Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Ghostx » 28 paź 2011, 23:57

A ja mam takie małe pytanie, gdyż marzy mi sie mx-3 z silnikiem v6 możecie mi coś opowiedzieć o tym modelu? Na co uważać czy są trwałe itp ;) z góry dziękuje i pozdrawiam Mazdowiczów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 01:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez D4NI3L » 29 paź 2011, 12:00

napewno trzeba posiadać garaż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez Ghostx » 29 paź 2011, 19:39

posiadam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 01:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez Gared » 30 paź 2011, 21:21

Podobno mniej trwałe niż 1.6 – łatwiej jest zabić K8 niż B6. Droższe kiedy coś się popsuje. Pod maską miejsca jest malutko przy V6. Poza tym auto jak każde inne, tyle że fajnie brzmi.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez D4NI3L » 31 paź 2011, 10:42

spalanie miedzy 1.6 a 1.8 bardzo podobne a nawet takie same :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez Lukano » 1 lis 2011, 10:38

D4NI3L napisał(a):spalanie miedzy 1.6 a 1.8 bardzo podobne a nawet takie same :)

Ja bym powiedział, że zależne od nogi kierowcy a nie od silnika ; )
Moja B6 jak by chcieć to potrafi zejść do 6-7 na trasie, 9 miasto, nie wiem czy K8 da radę bez ostrej walki na każdych światłach ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez D4NI3L » 1 lis 2011, 11:28

K8 litr więcej, oczywiście mówimy tu o zdrowym silniku czy po remoncie :) ale tak jak mówisz wszytsko uzależnione od nogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez Lukano » 2 lis 2011, 14:25

D4NI3L napisał(a): oczywiście mówimy tu o zdrowym silniku czy po remoncie

Mój przeszedł remont w czerwcu ;) Jakieś 6 tysięcy od tego czasu przelatał.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez D4NI3L » 2 lis 2011, 15:04

i jak wygląda u ciebie spalanie u mnie w:
miescie 10-11l
trasie 8-9l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez presco » 2 lis 2011, 15:18

Moja 1.6 DOHC spala w mieście 7,7 do 8,4 litra na 100. Dziennie robie prawie 50 km (dojazd do pracy) świetnie się spisuje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 17:23
Posty: 83
Auto: mx-3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez MarsellSc » 3 lis 2011, 14:53

Witam.
Może mi ktoś tak streścić opinie o Mx3 1.8 v6 ?
Jakie ma spalanie?
Awaryjność?
Na co zwrócić uwagę kupując taki model?
Właśnie jestem a etapie rozglądania się za autkiem i taka mazdę też biorę pod uwagę.
MarsellSc
 

Postprzez D4NI3L » 3 lis 2011, 21:01

MarsellSc napisał(a):Witam.
Może mi ktoś tak streścić opinie o Mx3 1.8 v6 ?
Jakie ma spalanie?
Awaryjność?
Na co zwrócić uwagę kupując taki model?
Właśnie jestem a etapie rozglądania się za autkiem i taka mazdę też biorę pod uwagę.


opinie użytkowników :)
http://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/mx3/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez mx3v6user » 1 gru 2011, 13:08

Witam forumowiczów
Przedstawię kilka faktów zauważonych przy użytkowaniu mx-3 v6, po lifcie. Jako, że w przebieg 210 tys nie wierzę, więc podejrzewam, że ma przejechane więcej.

1- został wywalony katalizator z powodu podejrzeń, że mógł być zapchany. Nie została wspawana żadna rurka ani strumienica (dla próby). Efekt? Auto ma odczuwalny mniejszy moment obrotowy do 3 tys. obrotów, zrobił się mniej elastyczny, odczucie "zasysania lewego powietrza". Od 3 tys. do końca jako tako leciał, wkręcał się na obroty bez oporów. Dźwięk pustej puszki, który po kilku dniach zrobił się irytujący (pseudo sportowe..). Bardzo irytujące było 3 razy większe kłęby dymu zostawiane za samochodem (przy ostrym bucie jadący za nami kierowca prawie nic nie widział). Najbardziej wkurzające był zapach spalin, który czuć było prawie zawsze. Śmierdzący nieekologiczny robal się zrobił. Ogólne wrażenie z jazdy dużo gorsze niż było to z katalizatorem.

