Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez ghost-rider11 » 19 sty 2014, 14:52

Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez witek » 19 sty 2014, 16:43

Bardzo stary odcinek :P już dawno był na youtube :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez elwis95 » 2 kwi 2015, 23:06

Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post i zanoszę się z zamiarem dołączenia do grona fanatyków Madziulek :)

Moje pytanie jest skierowane do ludzi, którzy mi doradzą nad wyborem auta.
Pod uwagę na ten moment biorę:
-Mazdę MX-3 B6-ME
-323F BA/BJ Z5/ZL

Oba autka szukałbym z podtlenkiem LPG. Zależy mi na jak najtańszej jeździe i dosyć tanich częściach – będzie to moje pierwsze autko, a więc i budżet nie za wysoki (mogę przeznaczyć około 4 tysięcy).

Proszę was żebyście wymienili mi co się lubi spierniczyć przy obu autach, na co trzeba uważać podczas zakupu i co jest ich piętą Achillesa.
-Na ten moment wiem, że Japończyki lubią zapraszać rudego na imprezę,
-Średnio lubią gaz, ale sytuacja mnie zmusza do tego.

Jeśli nie te auta, to co możecie mi polecić w moim budżecie (przypomnę około 4 tyś)? Priorytetem j/w jest tania jazda i części. Marka może być inna, ale wolałbym zostać przy jedynej słusznej <list>

Pozdrawiam gorąco :D
elwis95
 

Postprzez Piotrek_154 » 3 kwi 2015, 20:29

Witaj elwis95,

Twój post nadaje się jako wątek do działu: Motorozmowy
Ten wątek może służyć Ci jako źródło podstawowej wiedzy o MX-3. Poszukaj trochę, w innych wątkach znajdziesz wiele cennych informacji ;) Np.
1. o spalaniu: Spalanie
2. o LPG masz cały dział: LPG
3. Jak już znajdziesz na jakimś portalu aukcyjnym interesujący Cię egzemplarz możesz poprosić o opinię, oględziny: Kupuję Mazdę!

Rozejrzyj się po forum <czytaj>
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez ben1799 » 9 wrz 2015, 18:59

Orientuje się ile kosztuje rozrząd do mx3?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2015, 20:13
Posty: 4

Postprzez tadeyro » 10 wrz 2015, 15:46

Zależy do której wersji silnikowej. Parę ich jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 18:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez ben1799 » 10 wrz 2015, 17:19

Silnik 1.6 110km rocznik 1997 :)

konkretnie chodzi mi o cenę rozrządu i przegubu .

Wiem że mogę sobie sprawdzić w internecie ale przeróżne są ceny, a może ktoś wymieniał i mniej więcej już wie :)

Dziękuję
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2015, 20:13
Posty: 4

Postprzez tadeyro » 11 wrz 2015, 23:42

Kompletny rozrząd to jakieś 370-400zł za same ori części, przegub koło 150 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 18:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez WiewiórMX3 » 17 lis 2016, 21:00

Witam , trochę odkopuje tematy o MX3 ale dosłownie 2 tygodnie temu zakupiłem Mazdę z V6 K8 pod maską , wszystko było ok dopóki nie postała z otwartą maską w wilgotny dzień ( około 7h ) Zaczynała sie dusić po dodaniu gazu( Tylko minimalne dawanie gazu skutkowało wkręcanie się na obroty). Jakoś dojechałem do mechanika który od razu stwierdził że mazda nie chodzi na 6 cylindrów(Okazało że nie chodziła już wcześniej bo swojej mocy nie trzymała i troszkę nią szarpało, no ale myślałem że tak ma być) . Dzisiaj podjechałem do mechanika i okazało się że u niego już w ogóle nie odpaliła( Postała w nocy, deszcz) Iskra nie przeskakuje między kablami więc to chyba nie ich wina , może to być aparat zapłonowy ? Mechanik mówi że gaz mógł wypalić zawór ale przecież mazda po staniu zaczęła źle chodzić a nie podczas jazdy . I teraz pytanie, czy remont się opłaca ? Zawór + brak kompresji w cylindrze , ile takie coś może wyjść i z czym się liczyć?

