Ziębix napisał(a):Witam wszystkich serdecznie po raz pierwszy!
No siema!
Faktycznie, dział mx-3 trochę umiera, niestety taka kolej rzeczy... Pozwól że postaram się chociaż trochę pomóc:
Ziębix napisał(a):1. Czy występowały jakieś szczególne problemy z szyberdachem w tym modelu (pomijam standardowe typu przecieki, uszczelki itp.)?
Nie występowały a przynajmniej ja nie mam, jednak jak ze wszystkim – trzeba pamiętać żeby chociaż raz w roku zajrzeć i zrobić konserwację, sprawdzić drożność odpływów (są 4, po jednym na każdym rogu podstawy szyberdachu). Zużyciu ulegają teflonowe tulejki i prowadnice, jednak u mnie, w aucie 23 – letnim, wystarczyłoby jedynie wymienić te tulejki (raczej dorobić bo wątpię że się takie kupi) i będzie super, skróciła się też przez lata uszczelka ale to raczej norma jak Powiedziałeś.
Ziębix napisał(a):2. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach silnika?
Na standardowe rzeczy jak przy każdym silniku – wszelkie stuki, wycieki, niepotrzebne wibracje (K8 mimo konstrukcji pracuje w moim odczuciu z dużo mniejszą ilością wibracji niż np. podobnej wielkości rzędowa czwórka).
Ważny w tym silniku jest stan przewodów zapłonowych – koszt to koło 300zł, działanie zaworów VRIS (przygazuj na wolnych obrotach – powinny się otwierać). Poza tym wiadomo – dymienie, nierówna praca i olej po ściągnięciu fajek ze świec świadczą o problemach/przegrzaniu, stukanie popychaczy na wolnych obrotach i ciepłym silniku to gwarancja dużego przebiegu i/lub jazdy na gównianym oleju...
Ziębix napisał(a):3. Które miejsca lubi podjeść ruda?
Z widocznych nadkola oraz miejsca przy dokładkach przednich i tylnych błotników, miejsce za zbiornikiem paliwa obok tylnego zderzaka, standardowo kielichy przednie i tylne, progi
Z mniej widocznych, z przodu jest łączenie podłużnicy mniej więcej na linii amortyzatorów, z tyłu mocowanie sanek (czyli też przy amorach), belka przednia.
Ziębix napisał(a):4. Czy wersje V6 występowały w zielonym kolorze? Niestety nie widziałem takiej prócz 1.6
Nie kojarzę aby wersje kolorystyczne były jakoś zależne od wersji silnika, jak ktoś ma info to proszę o poprawienie. Mój kolega miał zieloną Precidię (wersja USA), na pewno widziałem wiele zielonych ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to były K8.
Ziębix napisał(a):5. Mój ojciec posiadał ową mazdę, lecz byłem wtedy "szczeniakiem" i na miejsce z tyłu nie narzekałem. Faktycznie jest go aż tak mało?
Rewelacji faktycznie nie ma, ale ja, przy 184cm wzrostu, mieszczę się z tyłu bez problemu (miejsce na nogi jest, fotel mocno cofnięty, z miejscem na głowę już gorzej). Dłuższa podróż raczej wykluczona...
A ogólnie – widziałem chyba ostatnio jakieś egzemplarze warte uwagi ale nie oglądałem z bliska. Popytaj w dziale Kupię, może ktoś ma ale nie myślał o sprzedaży. Niestety z tego co się orientuję, większość mx-3 trafia na złom z racji problemów z rdzą i dość wysokiej ceny części (od razu mówię że większość zamienników do tego auta, czy to zawieszenie czy silnikowe to strata kasy
), spalanie też nie zachwyca, moc też już na te czasy niezbyt oszałamiająca
Jak masz nieograniczone możliwości finansowe i duuużo czasu to próbuj
Pozdrawiam