx-3 moja z 95'.
Ale moge zostawic instalacje elekt z tej milleni? Bo mam silnik juz z instalacja, takze bez sensu wtedy przekładac. Przepustnica bez problemu zostaje?
Mam co walczyc z tym tematem czy raczej nie ma sensu sie za to zabierac bez ogarnietej osoby w temacie jako pomoc?
magik2208
 

Postprzez witek » 2 lut 2015, 14:35

Ale jaką instalacje? Wkładasz silnik do budy a cała instalacja silnika pasuję od tej co masz k8. Instalacji się nie wyciąga z budy :D Nie potrzebnie sobie tylko życie chcesz utrudnić.

A czemu nie założysz swoich półosi od mx-3? do tej skrzyni co miałeś w mx-3?

I o jakich poduchach mówisz? Chodzi o vrisy? będą działać z tym nie ma problemu jak wszystko podłaczysz tak jak trzeba.

Skąd jestes? mogę ogarnąć Ci ten swap bo mieszasz troche nie potrzebnie :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez magik2208 » 2 lut 2015, 14:56

Kolo bydgoszczy – czyli jadac od Włocławka przed Bydgoszcza, jakies 80-90km od Ciebie, wiec wcale by to nie było głupie :)
magik2208
 

Postprzez witek » 2 lut 2015, 15:16

skontaktuj się na priv :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Lukano » 25 lut 2015, 21:18

witek napisał(a):Ratuje Cię 1.8 BP,

Silnik, wiązka, ecu, skrzynia, sprzęgło. No i trzeba najpierw znaleźć wiekowe BP w dobrym stanie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gared » 26 lut 2015, 18:42

Jesteś pewien Lukano, że musisz zmieniać skrzynię?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323