Na forum krąży odpowiedź żeby wsadzać 2,5 KLDE ale powiem wam że te jednostkę teraz bardzo ciężko dostać za to za 500 zł są KF z np 323f lub xedosów , z gwarancją rozruchową. I tu moje też pytanie <cisza> Czy wkładanie do MX3 K8 KF 2.0 jest opłacalne ? Jak z kosztami(Chodzi mi o to co trzeba dokupić do silnika bo nie pasuje z K8) ?

Z góry dzięki za odpowiedzi ( wiem troszkę spamuje ale jutro mam powiedzieć mechanikowi co i jak) <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Kociak500 » 17 lis 2016, 21:06

Niech wymieni aparat zapłonowy Obstawiam go na 90%
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez WiewiórMX3 » 19 lis 2016, 09:43

Do 1.8 pasuje tylko aparat od K8 ? Są na allegro po 270zł , z 2.0 są już po 100 zł , jeśli pasuje to po co przepłacać, ale czy pasuje :O ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 19:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez m1a1 » 1 gru 2016, 11:13

WiewiórMX3 napisał(a):Iskra nie przeskakuje między kablami więc to chyba nie ich wina , może to być aparat zapłonowy ?


Nie wiem czy Kolega się już uporał z problemami, ale jak padł aparat to iskra pomiędzy kablami nie przeskoczy :D
Jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem? Wystarczy zdjąć fajkę od świecy (każdej po kolei) i sprawdzać czy jest iskra (przykładając koniec fajki do pokrywy zaworów). Jak jest chociaż na jednej, to winny jest raczej rozdzielacz/przewody. Jak nie ma w ogóle to faktycznie może być wina aparatu.
Jak nie ma kompresji (w ogóle) na cylindrze to grubsza sprawa – podparty zawór, urwany korbowód, ewentualnie dziura w tłoku hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez Ziębix » 16 mar 2017, 22:49

Witam wszystkich serdecznie po raz pierwszy! :)

W przeciągu nadchodzącej, upragnionej wiosny mam zamiar stać się posiadaczem wymarzonej MX-3. <serduszka> Zdaję sobie sprawę, że podobna sytuacja do mojej była "wałkowana" setki razy (nie, nie jestem leniem, zanim założyłem konto oraz postanowiłem zamieścić ten post prześledziłem wiele tematów) jednak przez wiele lat, które upłynęły zawsze coś można dodać. Tyle drogą wstępu, przejdźmy do sedna. <spie>

Polować będę na wersję silnikową 1.8 V6, koniecznie z szyberdachem. :D Stąd kilka pytań do kolegów forumowiczów:
1. Czy występowały jakieś szczególne problemy z szyberdachem w tym modelu (pomijam standardowe typu przecieki, uszczelki itp.)?
2. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach silnika?
3. Które miejsca lubi podjeść ruda?
4. Czy wersje V6 występowały w zielonym kolorze? Niestety nie widziałem takiej prócz 1.6 :(
5. Mój ojciec posiadał ową mazdę, lecz byłem wtedy "szczeniakiem" i na miejsce z tyłu nie narzekałem. Faktycznie jest go aż tak mało?

Na koniec ogólnikowo, prosiłbym o rady dotyczące zakupu tego modelu. Myślę, że w budżecie do 5 tyś. się zmieszczę? Zależy mi na dobrym egzemplarzu, ponieważ jak wspomniałem na wstępie autko jest moim marzeniem z dzieciństwa także w planach jest jego dopieszczanie nie zwracając zbytnio uwagi na koszta. Jednak jak wiadomo baza musi być dobra, możliwością jest znalezienie u nas czegoś rozsądnego? Niestety coraz mniej widuję ogłoszeń, z czego większość to bądźmy szczerzy szrot...
Ziębix
 

Postprzez m1a1 » 16 mar 2017, 23:29

Ziębix napisał(a):Witam wszystkich serdecznie po raz pierwszy!

