Kupno felg 17 calowe

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez babel_slowiki » 24 gru 2012, 12:47

Witam,

Mam zamiar kupic od kolegi Felgi RH 8cali et55 17'' 4X100.Czy to ET nie bedzie przeszkadzało?
Jakie fabryczne jest ET w MX-3 1.6 107 koni 96 rocznik?

z tyłu opny 225/45/17
a jakie z przodu? myslalem o 215/40/17

Czy będą jakies problemy z obcieraniem opon,przy 4 osobach w autku mogą obcierac?Jezdzi kto na takich?Jakies dodatkowe elementy do zawieszenia muszą być dokupione,chodzi o zawieszenie,amortyzaory,sprężyny żeby nie było problemów?

z góry dzieki za odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez wiiteekk » 24 gru 2012, 15:25

Po co Ci takie szerokie z tyłu w aucie z napędem na przód i to 1.6? To będzie sie ledwo zbierac... Ogolnie temat bardzo często poruszany na forum więc poszukaj i poczytaj :)
wiiteekk
 

Postprzez babel_slowiki » 24 gru 2012, 19:53

Kolego zaczynam sie bawic w modernizacje tego autka i zapewniam ze nie bedzie tam silniczka 1.6 tylko cos o wiele większego.A jesli chodzi o felgi to prosiłbym o odezwanie sie kogos kto ma 17 w swojej mx-3 i fachowo doradzi.

z góry dziękuje za odpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez wilu140 » 24 gru 2012, 20:30

No wiele większego silnika to rozsądnym kosztem tam nie wsadzisz :P
Ale jeśli chodzi o felgi to ja mam założone 16'' na oponach 205/55 i ociera jak cholera o błotniki jak szybciej na garba najadę, albo mocniej w zakręt wejdę, ale jakie ET mam to ci nie powiem.. seryjnie na 15'' jest chyba ET45, ale to z tego co wiem jakoś zależy też dużo od szerokości fegli..

może pomoże ci taki rysunek

Obrazek

i kalkulator rozmiaru opon http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/..
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 15:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Bosaczek55 » 24 gru 2012, 21:07

ja z tylu na oponkach t1r 215/35/16 felga wystaje poza nadkole bo szerokosc 9 dosc sporo smigalem i na niedokonca padnietych amorkach potrafilo przycierac przy 2 osobach z tylu a na mocnieszym zakrecie to juz w ogule masakra..
Po zmianie amorkow i sprezyn spokojnie mozna bylo smigac za to przód 195/50/16 szerokosc 7.5 i idealnie wchodzila w nadkole opona bez tarcia czy jakichkolwiek efektow ubocznych :)
a auto 7cm od dokladki do ziemi ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 20:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez babel_slowiki » 24 gru 2012, 22:54

Ja myslalem o przodzie 215/40/17 czy bedzie jakis problem z obcieraniem?

amortyzatorki bede wymieniał z tylu wiec moze nie bedzie problemu przy tych 225/45/17

najlepiej jakby ktos sie odezwał kto przerabiał ten temat i jezdzi na takich kołach..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez Rafał_ » 25 gru 2012, 00:34

Odpuść sobie te koła. Po pierwsze za duże ET i szerokość felgi, po drugie za szerokie i za wysokie opony, po trzecie te felgi są za duże i za ciężkie do silnika b6 :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez ghost-rider11 » 25 gru 2012, 00:35

jeżeli chodzi o 17 są jak najbardziej efektowne i najlepsze do mxa, 1,6 da rade, jedyne co to delikatne podcięcie przednich nadkoli do tego niskoprofilowe opony i jest ekstra, widziałem też 18 w mx ale ja stawiam na max 17


ja mam takie u siebie w V6 205/45/17 przód i 215/45/17 tył, jeżeli chodzi o niski profil 225 będzie za szeroki i będzie tragedia wyglądał 215 jest w sam raz na felgę, pasuje idealnie, przód dajesz węższą dlaczego iż zobaczysz jaką będziesz miał zaje... skrętność
Ostatnio edytowano 25 gru 2012, 00:39 przez ghost-rider11, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez babel_slowiki » 25 gru 2012, 00:39

silniczek bedzie do wymiany

ghost-rider11 odezwi sie na pw

robiles cos z zawieszeniem,wymieniales amortyzatory?Jak wyglada to przy komplecie 4 osob? obciera cos?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez Rafał_ » 25 gru 2012, 00:49