2 – Po okresie próbnym została wspawana rurka. Dźwięk znowu się zmienił. Nie ma odgłosu pustej puszki, jest odgłos bardziej agresywny, od biedy do zaakceptowania (dosyć słabo słychać v-kę, trzeba kręcić na obroty). Auto jest głośniejsze. Na plus trzeba dodać, że wrócił moment obrotowy na samym dole. Auto fajnie ciągnie do 3 tys. obrotów, może nawet lepiej niż z katalizatorem. Krzywa momentu obrotowego jest wyczuwalnie inna. Mimo, że całość jest głośniejsza to można odnieść wrażenie, że jednak jest trochę żwawszy niż to było z katalizatorem. I mniej dymi i jakby mniej czuć spalinami. Ogólne wrażenie jest na plus, aczkolwiek wiadomo, że ideał to nie jest.

3- eksperyment mały miał miejsce z tymi zmianami, ale więcej bym nie wywalił katalizatora.

4- tylne amortyzatory były do wymiany, to zamówiłem sobie od efki bg (miały rzekomo pasować). Okazało się, że "prawie" pasują. Owszem, weszły na miejsce i dało się wszystko poskładać, ale minimalnie dotykają opony, ocierają o nią. Tak więc jednak idealnie nie pasują, no ale da się z tym jeździć.

5- żarówki wymienione na "night breaker". Zmiana na plus, nie ma żółtych starodawnych, tylko białe, które wizualnie moim zdaniem bardziej pasują. Świecą lepiej zarówno na długość jak i na boki. Bezpieczniejsza jazda się zrobiła.

6- ogólne wrażenie z mx-3 v6
– za tą kasę auto może być, dosyć oryginalny wygląd, osiągi do zaakceptowania, spalanie wiadomo... Nie zamieniłbym się na nudne pudełkowate hondy nawet z silnikami vti 160 km. Jednak nie ten wygląd...
– Po dłuższym jeżdżeniu mx-3 zaczyna Ci brakować mocy (na początku było super, ale już jest przyzwyczajenie). Środek też już starodawny jest i ogólnie chciałoby się coś świeższego, ale szkoda oddawać dobry samochód za grosze. Rozglądam się za czymś nowszym i szybszym (może celica ts, aczkolwiek ten moment obrotowy... , może eclipse 3.0 v6, ale tam automat i niezły wynalazek, może e46 ale opinia odnośnie bmw też odpycha co nie zmienia faktu, że silniki mają genialne, może astra bertone w 2.0 turbo, ale doładowane uturbione są mniej wytrzymałe no i w końcu to opel więc czegoś brakuje... .
– spalanie w mx-3 za duże jak na ten silnik. Ale ogólnie spalanie mało mnie obchodzi. Jeżeli zrobię 300 km w miesiącu i spali mi np 40 litrów to zapłace przykładowo 240 zł. Jakiś mocny tdi spaliłby np. 30 litró więc zapłaciłbym miesięcznie raptem 60 zł więcej. Nawet gdybym miał zapłacić 200 zł więcej na paliwo to nie zamieniłbym się na tdi mimo, że mają fajną charakterystykę. Brakuje im jednak tego czegoś.

Ogólnie mx-3 za taką kasę to auto jak najbardziej ok. Po dłuższym użytkowaniu oczywiście może się znudzić, ale pewnie z każdym autem tak będzie.

Kilka pierdół przedstawiłem. Może komuś się to kiedykolwiek przyda.

Pozdro forumowiczom
mx3v6user
 

Postprzez D4NI3L » 1 gru 2011, 16:03

dodaje do opinii :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda CX-5 2.5 Automat
Mazda 3 2.0 Automat
Mazda 2 DE 1.5 MT

Postprzez Suloo » 1 gru 2011, 16:45

mx3v6user napisał(a):
4- tylne amortyzatory były do wymiany, to zamówiłem sobie od efki bg (miały rzekomo pasować). Okazało się, że "prawie" pasują. Owszem, weszły na miejsce i dało się wszystko poskładać, ale minimalnie dotykają opony, ocierają o nią. Tak więc jednak idealnie nie pasują, no ale da się z tym jeździć.


z tego co pamietam pasuja ale od zwyklej bg, efka ma troche inaczej. witamy
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2009, 23:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Gared » 5 gru 2011, 16:48

MarsellSc napisał(a):Witam.
Może mi ktoś tak streścić opinie o Mx3 1.8 v6 ?
Jakie ma spalanie?