No siema! :D

Faktycznie, dział mx-3 trochę umiera, niestety taka kolej rzeczy... Pozwól że postaram się chociaż trochę pomóc:

Ziębix napisał(a):1. Czy występowały jakieś szczególne problemy z szyberdachem w tym modelu (pomijam standardowe typu przecieki, uszczelki itp.)?

Nie występowały a przynajmniej ja nie mam, jednak jak ze wszystkim – trzeba pamiętać żeby chociaż raz w roku zajrzeć i zrobić konserwację, sprawdzić drożność odpływów (są 4, po jednym na każdym rogu podstawy szyberdachu). Zużyciu ulegają teflonowe tulejki i prowadnice, jednak u mnie, w aucie 23 – letnim, wystarczyłoby jedynie wymienić te tulejki (raczej dorobić bo wątpię że się takie kupi) i będzie super, skróciła się też przez lata uszczelka ale to raczej norma jak Powiedziałeś.

Ziębix napisał(a):2. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach silnika?

Na standardowe rzeczy jak przy każdym silniku – wszelkie stuki, wycieki, niepotrzebne wibracje (K8 mimo konstrukcji pracuje w moim odczuciu z dużo mniejszą ilością wibracji niż np. podobnej wielkości rzędowa czwórka).
Ważny w tym silniku jest stan przewodów zapłonowych – koszt to koło 300zł, działanie zaworów VRIS (przygazuj na wolnych obrotach – powinny się otwierać). Poza tym wiadomo – dymienie, nierówna praca i olej po ściągnięciu fajek ze świec świadczą o problemach/przegrzaniu, stukanie popychaczy na wolnych obrotach i ciepłym silniku to gwarancja dużego przebiegu i/lub jazdy na gównianym oleju...

Ziębix napisał(a):3. Które miejsca lubi podjeść ruda?

Z widocznych nadkola oraz miejsca przy dokładkach przednich i tylnych błotników, miejsce za zbiornikiem paliwa obok tylnego zderzaka, standardowo kielichy przednie i tylne, progi :D Z mniej widocznych, z przodu jest łączenie podłużnicy mniej więcej na linii amortyzatorów, z tyłu mocowanie sanek (czyli też przy amorach), belka przednia.

Ziębix napisał(a):4. Czy wersje V6 występowały w zielonym kolorze? Niestety nie widziałem takiej prócz 1.6

Nie kojarzę aby wersje kolorystyczne były jakoś zależne od wersji silnika, jak ktoś ma info to proszę o poprawienie. Mój kolega miał zieloną Precidię (wersja USA), na pewno widziałem wiele zielonych ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to były K8.

Ziębix napisał(a):5. Mój ojciec posiadał ową mazdę, lecz byłem wtedy "szczeniakiem" i na miejsce z tyłu nie narzekałem. Faktycznie jest go aż tak mało?

Rewelacji faktycznie nie ma, ale ja, przy 184cm wzrostu, mieszczę się z tyłu bez problemu (miejsce na nogi jest, fotel mocno cofnięty, z miejscem na głowę już gorzej). Dłuższa podróż raczej wykluczona...

A ogólnie – widziałem chyba ostatnio jakieś egzemplarze warte uwagi ale nie oglądałem z bliska. Popytaj w dziale Kupię, może ktoś ma ale nie myślał o sprzedaży. Niestety z tego co się orientuję, większość mx-3 trafia na złom z racji problemów z rdzą i dość wysokiej ceny części (od razu mówię że większość zamienników do tego auta, czy to zawieszenie czy silnikowe to strata kasy :( ), spalanie też nie zachwyca, moc też już na te czasy niezbyt oszałamiająca :P
Jak masz nieograniczone możliwości finansowe i duuużo czasu to próbuj <spoko> Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez marcinowozniako » 18 mar 2017, 12:55