Jak już uparłeś się na 17 cali to szukaj o szerokości 7j ET35. Do tego opony 215/40/17 i to będzie najlepsza opcja, bo koło nie chowa się w nadkolu ani nie wystaje poza obrys auta. Nic nie obciera i nic nie trzeba podcinać :|

Tak wygląda ten zestaw na seryjnym zwieszeniu:

Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez honda2911 » 25 gru 2012, 09:14

ja mam 17cali 7j et 40 i nic nie trze
z przodu opony 205/40
a z tylu 205/45 i nie tarło jak miałem w bagażniku nawet 300kg
a dodam ze sprezyny byly -40
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez babel_slowiki » 25 gru 2012, 11:14

Felgi RH 8cali et55 17'' 4X100

to musialbym zmiejszyc ET poprzez dystanse.Jaki jest rozmiar piasty w Mx-3 jaki dystans bylby dobry?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez honda2911 » 25 gru 2012, 11:22

srednica 54mm
a dystans mysle ze 15mm bylby dobry
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez babel_slowiki » 25 gru 2012, 11:29

czyli po zastosowaniu dystansu to felga bedzie taka jak by miala ET 40? Tak to mam rozumiec?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez honda2911 » 25 gru 2012, 11:32

tak
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez babel_slowiki » 25 gru 2012, 11:33

Jakie dystanse zastosowac,muszą byc ze szpilkami czy normalny dystans nakladany na te obecne szpilki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2009, 08:00
Posty: 13
Skąd: Kraków/Olkusz
Auto: MX-3 1.6 16V 96 r

Postprzez honda2911 » 25 gru 2012, 11:35

jak zastosujesz na obecne to szpilki beda za krotkie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez ghost-rider11 » 25 gru 2012, 14:55

Przecież tłumaczyłem ci to wczoraj, dystanse są po to żeby zwiększyć odległość od piasty czy tak jak byś przesunął koło a przestrzeń między felgą a piastą czymś wypełnił czyli dystansem, ale za to będzie więcej wystawało koło bo to jest przecież logiczne, nie wiem jaki będzie max w mx3 ale jak dasz dystans to może być taka opcja że będą koła wystawały za obrys auta będziesz musiał poszerzać błotniki, z przodu opony dajesz najwęższe jak się da żeby zminimalizować ryzyko obcierania....


Jeżeli wsadzisz koło i będziesz miał mało miejsca od budu albo nie będziesz mógł przykręcić koła to kupujesz dystans, proste ale jeżeli chodzi o przód to czekają cię modyfikacje nadkoli i do tego najwęższe opony jak się tylko da, chyba że nie zamierzasz skręcać autem to zakładaj jakie chcesz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez honda2911 » 25 gru 2012, 16:41

ghost-rider11 napisał(a):Przecież tłumaczyłem ci to wczoraj, dystanse są po to żeby zwiększyć odległość od piasty czy tak jak byś przesunął koło a przestrzeń między felgą a piastą czymś wypełnił czyli dystansem, ale za to będzie więcej wystawało koło bo to jest przecież logiczne, nie wiem jaki będzie max w mx3 ale jak dasz dystans to może być taka opcja że będą koła wystawały za obrys auta będziesz musiał poszerzać błotniki, z przodu opony dajesz najwęższe jak się da żeby zminimalizować ryzyko obcierania....


Jeżeli wsadzisz koło i będziesz miał mało miejsca od budu albo nie będziesz mógł przykręcić koła to kupujesz dystans, proste ale jeżeli chodzi o przód to czekają cię modyfikacje nadkoli i do tego najwęższe opony jak się tylko da, chyba że nie zamierzasz skręcać autem to zakładaj jakie chcesz

nie wypisuj glupot
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Rafał_ » 25 gru 2012, 17:42

Nie baw się w żadne dystanse <głaszcze>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323