Licz między 10 (rzadko) a 12 litrów w mieście. Jeśli mu wciśniesz to wir w baku.
MarsellSc napisał(a):Awaryjność?

Jeśli trafisz na zajechane auto – wysoka. Jeśli trafisz na auto zadbane to relatywnie niska.
MarsellSc napisał(a):Na co zwrócić uwagę kupując taki model?

Zwrócić uwagę należy na rdzę (progi, tylne nadkola, tylne wahacze wzdłużne, wnęki przednich kół, na wysokości podłuznicy – by widzieć tam rdzę od strony maski trzeba wykręcić podstawkę akumulatora, kawałki progu które znajdują się pod przednimi błotnikami – widoczne gdy otworzy się przednie drzwi). O kwestiach mechanicznych jeśli trochę poszperasz to znajdziesz na co należy zwracać uwagę.
MarsellSc napisał(a):Właśnie jestem a etapie rozglądania się za autkiem i taka mazdę też biorę pod uwagę.

Fajny samochód, dla dwóch osób zdaje egzamin.
Ostatnio edytowano 2 cze 2012, 20:05 przez Gared, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez ghost-rider11 » 3 sty 2012, 16:40

Według mnie kapitalne auto, ponadczasowy wygląd, nie podobaja mi sie kwadratowe i kanciaste nie wazne z jakim nitrem by byly np hondy, kapitalne silniki ale starodawny wygląd. Mx-3 fajnie zaokrąglona tu i tam,
Ostatnio edytowano 19 cze 2015, 23:47 przez ghost-rider11, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez DamianSzatan666 » 12 maja 2012, 20:49

witam, mam taką sprawę dotyczącą silnika. Szukam części do mojego xeda i natrafiłem na motor od mx3 tylko że 1,8. Czym się różni od 2.0??
http://moto.allegro.pl/mazda-mx3-323f-6 ... 18364.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2011, 23:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Gared » 2 cze 2012, 20:08

Mocą i pojemnością ;) Mechanicznie będzie pasował bez większych problemów – choć jak dla mnie to trochę szkoda pakować słabszy silnik w miejsce mocniejszego.

Patrząc na ta aukcję – 1k zł, czyli trochę za ten silnik sobie liczą. Z twojego będziesz musiał przełożyć alternator i pompę wspomagania (tu nie ma), kupić paski do rozrządu – skoro na fotkach nie ma to wnioskuję, że ich też w zestawie nie ma – nie wiem czy pasować będzie przepustnica od KFa, do tego wtrysków też się nie moge dopatrzeć na zdjęciach. Wtryski od KFa ci podejdą, jeśli nie to mam listwy wtryskowe do K8 ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez sheerydrain » 22 wrz 2013, 17:36

Jako że posiadam Mx-3 k8 już ponad 4 lata pozwolę sobie na kilka zdań o tym aucie :) Po pierwsze sylwetka auta, dźwięk silnika jest ponadczasowy, auto się wyróżnia z pośród wszystkich passatów, golfów i civików, których na naszych drogach mnóstwo, auto fajnie przyśpiesza, ma mocny dół prawie jak w dieslu, lecz komfort jazdy jest tragiczny, dużo rzeczy skrzypi, dzwoni i jest twardo. Po wygłuszeniu auta porosem, podklejeniu plastików szczególnie bagażnika pianką i silikonem, wyregulowaniu zamka tylnej klapy ( ma duże znaczenie przy skrzypieniu tyłu) wymianie wszystkich tulei wahaczy, górnych mocowań amortyzatorów jak i samych amortyzatorów autem da się jeździć :) W skali od 1 do 10 daję mocne 7 :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 13:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323