4. Nie było żadnych ograniczeń. Każda wersja kolorystyczna mogła wyjść z każdym silnikiem są tylko bardziej popularne i mniej popularne. Sam jestem właścicielem zielonej mx3 która miała 1.8 V6 (obecnie 2.5 v6).
Myślę że za 5 tyś spokojnie będziesz mógł coś kupić w przyzwoitym stanie. Możesz jeszcze trochę pokombinować i na przykład kupić mx3 która blacharsko będzie świetna albo bardzo dobra ale ma padniety silnik. Silnik wymienić na inne 1.8 V6 albo nawet 2.5 v6 i mieć fajny samochód.
Koszty utrzymania są bardzo duże natomiast auto pod względem osiągów daję sobie radę no i wygląda bardzo fajnie i jest już bardzo rzadkie.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez AsaroV » 18 mar 2017, 14:17

Ja kupiłem moją MX-3 1.6DOHC 2 miesiace temu za 4000 złotych, co do stanu to:
silnik okej, przez 2 miesiące nie wciągnął oleju ale właściciel mówił, że czasami po zimie musiał trochę dolać
przebieg 178tys, raczej prawdziwy
rdza tylko w miejscu, gdzie auto było przerysowane ponad 7 lat temu (tj tylny sierp + przestrzeń przy drzwiach)
zawieszenie okej, troche rdzy w okolicach tylnej belki, ale nic nadzwyczajnego
rocznik 98

Chociaż moje auto rdzy ma śladowe ilości to niekoniecznie jest najlepszym przykładem aktualnych stanów MX-3 (całe podwozie zakonserwowane ponad 6 lat temu trzyma się bardzo dobrze) oglądałem dwie inne MX-3 i jedna była w niemal idealnym stanie blacharskim, ale z silnikiem na wykończeniu, a 2ga była zwyczajnie poza moim budżetem (stan bdb ale 6800 złotych nie miałem)

Co do części to dostępność nie jest taka zła, a ceny ciężko określić, np przewód powietrza (ten który wychodzi z filtra) kosztował mnie 130+ przesyłka, gdzie w audi kolegi było to 50, ale z kolei termostat kupiłem za 40 a do audi minimum 2x tyle.

Jeżeli znajdziesz stosunkowo zadbany egzemplarz to napewno będzie warto, ale pamiętaj, że w razie problemów/decyzji o sprzedaniu samochód ten ciężko się sprzedaje (ja się pogodziłem z myślą, że jestem prawdopodobnie ostatnim właścicielem mojego auta)

Co do wyposażenia, ja mam szyberdach + el. szyby i brak klimy, ale są przygotowane otwory na przewody + nawet przycisk AC więc dla chcącego klime można dorobić i mieć szyber + klime (podobno jak się kupowało emixa w salonie to można było do auta z szyberdachem w opcji dokupić klimę, ale tego pewny na 100% nie jestem)

/edit: szyber u mnie działa elegancko i jedynym problemem jest uszczelka, która właśnie się skurczyła i po umyciu samochodu trzeba uważać bo kilka kropli po otworzeniu może polecieć.

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało tutaj albo na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2016, 17:38
Posty: 98 (4/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: '98 MX-3 B6 DOHC
'91 MX-3 K8

Postprzez Ziębix » 1 kwi 2017, 12:03

Panowie serdecznie dziękuję za tak wyczerpujące odpowiedzi! <jupi> Oczywiście zdaję sobie sprawę, że tego typu samochód jest specyficzny w utrzymaniu, jednak ma w sobie to "coś" co mnie skutecznie przyciąga <glupek2> Ilość pieniędzy jest ograniczona, ale z każdej wypłaty coś tam się znajdzie dla MX'a :)
Cóż, zagłębiam się więc w dalsze tematy związane z modelem. Jak tylko stane się posiadaczem autka obowiązkowo podzielę się nowiną z wami i dołączę do wspaniałej grupy miłośników marki! :D
Ziębix
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323